> לחם קופים במילוי שוקולד | Morcake

21 בדצמבר 2016

לחם קופים במילוי שוקולד

כן, עוד דקה חנוכה.



לא, אין לי מתכון לסופגניות. בשביל זה יש את סבתא הדסה.


אבל יש לי לחם קופים במילוי שוקולד, ולחם קופים מורכב מעיגולי בצק שמרים, וזה קצת נראה כמו סופגניו--

טוב, זה לא באמת נראה כמו סופגניות.

לפני שאני בודקת בגוגל -- יש תסמונת מוכרת של אנשים שהידיים שלהם נראות
ארבעים-חמישים שנה יותר מבוגרות ממה שהן באמת?

אבל אני לא לגמרי מבינה למה אני צריכה להצדיק בפניכם דבר כמו לחם קופים.


בפרט לחם קופים במילוי נוטלה.


(אני די בטוחה שלא שמתי מספיק נוטלה -- שימו יותר ממני, טוב? אבל לא בכמויות היסטריות, כדי שלא יישפך כל המילוי מהבצק, טוב?)


בפרט לחם קופים במילוי נוטלה וקליק ביסקוויט.


(זה לא פוסט ממומן, בחיי, פשוט היה לי מלא קליק ביסקוויט בבית, וחיפשתי מה לעשות איתו.)



(האמת היא שכך המתכון נולד בכלל -- התחלתי לחשוב מה יקרה אם אמלא כדורי בצק בקליק, ואז זה התגלגל לנוטלה וללחם קופים ו.. טוב, הבנתם.)


(ועכשיו איבדתם כל טיפת אמון שעוד היה לכם בי, נכון? כי מי מגיע למצב שיש לו "מלא קליק ביסקוויט בבית"? למה לא פשוט לאכול את הכל בבת אחת? אולי לשים בקערה עם חלב כמו קורנפלקס ולאכול ולשמוח ולשמוח ולשמוח?)


רגע, איפה היינו? על מה דיברנו? הלכתי לאיבוד בין כל הסוגריים.


אה לחם קופים. עם נוטלה וקליק ביסקוויט. נכון. אתם יכולים פשוט לקרוא לו "לחם קופים במילוי שוקולד". יותר קצר. יותר קליט.


טעים באותה המידה, לא משנה איך תקראו לו.


תקראו לו נחום, מבחינתי.


כאילו.. זה קצת מוזר לקרוא ללחם הקופים שלכם נחום, אבל היי -- מי שאני אשפוט.


בכל זאת, אני הבחורה שנתקעה עם מלא קליק בבית.


מביך.


אני הולכת לדחוף קצת לחם קופים לפה ולשתוק.


(טוב, זה עוד שקר. הוא נגמר וגם ככה אסף אכל את הרוב, כי אני שומרת את כל המקום בבטן לסופגניות של סבתא. כל כך. הרבה. התרגשויות.)


***
לחם קופים במילוי נוטלה
מקור המתכון: הבצק מבוסס על לחם הקופים הראשון שפרסמתי בבלוג.

כמות: כשלושים כדורי בצק - אני אפיתי ברינג ריבועי עם צלע של 20 ס"מ. אפשר להכין גם בתבנית עגולה בעלת קוטר דומה, אולי אפילו קטנה יותר, או בתבנית הקוגלהוף הקלאסית, בה בדרך כלל מכינים לחם קופים.

מצרכים:
120 מ"ל (1/2 כוס) חלב
120 מ"ל (1/2 כוס) מים חמימים
50 ג' (1/4 כוס) סוכר לבן
8 ג' (1/2 2 כפיות) שמרים יבשים
30 מ"ל (2 כפות) שמן קנולה
455 ג' (1/4 3 כוסות) קמח לבן
1 כפית מלח

למילוי
כ-50 ג' נוטלה
1 שקית קליק ביסקוויט
50 ג' (1/4 כוס) סוכר חום דמררה

לקישוט
30 ג' שוקולד מריר
1/2 כפית שמן קנולה

אופן ההכנה:
1. מתחילים בהכנת הבצק: מערבבים חלב, מים, סוכר ושמרים בקערה קטנה. מניחים בצד למספר דקות, עד לתסיסת השמרים.
2. מעבירים לקערת המיקסר ומחברים וו לישה.
3. מוסיפים שמן, קמח ומלח. מערבבים שמונה-עשר דקות, עד לקבלת בצק אחיד -- מתחילים במהירות נמוכה ובהדרגה מגבירים מהירות.
4. מעבירים את הבצק לקערה משומנת קלות, מכסים בניילון נצמד או מגבת ומתפיחים בטמפרטורת החדר למשך שעה-שעתיים.
5. יוצרים מהבצק שלושים כדורים (פלוס מינוס, לא חייבים לדייק), כל אחד במשקל של כ-25-30 גרם (שוב, לא חייבים לדייק).
6. משטחים כל בצק, ממלאים בחצי כפית-כפית נוטלה (לא יותר מדי, כדי שהמילוי לא יברח מהבצק בזמן הסגירה), ומניחים מעליה קליק ביסקוויט אחד. מגלגלים בסוכר חום ומניחים בתבנית.
7. לאחר שכל כדורי הבצק מסודרים בתבנית, מכסים בניילון נצמד או מגבת ומתפיחים שנית, משהו כמו חצי שעה בטמפרטורת החדר או שש-שבע שעות במקרר (אפשר גם לילה).
8. אם ההתפחה השניה היתה התפחה איטית (במקרר), מוציאים את התבנית החוצה ונותנים לה לעמוד כשעה בטמפרטורת החדר.
9. בינתיים מחממים תנור ל-180 מעלות.
10. אופים 20-25 דקות. מצננים.
11. ממיסים שוקולד מריר במיקרוגל/על בן מארי. מערבבים פנימה שמן.
12. מחלצים את העוגה (בואו נפסיק להעמיד פנים שזו לא עוגה, טוב?) מהתבנית ומעבירים לצלחת הגשה.
13. מעבירים את השוקולד המומס לשקית זילוף קטנה וגוזרים חור קטנטן בקצה.
14. מזלפים פסי שוקולד על המאפה - לאורך, לרוחב, באלכסון, איך שמתחשק לכם.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אם אתם שמים לב בתמונות שלבצק שלי - בעיקר לפני האפיה - יש צבע לא אחיד, זה בגלל שהוספתי אבקת נוגט במהלך הכנת הבצק, וערבבתי לתוך הבצק המוכן פרלינה (כי הנוגט לא נתן מספיק טעם). הצבע הוא ממחית הפרלינה, שלא התערבבה עד הסוף, ובתכלס? גם לא נתנה יותר מדי טעם, לכן השמטתי אותה וגם את אבקת הנוגט מהמתכון.
  • שוב, כפי שאפשר לראות בתמונות, הסוכר החום שלי די נמס במקרר במהלך הלילה, אבל הכל בסדר.. באפיה הוא התקרמל כמו שצריך (כל כך כמו שצריך שהקרמל המניאק חתך לי קצת את האצבע כשחילצתי את העוגה מהתבנית), ויצא טוב.
  • כדי להפוך את המתכון לפרווה וגם טבעוני, אפשר להמיר את החלב בעוד מים (או בחלב סויה/שקדים/וואטאבר) ולוותר על המילוי או להשתמש בממרח שוקולד לא חלבי.


לא שמים לב שכשהכנתי את הבצק, זה היה יום שישי הכי גשום וחשוך בעולם, נכון? זה לא שהתמונות יצאו צהובות או מחרידות או משהו כזה, נכון? יופי. לרגע דאגתי.


7 תגובות:

נטלי אמר/ה...

אלוהים זה נראה טעים. חג שמח!!!

shvitaitalkit אמר/ה...

אין באמת צורך להצדיק לחם קופים, זה ברור לכולם

קורא נאמן אמר/ה...

את כל כך מצחיקה! אני פשוט יושב פה ונקרע

Efrat אמר/ה...

הי. לפי התמונות יש איזה גיגול בסוכר דמררה. ככה וזהו או חמאה מומסת להדביק?

אנונימי אמר/ה...

היי זה אפילו נראה קצת כמו החפיסות שוקולד של קליק! מציעה לך להתקשר עכשיו ולבקש איזשהו מימון ואולי אפילו לרשום פטנט לפני שחנוכה יעבור

Mor אמר/ה...

תודות!

אפרת, אכן גלגלגתי את הבצק ישירות בסוכר, ללא חמאה. הוא טיפה דביק, אז הסוכר נדבק אליו לא רע. אם בא לך ממש להשקיע, אני בטוחה שלכדורי הבצק לא יהיה אכפת לטבול בקצת חמאה מומסת ולקבל באהבה עוד סוכר ;-)

נועה אמר/ה...

אני לא בטוחה שהבנתי.. אופים אותם כמקשה אחת? או שסתם שמת אותם אחד על השני?
נראה מושלם! בטח אנסה בקרוב..

הוסף רשומת תגובה