> עוגת וניל-פקאן עם קרם שוקולד לבן וקראנץ' קורנפלקס | Morcake

23 בדצמבר 2015

עוגת וניל-פקאן עם קרם שוקולד לבן וקראנץ' קורנפלקס

טוב, בואו נדבר על זה רגע --

בזמן האחרון ירדתי קצת במשקל.


כשאני אומרת "זמן אחרון", אני מתכוונת לשלושה-ארבעה חודשים האחרונים.

וכשאני אומרת "קצת", אני מתכוונת תשעה-עשרה קילו.


אני יודעת. הלם.


מעולם לא חשבתי שדיאטת החתונה שלי תהיה כל כך קלה.


סתם, האמת היא שכולם באמת בטוחים שזו דיאטת חתונה, אבל זה לא המצב. הירידה במשקל היא פשוט תופעת לוואי חיובית של עניינים בריאותיים קלים (תירגעו, הכל בסדר! אני חיה, בועטת ועדיין אוכלת מלא* שוקולד).

*טוב, לא מלא.. אבל כמויות מסוימות.


מה שקרה זה שכמויות האוכל שלי הצטמצמו משמעותית, ועל הדרך שיניתי גם קצת את הרכב התזונה -- זה לא שאני לא אוכלת כבר פופקורן לארוחת ערב, פשוט עכשיו אני כבר לא מערבבת פנימה אוראו או אמאנאמז. ולפעמים אני אשכרה אוכלת מרק ירקות (טחון! ירקות אמיתיים זה עדיין יותר מדי בשבילי..).


בנוסף, לאחרונה עברתי זמנית לתזונה ללא גלוטן, ללא לקטוז וללא כל מיני דברים אחרים, אז החיים שלי הפכו ל.. מאתגרים, בואו נאמר?

כן, מאתגרים.


חלב רגיל? חלב סויה? זה לחלשים -- בקפה שלי יש חלב שקדים וחלב אגוזי לוז וחלב אורז וחלב שיבולת שועל.

לחם? פוקאצ'ה? אפילו סתם לחמיות טעימות שיכולות לעשות טעים ונעים וכיף באמצע היום? ביץ' פליז, בשביל מה יש גרנולה.

אה, וארוחת הבוקר שלי בשבועות האחרונים היא זו. באופן כללי, אפשר לומר ששיבולת שועל הפכה להיות החברה הכי טובה שלי.


זה לא כזה נורא רוב הזמן, בחיי שלא. הקטע המבאס היחיד הוא עניין הלאכול בחוץ.


כי כשלא אוכלים כלום - אני מגזימה, כמובן, אבל תזרמו איתי רגע - קשה לצאת למסעדות. וכשמזמינים אותך לארוחה, את נקרעת בין להסביר שהתזונה שלך מאד מצומצמת כרגע, מה שיצריך הכנת אוכל מיוחד עבורך, לבין לא להגיד כלום ובגדול, להסתכל על כל האנשים האחרים אוכלים, בזמן שאת יושבת שם ומנסה לדמיין שאת בכלל לא אוהבת ג'חנון. וחלה. ואת הסופגניות של סבתא. ומתוקים, באופן כללי.


בא לי ג'חנון.


ופיצה.

אוי, בא לי פיצה.


סליחה, סטיתי לרגע מהנושא.


בכל אופן, האתגר הנוסף הוא כשאת מכינה עוגה. עוגה אמיתית, עם קמח וחמאה וזה. לא עוגת בדיחה, ללא גלוטן, ללא לקטוז, ללא טעם, ללא רצון לחיות.

סליחה, שוב סטיתי מהנושא.


נניח..

נניח כשחברה שלך חוגגת יום הולדת שלושים, ואת רוצה להכין לה עוגה, אז את מכינה לה עוגה. שווה כזאת. עם וניל ופקאנים. עם גנאש שוקולד לבן מוקצף. עם קראנץ' קורנפלקס.


את לא ממש סגורה על זה מה זה קראנץ' קורנפלקס, ולמה החלטת לקרוא לו ככה, אבל זה מרגיש לך שווה.


אז את אופה. ומקציפה. ומקראנצ'ת (מקראנצ'ת?). ומתלהבת.


אבל את לא טועמת, אז אין לך מושג איך יצא.


ובסופו של דבר התגובה היחידה שיש לך על העוגה היא מחברה אחרת, שטוענת שממש ממש טעים לה, אבל את לא סומכת עליה. היא מהבחורות הנחמדות מדי האלה. נו, אתם יודעים על מה אני מדברת -- הבנות האלה שאף פעם לא יכולות לומר על בחורה אחרת שהיא נראית לא טוב, ותמיד יהיה להן משהו חיובי לומר.


סיוט.


אז היא אומרת שטעים לה, אבל את לא באמת יודעת.


וחבר שלך אמנם הבטיח לטעום את העוגה, אפילו שיש בה פקאנים והוא לא אוהב אגוזים (פריק), אבל הוא חולה ולא בא איתך ליום ההולדת, אז הוא לא טעם.


ובכלל, מה הסיפור שלו? למה הוא חולה כל כך הרבה? איך בן אדם מתקרר ככה, פעם בחודשיים?

וואו. מסודר פה.

הוא כמו ברוס וויליס בסרט הזה, רק הפוך לגמרי.


רגע, על מה דיברתי?


נכון, על זה שאני לא יכולה לאכול כלום, ואני מסכנה, אבל לפחות מדד ה-BMI שלי התחיל לחייך אלי, ועל זה שהכנתי עוגת וניל-פקאן עם קרם שוקולד לבן וקראנץ' קורנפלקס, ואין לי מושג איך יצא, אבל אני חושבת שבסדר, כי אף אחד לא אושפז עם הרעלת קיבה אחרי האירוע - לפחות לא שידוע לי - ואיזה כיף.


אה, ועל זה שבא לי פיצה.


וג'חנון.


שיהיה לי בהצלחה להיכנס לשמלת הכלה שלי.


מממ פיצה.

***
עוגת וניל-פקאן עם קרם שוקולד לבן וקראנץ' קורנפלקס
מקור המתכון: העוגה עצמה היא עוגת הווניל הקבועה שלי שעברה הסבה לעוגת וניל-פקאן.

כמות: עוגה עגולה אחת, דו שכבתית, בקוטר 24 ס"מ.

מצרכים:
לעוגה
200 ג' חמאה רכה
350 ג' (1/2 1 כוסות) סוכר לבן
245 ג' (3/4 1 כוסות) קמח לבן
125 ג' (קצת פחות מ-1 כוס) פקאנים טחונים/קצוצים דק
1 כפית אבקת אפיה
1 כפית מלח
250 מ"ל (1 כוס) חלב
1 כפית מחית וניל/ 2 כפיות תמצית וניל
4 ביצים גדולות

לגנאש שוקולד לבן מוקצף
500 מ"ל (2 כוסות) שמנת מתוקה
300 ג' שוקולד לבן, קצוץ גס

לקראנץ' קורנפלקס
50 ג' שוקולד לבן
70 ג' (כ-2 כוסות) קורנפלקס (אני השתמשתי בפיטנס רגיל, לכו על מה שאתם אוהבים)

אופן ההכנה:
1. מתחילים בהכנת הגנאש: מניחים 250 מ"ל שמנת מתוקה בסיר קטן. מביאים לסף רתיחה.
2. בינתיים קוצצים גס שוקולד לבן לתוך קערה.
3. כאשר השמנת מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד הלבן. ממתינים שתיים-שלוש דקות, ומערבבים היטב, עד לקבלת גנאש חלק ואחיד. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך לילה, או לפחות ארבע שעות.
4. להכנת העוגה: מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים ומרפדים שתי תבניות עגולות בקוטר 24 ס"מ.
5. מניחים חמאה וסוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים היטב למשך שלוש-ארבע דקות על מהירות בינונית.
6. בינתיים מערבבים קמח, פקאנים טחונים, אבקת אפיה ומלח בקערה בינונית.
7. בינתיים #2 מערבבים חלב ווניל בקערה קטנה.
8. עוצרים את פעולת המיקסר, מנקים דפנות ומתחילים להוסיף ביצים - אחת אחת, מערבבים היטב וממתינים להיטמעות מלאה לאחר כל הוספה.
9. עוצרים שוב את המיקסר ומנקים דפנות. מפעילים על מהירות נמוכה ומתחילים להוסיף חומרים יבשים וחלב (עם וניל) לסירוגין, תוך כדי ערבוב: שלוש יבשים, חצי חלב, שליש יבשים, שאר החלב, שאר היבשים. מערבבים רק עד לקבלת בלילה אחידה.
10. מחלקים את הבלילה בין שתי התבניות. אופים כ-30-35 דקות (רצוי להחליף בין התבניות לאחר כרבע שעה), עד שהעוגות מזהיבות וקיסם הננעץ במרכזן יוצא נקי, או עם פירורים לחים עליו. מצננים לגמרי את העוגות לפני ההרכבה.
11. להכנת קראנץ' הקורנפלקס: ממיסים שוקולד לבן בבן מארי או במיקרוגל.
12. מוסיפים קורנפלקס ומערבבים היטב, עד שכל הקורנפלקס מצופה בשוקולד הלבן.
13. מעבירים את גושי הקורנפלקס לצלחת/תבנית, ומניחים בצד עד להתקשות מלאה.
14. מסיימים את הכנת קרם השוקולד הלבן: מניחים את הגנאש בקערת המיקסר, יחד עם שאר השמנת המתוקה (250 מ"ל). מחברים וו בלון ומקציפים לקרם יציב.
15. להרכבת העוגה: מניחים פערוסת עוגה אחת על צלחת הגשה (אפשר ורצוי להדביק אותה לצלחת עם מעט קרם, על מנת שלא תזוז). מצפים בשכבה אחידה של קרם, ומפוררים חלק מקראנץ' הקורנפלקס מעל העוגה.
16. מניחים את השכבה השניה של העוגה, ומצפים את העוגה כולה בקרם - אפשר להסתפק במראה חצי עירום, אבל אם רוצים לצפות את העוגה לגמרי, רצוי לעשות ציפוי פירורים, להעביר למקרר לרבע שעה-עשרים דקות, ולאחר מכן לצפות בשכבה נוספת של קרם.
17. מקשטים בקראנץ' קורנפלקס. בתאבון וזה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • לגבי הפקאנים: אני התחלתי עם 150 גרם, בערך כוס וחצי, של פקאנים טבעיים שלמים. קליתי אותם בערך עשר דקות על 180 מעלות, עד שיצא מהתנור ריח הורס (שימו לב לא לשרוף!). אחר כך ציננתי אותם כמה דקות וטחנתי במעבד מזון. לא המשכתי עד לאבקה של ממש, היו שם עוד כמה חתיכות קטנות, אבל אני חושבת שזה דווקא תרם למרקם והטעם הפקאני של העוגה (לא שטעמתי או משהו כזה).
  • כפי שאפשר לראות בתמונות, אני קישטתי את העוגה גם בפקאנים שלמים, קישוטי זהב ופירורי מקופלת לבנה. אבל תעשו מה שבא לכם, טוב? טוב.
  • אם אין לכם שתי תבניות 24, או שלא בא לכם ללכלך שתי תבניות, אפשר לאפות עוגה אחת - זמן האפיה יתארך, ותצטרכו לחצות את העוגה אחר כך, אבל זה כמובן אפשרי לגמרי.
  • אממ.. זהו? אני לא צריכה לומר לכם שאתם יכולים ללכת על גנאש שוקולד חלב או מריר מוקצף במקום הגנאש הלבן, נכון? סבבה.


תקשיבו. אתם חייבים לנסות את העוגה ולומר לי איך היא. כאילו, אני 99% בטוחה שהיא טעימה, אבל אני צריכה שתאשרו לי. יאללה?

8 תגובות:

נטלי אמר/ה...

העוגה נראית מעולה ושילוב הטעמים לגמרי בשבילי! תחזיקי מעמד עם התזונה המיוחדת, בטוחה שאוטוטו כבר תוכלי לאכול שוב הכל ♥

אולגה אמר/ה...

פאנסי! :) העוגה הזו גורמת לדיאטה נטולת הכל להיראות טוב במיוחד.

shvitaitalkit אמר/ה...

אז עכשיו אפשר להכין לך, במסגרת ההגבלות כמובן, אוכל אמיתי בלי התחשבות בילדים?
אסף, אין לך מה לדאוג. לך עדיין נכין שניצל וצ'יפס :)

Ella Mills אמר/ה...

דבר ראשון העוגה נראית מהממת!
ואני מזדהה איתך בכל כך הרבה רמות... חבר שלי גם כן חולה כל הזמן ואני לא מבינה איך אפשר להיות מקורר במשך חורף שלם?! והייתה לי תקופה ארוכה שלא אכלתי גלוטן וזה דווקא היה מעניין ומאתגר לנסות לאפות כל מיני דברים (שעדיין יוצאים טעימים) גם בלי קמח.
ודבר אחרון - אל תתבאסי על הטעימות כי גם ככה בחצי מהפוסטים שלך כאן את רושמת שבכלל לא הספקת לטעום אז מה ההבדל? :)

The Cookie Fairy אמר/ה...

תשעה-עשרה קילו, ברצינות?! ואוו!
שאפו על ההתמדה
וגם בלי לטעום העוגה נראית ממש טעימה

אפרת משה רבנו אמר/ה...

מקראנצ'צ'ת!!
וגם כל הכבוד, אני שותפה לצרה (דיאטה ללא סוכר) ולכמיהה לפיצה... ולבחור שאין לו בעיה עם לאכול...

dikla אמר/ה...

קודם כל העוגה נראית היסטרית ובטוח אנסה בקרוב!
דבר שני ליבי כל כך יצא אלייך אילו חיים אלו ללא פחמימות ריקות ולמה קוראים להם ריקות כשהן מלאות בכל טוב?! אז הזכרת לי את הפעם ההיא שהתנדבתי להין עוגה למסיבה והחוגג התברר לאחר ההתנדבות היה רגיש ללקטוז וגלוטן אז לקח לי קצת זמן אבל מצאתי מתכון לעוגה נהדרת וטעימה שאם את ממש מתגעגעת למתוק את יכולה לנסות זה הקישור למתכון: http://www.10dakot.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%92%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%93-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%92%D7%9C%D7%95%D7%98%D7%9F/
היא עוגת בסיס נהדרת (ודקה) שמשתלבת נהדר עם פירות וקרמים בתאבון!

אנונימי אמר/ה...

ואי, סיפור חיי.
גם אני הרזתי מלא בגלל שהפסקתי עם גלוטן.
ולא להכין עוגות כי אם יהיה רק אני יאכל. אז דיכאון כפול.
בסוף הפסקתי, ומכינה בערך כל מתכון מהבלוג שלך.
חמאת בוטנים+ שוקולד 4EVER.

הוסף רשומת תגובה