> טראפלס שוקולד כפולים | Morcake

14 בפברואר 2016

טראפלס שוקולד כפולים

אסף שמע שאני הולכת לפרסם מתכון של טראפלס לכבוד הוולנטיינז ואמר שהוא לא מבין --

"מה מיוחד בטראפלס? כבר הכנת טראפלס. הם לא שונים מהאחרים. למה זה מצדיק פוסט?"


(תגיד, לא ניהלנו כבר פעם את השיחה הזו בדיוק? לא למדת כבר אז את הלקח שלך? לא הבנת שאין טעם להתווכח?)


וכך הביא את עצמו אסף למצב בו הוא לא הולך לקבל יותר טראפלס לעולם. לא לוולנטיינז, לא לשום אירוע אחר.


בפעם הבאה, אדוני, תשקול את המילים שלך!


אז נכון שטראפלס זה טראפלס זה טראפלס.


אבל אלה, ספציפית, הם טראפלס כפולים. דו שכבתיים. אוקיי, לא באמת רואים את ההבדל בין שתי השכבות, אבל הן שם.


יש שכבה של שוקולד מריר וקפה. אוקיי, לא לגמרי מרגישים את הקפה, אבל תמיד אפשר להגדיל את הכמות ולהפוך אותו לדומיננטי יותר.


יש שכבה של שוקולד חלב ונוטלה. אוקיי, אז השוקולד והנוטלה די מתערבבים יחד, ולא ממש מרגישים בצורה חזקה את הנוטלה, אבל היא שם.


חוץ מזה, הם בצורת לבבות ומקושטים בשלל סוכריות צבעוניות ואבקת נוגט וכל מיני דברים. אוקיי, אז זה נראה כאילו ילדה לא מוכשרת בת חמש קישטה אותם, אבל העיקר הכוונה.


חוץ מזה #2, את כל הטראפלס הקודמים צילמתי באור יום חינני ופוטוגני, אז הפעם הייתי חייבת לצלם כמה תמונות בשבת גשומה וחשוכה במיוחד, אחרת איך תזכו לחוות את התאורה הלא-כל-כך-חיננית ולא-כל-כך-פוטוגנית של המטבח שלי? אוקיי, חפרתי.


אז יחסית לבחורה שלחלוטין לא עושה עניין מהוולנטיינז דיי, הלכתי על הכי קיטש שיש - טראפלס שוקולד בצורת לבבות.


אני יודעת, להקיא ממני.


אבל כאמור, טראפלס זה טראפלס זה טראפלס, אז מה זה משנה אם הם בצורת לב או לא? מה זה משנה אם הם מקושטים בסוכריות צבעוניות או לא? העיקר שיש שוקולד מריר וקפה. העיקר שמצטרפים אליהם שוקולד חלב ונוטלה.


ואדון אסף, אני מקווה שתמצא דרך לכפר על המילים הקשות שלך ("לא מיוחד! לא מצדיק!") בהקדם, כי אני לא זקוקה לשליליות הזאת בחיים שלי, ואתה - לעומת זאת - כן זקוק לטראפלס שלי. ולכל שאר המתוקים שאני מכינה לך כל שני וחמישי. בעצם, בעיקר כל שישי ושבת.


אני משאירה את זה לשיקול דעתך, אבל אולי תרצה לפצות אותי בפיצה ללא גלוטן בצורת לב (בטוח יש כזאת איפשהו. תחפש. תתאמץ. תמצא)? או, לחילופין, בנעלי פיצה?


כך או כך, ממליצה בחום על פיצוי בדמות פיצה. כי יש אוכל מנחם, ויש אוכל מפצה. ואני תמיד בוחרת באוכל מפצה.

***
טראפלס שוקולד כפולים
מקור המתכון: לא יודעת, כל מתכוני הטראפלס הקודמים שלי.

כמות: כמה עשרות טראפלס, תלוי בגודל - לי יצאו 28 לבבות בינונים, 15 קטנים, וקצת שאריות.

מצרכים:
לשכבת השוקולד מריר-קפה
125 מ"ל (1/2 כוס) שמנת מתוקה
1 כפית אבקת נס קפה
250 ג' שוקולד מריר
1/4 כפית מלח

לשכבת השוקולד חלב-נוטלה
125 מ"ל (1/2 כוס) שמנת מתוקה
300 ג' שוקולד חלב
70 ג' (1 כף מאד מאד גדושה) נוטלה
1/2 כפית מלח

סוכריות צבעוניות, אבקת נוגט/קקאו, הפתעות

אופן ההכנה:
1. מתחילים בשכבת השוקולד המריר: מניחים שמנת מתוקה וקפה בסיר קטן. מבשלים על אש בינונית-גבוהה ומביאים לסף רתיחה.
2. בינתיים קוצצים גס שוקולד מריר ומניחים בקערה, יחד עם מלח.
3. כאשר השמנת מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד. ממתינים דקה-שתיים ומערבבים לגנאש אחיד.
4. יוצקים לתבנית קטנה, מרופדת בניילון נצמד הבולט החוצה (זה יקל על חילוץ הטראפלס בהמשך). מיישרים לשכבה אחידה.
5. מעבירים את התבנית למקפיא ומצננים למשך כשעה, או עד ששכבת השוקולד המריר מתייצבת.
6. להכנת שכבת שוקולד החלב: מניחים שמנת מתוקה בסיר קטן. גם הפעם, מבשלים על אש בינונית-גבוהה ומביאים לסף רתיחה.
7. בינתיים קוצצים גס שוקולד חלב ומניחים בקערה. מוסיפים נוטלה ומלח.
8. באשר השמנת מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד. ממתינים דקה-שתיים ומערבבים לגנאש אחיד.
9. יוצקים את שכבת החלב מעל שכבת המריר. מיישרים.
10. מחזירים למקפיא למשך שעה נוספת, או עד שהטראפלס יציבים לגמרי.
11. מחלצים מהתבנית. קורצים לבבות/חותכים לריבועים/מגלגלים לכדורים/אוכלים את כל הגוש כמו שהוא (לא? רק אני?).
12. מקשטים בסוכריות צבעוניות, אבקת נוגט/קקאו, מה שזורם לכם. שומרים במקפיא.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • היות שכמות השוקולד (גם המריר וגם החלב) גדולה משמעותית מכמות השמנת, יכול להיות שהוא לא ימס עד הסוף בתהליך ערבוב הגנאש. אפשרות אחרת היא להמס מראש את השוקולד, לפחות חלקית, לפני הערבוב עם השמנת. אפשרות נוספת היא להניח את הקערה מעל בן מארי לאחר הוספת השמנת וערבוב עד לקבלת גנאש אחיד.
  • לקבלת טעם חזק יותר של קפה, אפשר להוסיף כפית נוספת לשכבה התחתונה.


טוב, אז איפה אנחנו עומדים בעניין הפיצה ללא גלוטן בצורת לב? אסף צריך את העזרה שלכם, איפה משיגים כזאת?

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אם הוא לא רוצה להכין לבד בבית (הכי טוב) אז נראה לי שיש בפיצה האט. אבל הוא יצטרך לחתוך אותה לצורת לב..

לוסיל אמר/ה...

שמעי נא, אני עוקבת אחרי הבלוג מזה זמן די רב, וסופסוף זה היכה בי! הבנתי ברגע של צלילות מחשבה את מי את מזכירה לי- ברידג׳ט ג׳ונס!

Yael אמר/ה...

😄נכון!!!

הוסף רשומת תגובה