> מרשמלו קלואה | Morcake

31 בדצמבר 2016

מרשמלו קלואה

סוף שנה.


כולם מסכמים ובוחרים את הרגעים הקסומים ביותר ואת המתכונים הפופולריים ביותר ואת האנשים המתים המפורסמים ביותר --


אגב, שמעתם שממציא ביצת הקינדר נפטר? חתיכת הפתעה, אה?

(סליחה)


אני לא בקטע של סיכומים.


כל רגע פה הוא קסום, לא?

סליחה, בשורה הקודמת נפלה טעות: כל רגע שאתם לא מעבירים פה הוא קסום.


ואתם יודעים אילו מתכונים שלי אהבתם (תנו לי לנחש: אף לא אחד מהם?).


לגבי המתים המפורסמים -- תקשיבו, זה ממש מורבידי. למה לנו לדבר על זה? אתם לא מעדיפים להיזכר בכל הרגעים הקסומים שהעברתם בכל-מקום-שהוא-לא-פה?

הו כן, גוד טיימז.


בכל אופן.


איך אתם מבלים את השנה החדש, בפרט את שניית הבונוס שהתווספה אליה ברגע האחרון?

(פוסט זה מוגש בחסות ynet. סתם, לא.. פשוט אני נוטה לצרוך את רוב החדשות שלי דרכם. ודרך באזפיד)


התכניות שלי זוהרות במיוחד: אני בדיוק תוהה האם אספיק להכניס עוד פרק של בנות גילמור ללו"ז שלי, או שאולי בכלל עדיף להיכנס להתקלח, בעודי מחכה לפיצה שהזמנתי לי ולבעל החולה שלי, שמושך באפו בחדר ברגעים אלו ממש, וככל הנראה גוסס - בפעם השלישית או הרביעית השנה - מהתקררות קטלנית במיוחד.

אסף קייק, נגדע בימי ימיו. סיבת המוות: גרון שורף.


רגע, איך שוב דרדרתם אותי לדבר על נושאים כאלה? מה לא בסדר אתכם?

תתביישו לכם.


התכניות המקוריות שלי היו שונות: היינו מוזמנים לארוחת ערב של גדולים, אצל השכנים השובתים שלנו. הכנתי קינוח והכל..

זאת אומרת, ניסיתי להכין קינוח, ליתר דיוק עוגה, ואז החלק המוסי שלה יצא גרגרי, ורוטב הפאדג' העדין והאלגנטי שהיה אמור לקשט אותה מלמעלה החליט שהוא מעדיף להתפשט לכל עבר ולכבוש כל חלקה פנויה במקפיא ובמטבח שלי.

המציג אינו טופו

חוץ מזה, הכנתי גם מתנה למארחים: מרשמלו קלואה.


פעמיים ניסו השכנים לנצל את יחסי השכנות הטובים שלנו: בראשונה, האדון ביקש קלואה, אבל בדיוק לא היינו בבית. בשניה, הגברת ביקשה מרשמלו, אבל לא היה לי כזה בבית (לתדהמתה ותדהמתי גם יחד).


אז החלטתי להרוג שתי ציפורים במכה ולפצות אותם בעזרת מרשמלו קלואה:

הניסיון הראשון יצא מחריד -- מסתבר שג'לטין לא מתגבש כשמערבבים אותו עם ליקר קפה, אז אם תהיתם לגבי זה.. בבקשה, חסכתי לכם ניסוי מדעי.


הניסיון השני יצא הרבה יותר טוב, אמנם עם טעם עדין מאד, אך מורגש, של קלואה.


נכון, אני עדיין לא מצליחה לחתוך את המרשמלו שלי לריבועים יפים ואסתטיים, וזה נראה יותר כאילו בצעתי אותם בעזרת השיניים (נשבעת שלא)..


ונכון, אבקת הזהב שפיזרתי מעל המרשמלו, במטרה להפוך אותם לחגיגיים יותר, נראתה בפועל יותר כמו חול..


אבל יצא טעים. ומגניב. והתרגשתי להעניק להם את המתנה.


...ואז אסף קם בבוקר עם גרון שורף, ורוטב הפאדג' נזל כאילו אין מחר, ומפה לשם אני מחכה למשלוח של פיצה, וקערת המרשמלו יושבת בשקית, ממתינה שאעביר אותה לבעליה המיועדים.


אז בניגוד לפחות או יותר כולם, אני חושבת ששנת 2016 דווקא היתה די סבבה, אבל הסיום שלה? צולע משהו. ואני אפילו לא יכולה להתנחם במלא מרשמלו ביתי, כי הם ארוזים יפה (טוב, יפה-ish) ואני לא רוצה להרוס אותם.


יאללה 2017, בואי.. ותביאי איתך את הפיצה שלי, בבקשה.


***
מרשמלו קלואה
מקור המתכון: התבססתי על מתכון המרשמלו הזה שפרסמתי לפני מספר חודשים.

כמות: תלוי מאד בגודל המרשמלו שלכם. אני חתכתי לריבועים די קטנים (ולא אחידים במיוחד, כי אני בדיחה), ויצאו לי כ-115 יחידות.

מצרכים:
14 ג' (1/2 4 כפיות) ג'לטין
120 מ"ל (1/2 כוס) מים
150 ג' (3/4 כוס) סוכר לבן
170 ג' (1/2 כוס) סירופ תירס
60 מ"ל (1/4 כוס) קלואה, או ליקר קפה אחר
קורט מלח

לציפוי
35 ג' (1/4 כוס) קורנפלור
55 ג' (1/4 כוס + 2 כפות) אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. משמנים קלות תבנית ריבועית בעלת צלע של 20 ס"מ.
2. מניחים ג'לטין ומים בקערה קטנה. מערבבים ומניחים בצד למשך כחמש דקות, עד להיקרשות הג'לטין.
3. מניחים סוכר, 85 גרם (רבע כוס) סירופ תירס, קלואה ומלח בסיר בינוני. מבשלים על אש בינונית, תוך כדי ערבוב מדי פעם. מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל עד שהתערובת מגיעה ל-116 מעלות.
4. בינתיים מניחים את שאר סירופ התירס (85 גרם, או רבע כוס) בקערת המיקסר ומחברים וו בלון. 
5. מחממים את הג'לטין הקרש כחצי דקה במיקרוגל, עד להמסתו. מוסיפים לקערה ומפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה.
6. כאשר התערובת בסיר מגיעה ל-116 מעלות, מסירים מהאש ויוצקים לתוך הקערה בזרם איטי, תוך כדי פעולת המיקסר.
7. מגבירים את פעילות המיקסר לבינונית ומערבבים למשך כחמש דקות. לאחר מכן מגבירים למהירות בינונית-גבוהה וממשיכים לערבב למשך כחמש דקות נוספות.
8. לבסוף מגבירים למהירות מקסימלית ומערבבים דקה-שתיים נוספות, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
9. יוצקים את התערובת לתבנית ומיישרים לשכבה אחידה.
10. מערבבים קורנפלור ואבקת סוכר בקערה קטנה.
11. בעזרת מסננת קטנה, מפזרים שכבה אחידה של ציפוי מעל פני המרשמלו. 
12. מייבשים את המרשמלו למשך חמש שעות נוספות, עם עדיפות ללילה.
13. מחלצים את המרשמלו המוכן מהתבנית (אפשר להפריד מהדפנות בעזרת פלטה קטנה או סכין). הופכים את הגוש כך שחלקו התחתון, הלא מצופה, מופנה כלפי מעלה. זורים מעליו שכבה של ציפוי קורנפלור ואבקת סוכר.
14. חותכים לקוביות ומצפים בציפוי מכל הכיוונים.
15. מניחים את המרשמלו על משטח ישר כלשהו ומיישים למשך שעתיים נוספות לפחות, לפני שמעבירים לקופסא אטומה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • הרגישו חופשיים להחליף את הקלואה בכל ליקר קפה אחר, או פשוט בכל ליקר אחר שמתחשק לכם.
  • אני הוספתי אבקת זהב וכוכבי זהב קטנים לציפוי שלי (ופיזרתי גם קצת מלמעלה, מעל קוביות המרשמלו המוכנות), אבל זה ממש לא חובה.


טוב, אפשר להירגע -- הפיצה הגיעה.


1 תגובות:

shvitaitalkit אמר/ה...

חסרתם לנו, מקווה שאסף-קייק יחלים בקרוב
אולי מנה של עוף מטוגן תעזור לו?

הוסף רשומת תגובה