> קאפקייקס בננה-בננה | Morcake

23 ביולי 2016

קאפקייקס בננה-בננה

יש לי מלא דברים לספר לכם עליהם --


על מסיבת הרווקות שלי.

על החתונה.


על יום הפיצות (!) שחגגתי איתו את יום ההולדת שלי לפני כמה ימים.

(ולמקרה שתהיתם, אז כן, יום פיצות זה יום שמסתובבים בו ואוכלים מלא פיצה וכן, זה נפלא בדיוק כמו שזה נשמע)


יש לי גם מיני מאפינס שוקולד צ'יפס שהחלטתי לפרסם אחרי שהתייעצתי עם אסף והוא קבע שהם "מצדיקים" פוסט.


אבל אני שמה את הכל בצד כרגע.

כי היום הכנתי קאפקייקס בננה-בננה, הידועים גם בתור הקאפקייקס הכי צהובים שיש, והעולם צריך לדעת.


מה שקרה זה שהיו לי מלא בננות בבית. חמש בננות, ליתר דיוק. גדולות. בשלות.

בשלות זה אנדרסטייטמנט יפה. יותר כמו זה-לא-רקוב-זה-דבש-אבל-יש-מצב-שעוד-שעה-זה-כבר-יהיה-רקוב.


לא רציתי להקפיא אותן, כי כבר יש לי מאתיים בננות קפואות מסתתרות ברחבי הפריזר.

לא רציתי להכין את לחם הבננות הנצחי שלי, כי הוא אמנם אחד הדברים הטובים שקרו לי בחיי ואני אוהבת אותו אהבת אמת, אבל התחשק לי שינוי. וגם ידעתי שאסף לא מת עליו - או על לחם בננות בכלל - וקיוויתי למצוא משהו שאוכל להכין וגם הוא יחבב.


אז התחלתי לחשוב. ולחשוב. ולחשוב עוד קצת.

כשהתעייפתי מלחשוב, פניתי לידידי הטוב פינטרסט ושאלתי לדעתו בנושא. הוא נתן לי כמה רעיונות טובים, כמו עוגת בננות הפוכה, אבל זה לא הרגיש לי נכון.


ואז הוא זרק משהו על קאפקייקס, ואני התחלתי להתרגש.

כי קאפקייקס זה קל. וקאפקייקס זה יפה. וקאפקייקס זה לא לחם בננות. וקאפקייקס הרגיש נכון.


ביקשתי מפינטרסט לכוון אותי למתכון מספיק טוב לקאפקייקס בננה, אבל לא מצאתי משהו שעשה לי את זה.


ואז זה הכה בי --

למה לא לקחת מתכון שאני כבר מכירה ואוהבת ופשוט להוסיף לו בננות?

דינג דינג דינג.


אז לקחתי את עוגת הווניל שאני כל כך אוהבת, טחנתי שלוש מהבננות הגוססות שלי, הוספתי אותן לחלב שגם ככה יש במתכון, והמשכתי כרגיל.


את הבלילה יצקתי למנז'טים הכי צהובים שיכולתי למצוא.


אפיתי. התעלפתי מריח הקינמון שהתפשט בכל הבית (אה כן, הוספתי גם קינמון לבלילה).

ספוילר: הקינמון בא לידי ביטוי בעיקר ברמת הריח, פחות בטעם.



עשיתי כלים, שזה חלק מאד חשוב מהתהליך.


טחנתי את שתי הבננות הנוספות. הקצפתי אותן יחד עם שמנת מתוקה וסוכר לקצפת רכה. זרקתי גוש של קצפת על כל קאפקייק.


קישטתי בכל הסוכריות הצהובות שמצאתי בבית.

צילמתי.


והלכתי לטעום, בתקווה שיצא טוב. הלוואי הלוואי הלוואי שיצא טוב.

יש! יצא טוב. אפילו אסף אהב. "יותר מלחם הבננות שאת מכינה".


בדיוק כמו שחשבתי -- ללחם הבננות הדחוס יחסית הוא פחות מתחבר, אבל כשלוקחים קאפקייקס וניל אווריריים ומוסיפים להם בטעם עדין יחסית של בננה, הוא כבר יותר זורם.


והדבר הכי כיפי בכל הסיפור הזה?

זאת אומרת, חוץ מהנסיונות המביכים שלי לצלם את עצמי מצלמת את הקאפקייקס, מה שהיה גם מביך וגם כיפי וגם לא מוצלח וגם הרבה דברים.


הדבר הכי כיפי הוא שהקאפקייקס יצאו יפים, אפילו שהם לא זכו בזילוף הקצפת הקלאסי, אלא בשליכטה (שליכטה? כן?) של קצפת שהונחה ברישול.


אז לסיכום: קאפקייקס בננה-בננה, צהובים-צהובים, טעימים-טעימים, קדימה למתכון-מתכון.

(כן, אני יודעת שהקצפת לא ממש צהובה. טוב, גם הקאפקייקס עצמם לא ממש. זרמו, אוקיי? אוקיי)

***
קאפקייקס בננה-בננה
מקור המתכון: הקאפקייקס מבוססים על העוגה הזו, הקצפת מכאן.

כמות: 12-15 קאפקייקס בינוניים, תלוי כמה ממלאים כל מנז'ט ובאיזה גודל/עומק משתמשים

מצרכים:
לקאפקייקס
100 ג' חמאה רכה
150 ג' (3/4 כוס) סוכר לבן
2 ביצים גדולות
3 בננות גדולות, בשלות
120 מ"ל (1/2 כוס) חלב
175 ג' (1/4 1 כוסות) קמח לבן
20 ג' (2 כפות) קורנפלור
1 כפית אבקת אפיה
1/4 כפית מלח
1/2 כפית קינמון טחון

לקצפת
2 בננות גדולות, בשלות
250 מ"ל (1 כוס) שמנת מתוקה
25 ג' (2 כפות) סוכר לבן

סוכריות צבעוניות (צהובות!) לקישוט

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית שקעים במנז'טים (צהובים!).
2. מניחים חמאה וסוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים על מהירות בינונית-גבוהה למשך שלוש-חמש דקות, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
3. מוסיפים ביצים, אחת אחת, וטורפים למשך דקה לאחר כל הוספה, עד להיטמעות.
4. טוחנים בננות וחלב יחד בבלנדר מוט, לקבלת חלב בנני. לחילופין, אם הבננות מאד בשלות, אפשר למעוך אותן עם מזלג או מועך פירה, ולאחר מכן לערבב פנימה את החלב.
5. בקערה נפרדת, מערבבים קמח, קורנפלור, אבקת אפיה, מלח וקינמון.
6. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים חלב בננות וחומרים יבשים לסירוגין: מתחילים בשליש מכמות היבשים, לאחר מכן חצי מהחלב, שליש נוסף מהיבשים, שאר החלב, ולבסוף שאר היבשים. מערבבים חלקית בין הוספה להוספה.
7. מחלקים את הבלילה בין שקעי התבנית (לי הכי נוח לעשות את זה עם כף גלידה קפיצית).
8. אופים 12-15 דקות (אני אפיתי 14 דקות), עד שהקאפקייקס תופחים, וקיסם הננעץ במרכז כל אחד יוצא נקי. מצננים לגמרי.
9. להכנת הקצפת: טוחנים בננות בבלנדר מוט. שוב, אם הבננות מאד בשלות, אפשר למעוך אותן ידנית.
10. מניחים מחית בננות, שמנת מתוקה וסוכר בקערת המיקסר. מחברים וו בלון ומקציפים לקצפת יציבה אך רכה יחסית (אם רוצים לזלף, אפשר להקציף לקצפת יציבה יותר). מניחים כף-שתיים של קצפת מעל כל קאפקייק (גם הפעם, לי היה הכי נוח להשתמש בכף גלידה קפיצית) ומיישרים לשכבה אחידה.
11. מקשטים בסוכריות צבעוניות ואוכלים בהנאה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • בהתחלה רציתי לכתוב שאפשר להשתמש בין רבע לחצי כפית קינמון, כי חששתי שחצי כפית עלולה לצאת דומיננטית מדי במתכון, אבל בדיעבד גם הכמות הזו בקושי הורגשה, לכן אני אומר דבר כזה: לא אוהבים קינמון? השמיטו אותו מהמתכון. אוהבים קינמון? הרשו לעצמכם להשתמש אפילו בכפית שלמה.
  • אם אין לכם חמש בננות בשלות, לא יקרה כלום אם תשתמשו רק בשתי בננות בקאפקייקס עצמם, או רק בבננה אחת בקצפת.


כמה אתם שמחים שהיו לי מלא בננות בשלות מדי? אה, לא כזה? רק אני מתלהבת בצורה מוגזמת מהקאפקייקס האלה? הבנתי. טוב נו, ראיתם כמה הם צהובים? איך אפשר לא להתלהב?!

תפסיקו להגיד לי שהם לא צהובים, הם כן!

3 תגובות:

נטלי אמר/ה...

יהההה! איך בא לי :)

Yotam :) אמר/ה...

הולי מולי! זאת יציאה גאונית!

אנונימי אמר/ה...

זה נראה מעולה! (גם הצילומים מהממים).
אבל אני חייבת להודות שמה שממש מרגש פה זה קיומו של יום הפיצות!

הוסף רשומת תגובה