> עוגיות סנדוויץ' חמאת בוטנים, פתי בר ושוקולד | Morcake

7 באוגוסט 2016

עוגיות סנדוויץ' חמאת בוטנים, פתי בר ושוקולד

מתי התחלתי לאפות לראשונה?


אני.. אני לא לגמרי בטוחה.


בניגוד לרבים וטובים, אין לי זכרונות מגיל צעיר של ימים שלמים במטבח עם אמא או סבתא. מקסימום בראוניז פעם בכמה זמן עם אחותי.


זכור לי שהבאתי עוגה ליום האחרון של התיכון (עוגת קרמבו, אם אני לא טועה), ואחר כך התחלתי להיכנס לזה די חזק בתקופת הצבא -- לא משנה כמה אנסה להדחיק, לא אצליח לעולם לשכוח את מאפינס התפוזים במרקם אבנים שהכנתי מתישהו באזור גיל תשע עשרה-עשרים.


באוניברסיטה כבר הייתי מורעלת, ומאז אני אופה אופה אופה ללא הפסקה.




אבל מתי זה התחיל? לא לגמרי בטוחה.


בטח לא בכיתה ו'. בטח לא התחלתי לפתח מתכונים שנה-שנתיים אחר כך. בטח לא פתחתי בלוג בגיל שש עשרה. ובטח לא היה לי את האומץ והאסרטיביות ליצור קשר עם בלוגרים אחרים, אנשים זרים, שגדולים ממני בלמעלה מעשור, ולהציע להם לשתף פעולה ולכתוב ביחד פוסט.


טוב, אני לא יותם.


יותם, כפי שאולי הבנתם, הוא ילד - נער! רגע, בחור? איש צעיר?! - בן שש עשרה. ויש לו בלוג (כנסו כנסו).


יותם מגיב לי כבר תקופה ארוכה על פוסטים בבלוג, ולפני קצת פחות משנה הוא שלח לי מייל ובו מתכון מסקרן ביותר למאפה אגסים וקפה שהוא פיתח (!).



הבטחתי לו שאנסה את המתכון מתישהו, אבל אלוהים ישמור, אני לא מאמינה שעדיין לא ניסיתי. סופר מביך.



ועכשיו, לפני כחודש וחצי, קיבלתי מייל נוסף מיותם החמוד -- סתם סתם, הוא אסר עלי לקרוא לו חמוד* -- בו הוא סיפר לי על הבלוג שלו, #ממחר_דיאטה! (איך רואים שהוא נולד בשנת 2000), ושאל אם אני רוצה, אולי, במקרה, להכין ביחד דברים. יכול להיות שהוא שזר כמה וכמה מחמאות במייל הזה, כי הוא אולי רק בן שש עשרה, אבל לחלוטין יודע איך להתחנף לבחורה.



*זה לא הפריע לי לקרוא לו חמוד עשרות פעמים מאז - במייל, בוואטסאפ, פנים אל פנים. תן כבוד למבוגרים, יותם! אם אני רוצה לקרוא לך חמוד, אני אקרא לך חמוד, למען השם!


כמובן שהשבתי "כמובן", ומיד עברנו לתכנוני מה נכין-מה נכין-מה נכין.


יותם זרק איזה משהו על טארט חמאת בוטנים ושוקולד מריר וחלב עם קלתית פתי בר וקקאו, מלית מוס חמאת בוטנים ושוקולד, ולקישוט גנאש מוקצף של שוקולד מריר וחמאת בוטנים.



בקטנה כזה.



לי, כפי שאתם אולי יודעים, לא צריך לומר שוקולד וחמאת בוטנים יותר משלוש פעמים, אז ברור שאמרתי "ברור", וכשיותם שאל מה עוד נכין, הצעתי שאולי נכין שני דברים עם אותם חומרי הגלם, פחות או יותר, אחד מושקע - להלן הפאי של יותם - והשני פשוט יותר, נגיד עוגיות.


ואז יריתי עליו "עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס עם שברי פתי בר, במילוי גנאש שוקולד-חמאת בוטנים".


למשל.


בום.


יותם התלהב, אני התרגשתי מכמות הפעמים שנאמרו המילים "חמאת בוטנים" בשיחה, הכל הרגיש נכון.


ואז עבר חודש וקצת, וסוף סוף נפגשנו.


יותם עלה על רכבת מתישהו לפנות בוקר, ירד ממנה בעיקר הלא נכונה (אופסי!), אבל אחרי שאסף ואני איפסנו אותו טלפונית, הוא הגיע אלי חיש מהר.


המסנו שוקולד. הקצפנו שמנת. פוררנו ביסקוויטים. היה כיף.


(אסף סבל מאד ואשכרה ברח מהבית בשלב מסוים. מישהו מכיר מהפנט טוב שיכול לשכנע אדם להתחיל לאהוב ולאכול חמאת בוטנים? שואלת בשביל חברה)


בכל רגע מת, יותם התעקש לעשות את כל הכלים שהיו בכיור, חרף צעקות ה"עזוב את זה! לא צריך!" שלי. הוא טען שהוא נהנה מזה, אני טענתי שהמועצה לשלום הילד תכף דופקת לי בדלת.


בקיצור, את היום סיימנו עם טארט שוקולד-חמאת בוטנים בקלתית פתי בר וקקאו ועם עוגיות סנדוויץ' חמאת בוטנים ופתי בר מעוטרות בשוקולד מריר מומס וממולאות גנאש ושקולד חלב.


זאת אומרת, כך אני סיימתי את היום. יותם סיים אותו בריצה מטורפת לרכבת האחרונה, והספיק לעלות עליה שניה לפני שהיא יצאה.


הוא לא הספיק לטעום אפילו את העוגיות שהכנו יחד. למרבה השמחה, אני חברה אמיתית, אז אכלתי אחת גם בשבילו.

אז לגבי הטארט, שנינו יכולים להעיד שהוא ממש טעים. לגבי העוגיות, יותם לא יכול לומר כלום בלי לצאת שקרן, אבל למרבה השמחה #2, אני בחורה מאד אמינה, ואני אומרת לכם שהן ממש טעימות.


כי שוקולד + חמאת בוטנים + עוד שוקולד + פתי בר, גם בטארט וגם בעוגיות ---> מה יכול להיות רע?


שקט, אסף. אל תענה. לא שאלתי אותך!

***
עוגיות סנדוויץ' חמאת בוטנים, פתי בר ושוקולד
מקור המתכון: העוגיות מבוססות, בגדול, על העוגיות האלה.

כמות: 35-36 עוגיות בודדות קטנות-בינוניות, כלומר 17-18 עוגיות סנדוויץ'

מצרכים:
לעוגיות
140 ג' (1 כוס) קמח לבן
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
100 ג' חמאה רכה
50 ג' חמאת בוטנים
50 ג' (1/4 כוס) סוכר לבן
60 ג' (1/4 כוס) סוכר חום כהה
1 ביצה גדולה
100 ג' (כ-13 יחידות) פתי בר, טחון גס

לגנאש שוקולד חלב
175 ג' שוקולד חלב
125 מ"ל (1/2 כוס) שמנת מתוקה

30 ג' שוקולד מריר
1/2 כפית שמן קנולה

כ-1 כף גדושה חמאת בוטנים

אופן ההכנה:
1. מתחילים בהכנת הגנאש: ממיסים שוקולד חלב במיקרוגל או על בן מארי.
2. במקביל מניחים שמנת מתוקה בסיר קטן ומביאים לסף רתיחה.
3. כאשר השמנת מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד. ממתינים דקה-שתיים ומערבבים לגנאש אחיד.
4. מניחים ניילון נצמד על פני הגנאש ומצננים למשך שעתיים-שלוש.
5. להכנת העוגיות: מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור גדולה בנייר אפיה.
6. מניחים קמח, סודה, אבקת אפיה ומלח בקערה בינונית. מערבבים היטב.
7. מניחים חמאה, חמאת בוטנים ושני סוגי סוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים היטב על מהירות בינונית, למשך שלוש-חמש דקות.
8. מוסיפים ביצה ומערבבים היטב.
9. מוסיפים חומרים יבשים, מנמיכים את מהירות המיקסר, ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד.
10. מוסיפים ביסקוויטים טחונים ומערבבים למספר שניות, רק עד לפיזור אחיד.
11. בעזרת כף גלידה קפיצית, יוצרים עוגיות ומניחים בתבנית. משטחים מעט בעזרת האצבעות.
12. אופים 8-12 דקות, עד שהעוגיות מתחילות להתייצב בשוליים אך עד רכות במרכז. מצננים מספר דקות בתבנית ומעבירים לרשת לטובת צינון מלא.
13. מצוותים כל שתי עוגיות יחדיו לטובת יצירת סנדוויץ' בהמשך - משתדלים לחבר בין עוגיות שוות גודל עד כמה שניתן.
14. ממיסים שוקולד מריר במיקרוגל. מערבבים פנימה שמן.
15. בעזרת כפית, מזלפים פסי שוקולד מריר מומס מעל חצי מהעוגיות - אלה שיהיו העוגיות העליונות בכל סנדוויץ'. לחילופין, אפשר להעביר את השוקולד לשקית זילוף קטנה, לגזור את הקצה ולזלף מעל העוגיות.
16. להרכבת העוגיות: מניחים מעט חמאת בוטנים במרכז כל עוגיה תחתונה. מניחים גנאש שוקולד חלב קר בשקית זילוף קטנה ומזלפים תלוליות מסביב לחמאת בוטנים. מניחים עוגיה נוספת (מעוטרת בשוקולד מריר) מלמעלה ולוחצים קלות, ליצירת סנדוויץ'.
17. אוכלים בהנאה הו-כה-מרובה!

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • בניגוד לטארט, שם נראה ממש לטחון את הביסקוויטים לטובת הקלתית, בעוגיות דווקא נרצה להרגיש אותם, אבל מצד שני לא נרצה חתיכות גדולות מדי, שיפריעו לנו בביס - לכן טוחנים את הביסקוויטים במעבד מזון, אבל לא טוחנים דק מדי. אם נשארות חתיכות קטנות, זה בסדר גמור ואפילו רצוי.
  • במקור תכננו להקציף את גנאש השוקולד הקר יחד עם שמנת מתוקה ולקבל גנאש מוקצף, אבל כשראינו את המרקם של הגנאש, הבנו שהוא מושלם לנו למילוי העוגיות, אז נשארנו איתו. אם בא לכם להקציף את הגנאש בכל זאת, לכו על זה.
  • בהתחלה ניסינו לזלף את חמאת בוטנים בתוך כל סנדוויץ' עוגיות, אבל זה לא עבד כל כך טוב, אז פשוט הנחנו מעט חמאת בוטנים במרכז כל עוגיה. נכון, זה קצת פחות יפה, אבל זה גם ככה בחלק הפנימי של העוגיה, אז לא באמת רואים מה קורה שם, בניגוד לזילופי הגנאש.
  • לגבי העוגיות: רואים את ההבדל בצבעים בין העוגיות? אז ככה - את שתי התבניות המלאות (היתה עוד אחת של שלוש וחצי עוגיות, נתעלם ממנה רגע) אפינו למשך שתים עשרה דקות, אבל חלק מהזמן הן היו יחד בתנור, וחלק בנפרד, מה שהשפיע בסופו של הדבר על התוצאה הסופית. התבנית הראשונה נראתה מושלם אחרי שתים עשרה, אז נתנו גם לשניה את אותו הזמן (בזמן שאנחנו ירדנו על פיצה בסלון). כשחזרתי לתנור בול בזמן כדי להוציא את התבנית, גיליתי עוגיות על-גבול-השרופות, כי היה להן יותר זמן לבד בתנור. בקיצור: זמן האפיה הוא בין שמונה לשתים עשרה דקות, אבל השתדלו להיות בסביבה בזמן הזה (נגיד.. אל תאכלו פיצה בסלון) ולשים לב מה קורה בתנור. העוגיות שלנו יצאו סבבה בסוף, אבל יש מצב שעוד עשר שניות הן כבר היו נשרפות לגמרי.


למקרה שלא הבהרתי את זה מספיק, העוגיות האלה מעולות מעולות מעולות, אבל אם אתם פחות בקטע של עוגיות ובא לכם משהו יותר עוגתי-טארטי, קפצו בדחיפות לבלוג של יותם - יש שם טארט עם שוקולד וחמאת בוטנים ופתי בר ואיזה כיף. ובכלל, קפצו לבקר אותו. ואל תשכחו למסור ד"ש ממני, סבבה?


3 תגובות:

Yotam :) אמר/ה...

את מדהימה מור, והיה כיפי ומדהים (וזה אשכרה הוציא ממני ריצת כנראה מרתון לתחנת רכבת, עד עכשיו אני נושם בכבדות) :)

נטלי אמר/ה...

איזה אלופים אתם! העוגיות והטארט נראים מושלם, ולחלוטין מדובר באחד משילובי הטעמים הכי שווים שיש.

נפתלי אמר/ה...

בוקר טוב
חמאת בוטנים זה לא אני
ממרח שוקולד זה ממש לא אמא של יותם.אז מאיפה הגנים האלה???
דבר אחד בטוח. שוקולד עושים באהבה או לא עושים בכלל
פוסט מדהים בהצלחה למור וליותם.

הוסף רשומת תגובה