> לחמניות קפה ושוקולד חלב | Morcake

16 בספטמבר 2015

לחמניות קפה ושוקולד חלב

בזמן שאתם קוראים את הפוסט הזה, אני בדרך לשדה התעופה.


בעצם.. יש מצב שאני כבר על המטוס לאמסטרדם.


אני יודעת, אני יודעת. גם אני מקנאה בעצמי.


אבל למרבה השמחה, וכדי שלא תרחמו על עצמכם יותר מדי על זה שאתם לא נוסעים לחו"ל בזמן החגים (אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שאם נסעתם, יש לכם דברים יותר חשובים לעשות כרגע מאשר לקרוא את הבלוג שלי. מגלומנית מגלומנית, אבל ריאלית) --

יש לי מתכון עבורכם.


לא סתם מתכון, מתכון עם שמרים.

מתכון עם שמרים ועם קפה ועם שוקולד.


הוא יפה והוא טעים והוא כיפי להכנה והוא טעים - אמרתי כבר שהוא טעים? - והוא רך ורגע, שכחתי לספר לכם שהוא טעים!


בגדול, זה מתכון שקצת גנבתי מהספר המתוק של אפרת ונטלי. זוכרים את לחמניות הלימון והשוקולד הלבן שעפתי עליהן?

אז אלה.


רק שבמקום לימון -- קפה.


ובמקום שוקולד לבן -- שוקולד חלב.


רציתי מריר, אבל היה לי רק שוקולד חלב קציץ (= ניתן לקיצוץ, דא). לא התחשק לי להשתמשכד בשוקולד צ'יפס, כי רציתי חתיכות לא אחידות של שוקולד, אז שוקולד חלב.


חוץ מזה, כשהתלוננתי על ה"פשרה" שלי בפני אסף, הוא אמר בחוכמה רבה שזה דווקא טוב, כי המתיקות של שוקולד החלב תוכל למתן את המרירות של הקפה.


וואו, מסתבר שכשאתה גר עם בלוגרית אוכל וחופרים לך כל היום על מתכונים וקינוחים, זה מתחיל להשפיע..


בקיצור.


הלחמניות האלה הן בערך כל מה שטוב בעולם.


לא אכפת לי אם תכינו אותן כדי לשבור את הצום ביום כיפור.


לא מעניין אותי אם תאכלו אותן בסוכה.


מבחינתי אתם יכולים לקחת שמונה לחמניות, להצמיד אותן יחד בשורה, לתקוע נרות, ולהשתמש בהן כחנוכיה.


באמת. תעשו מה שבא לכם.


רק תבטיחו לי דבר אחד.


שתכינו אותן.


אם אתם רוצים, לא אכפת לי לבוא אליכם הביתה ולהכין לכם אותן. באמת.


אבל הלחמניות האלה הן -- אתן צריכים אותן בחיים שלכם.


זה חייב לקרות.


בבקשה? מבטיחים?


יופי. עכשיו אוכל להירגע ולהנות מהטיול שלי. תודה.


וכן, כמובן שפיזרתי למעלה שבבי שוקולד הולנדיים כדי לחגוג את הנסיעה. מצחיקים. ברור. מה חשבתם?


***
לחמניות קפה ושוקולד חלב
מקור המתכון: התבססתי על המתכון המושלם מ"הספר המתוק" והכנתי גירסא מושלמת מסוג אחר. אבל בבקשה נסו גם את הגירסא המקורית. אם משום מה אין לכם את הספר עדיין (איפה אתם חיים?!), לכו לקנות אותו כבר, יא מצחיקים! אני תכף מתחילה עצומה להוצאת "הספר המתוק 2", איך תצטרפו אלי אם אין לכם אפילו את הראשון?

כמות: לי יצאו 21 לחמניות, כל אחת מהן במשקל של כ-55-60 גרם. לפי הספר, אמורות לצאת שתים עשרה לחמניות במשקל 90 גרם.

מצרכים:
560 ג' (4 כוסות) קמח לבן
10 ג' שמרים יבשים
75 ג' (1/4 כוס + 2 כפות) סוכר לבן
60 מ"ל (1/4 כוס) קפה/אספרסו
285 מ"ל (1 כוס + 3 כפות) חלב
50 מ"ל (1/4 כוס פחות 2 כפיות) שמן קנולה
1 כפית מלח
150 ג' שוקולד חלב, קצוץ גס

1 ביצה טרופה
שבבי שוקולד (לא חובה)

אופן ההכנה:
1. מניחים קמח, שמרים, סוכר, קפה, חלב, שמן ומלח בקערת המיקסר. מחברים וו לישה ולשים למשך כעשר דקות במהירות בינונית.
2. עוצרים את פעילות המיקסר, מוסיפים את השוקולד הקצוץ ומערבבים עוד דקה-שתיים, עד לפיזור אחיד.
3. מעבירים את הבצק לקערה גדולה, משומנת קלות, ומכסים בניילון נצמד או מגבת נקיה. מתפיחים למשך כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו.
4. יוצרים מהבצק כדורים בגודל הרצוי ומניחים בתבנית גדולה מרופדת בנייר אפיה. מתפיחים שוב (מכסים בניילון נצמד/מגבת) למשך כארבעים דקות.
5. לקראת סוף ההתפחה השניה, מחממים תנור ל-180 מעלות.
6. מברישים את הלחמניות במעט ביצה טרופה. אם רוצים, מפזרים מעט שבבי שוקולד מלמעלה.
7. אופים למשך 10-15 דקות (שלי היו מוכנות אחרי שלוש עשרה), עד שהלחמניות מזהיבות והריח כבר גורם לכם לתלוש שערות. מצננים מעט ואוכלים בהנאה כה מרובה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • לגבי הקפה - אני התפלצנתי והשתמשתי בקפסולת נספרסו מסוג Kazaar (אוווו תראו אותי עם התוכן השיווקי שלי, אני כמו פרק במאסטר שף, רק שאף אחד לא משלם לי על זה..), מהסיבה הפשוטה שקיבלנו את הסוג הזה כדוגמית יחד עם המכונה שלנו, והרגיש לי שהקפה הזה חזק מדי גם לאסף וגם לי ואין סיכוי שנשתה אותו.. אז עדיף לאפות. כמובן שאפשר גם להשתמש ב"סתם" נס קפה (אצלי בבית תמיד יש טייסטרז).
  • לגבי השוקולד - כאמור, השתמשתי בשוקולד חלב, כי זה מה שהיה לי, ספציפית, השתמשתי בשוקולד של נסטלה שקיבלנו מההורים של אסף, אבל לכו על מה שמרגיש לכם נכון. הכנתי את הלחמניות בעבר כבר עם שוקולד מריר ואני יודעת שזה ממש מפתיע, אבל יצא מעולה.
  • כפי שאפשר לראות בתמונות, אני לא ריווחתי בין הלחמניות, להיפך - תחמתי אותן בעזרת רינג גדול (קוטר 24 ס"מ), על מנת לקבל מאפה אחד גדול, המורכב ממספר לחמניות. אתם מוזמנים, כמובן, לעשות את זה, רק קחו בחשבון שאצלי לא נכנסו כל הלחמניות, ושתיים נאלצו להיאפות בנפרד, מחוץ לתבנית. מסכנות גיבורות. כמובן שאפשר לאפות כלחמניות נפרדות, רק שבמקרה כזה חשוב לרווח.
  • אה, ואם אתם במקרה רוצים להפוך את הלחמניות לפרווה, אני משערת שאפשר פשוט להחליף את החלב בחלב סויה/שקדים/קוקוס, או כל חלב לא חלבי אחר. אה, ואת שוקולד החלב במריר, כמובן.
  • איך מטבענים? אל תברישו בביצה. אבל תתכוננו לקבל לחמניות קצת פחות שחומות ומהממות...


כמה תמונות נוספות אני צריכה לפרסם כדי שתשתכנעו להכין את הלחמניות האלה? עוד אחת? זה יעזור?


נו, עזר?

17 תגובות:

נטלי אמר/ה...

אוף, זה נראה כל כך טעים!!!!

מאיה אמר/ה...

אל תשתי סמים

tali marcu אמר/ה...

א. מצטרפת לעצומה! חייבים "הספר המתוק2"
ב. נכון כתבת שלא אכפת לך להגיע אלינו הביתה ולהכין לנו את הלחמניות? אז אני גרה בבת-ים, כתובת מדויקת תימסר בפרטי...
ג. לגבי הטבעון - אפשר למרוח בסירופ סוכר. שזה כנראה מה שאני אעשה. רק לא בשבוע הקרוב. בלסתי יותר מדי בצקים מתוקים במהלך החג..

The Cookie Fairy אמר/ה...

גמני מקנאה בעצמך
נראה מעולה
תעשי חייםםםם

Tamar Visosky אמר/ה...

אהלן, נראה מעולה! סמה ניתן להחליף את הקפה? רוצה להכין לילדים

אנונימי אמר/ה...

אפשר בבקשה הסבר על הכנת הקפה?(סליחה...)
אין לי אספרסו אז להכין קפה שחור?נס קפה?
לחכות שיתקרר ולשפוך?
אשמח להסבר.תודה רבה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

במתכון המקורי יש גם סוכר, עשית בלי? יוצא טעים גם ככה?

tomzamir86 אמר/ה...

נראה מעולה, ינוסה בקרוב... תהני !!

Unknown אמר/ה...

נראה טוב חייבת לנסות

Shlomit Horovitz אמר/ה...

הפעם הייתי חייבת להגיב - אני גרה בכפר סבא - מוזמנת תמיד:)
ינוסה השבת לדעתי.
תהני באמסטרדם

אנונימי אמר/ה...

כדי לטבען ועדיין לקבל צבע מוזהב יפה אפשר להבריש במעט סילאן מדולל עם מים

Reut Segall אמר/ה...

איפה נכנס המלח?

קרן טליסה אמר/ה...

אולי את תוצאי ספר? שמלווה תמיד בסיפורים טובים ונחמדים לאורך כולו?

אנונימי אמר/ה...

הי, מישהו יודע כמה סוכר צריך להוסיף?

Mor אמר/ה...

היי, קודם כל תודה לכולם על המחמאות ועל הרעיונות לטבעון!

לגבי הסוכר - סליחה, התפספס לי! הכמות היא 75 גרם, שזה רבע כוס + שתי כפות - עדכנתי במתכון. כנ"ל לגבי השימוש במלח, פשוט מוסיפים אותו עם שאר החומרים בהתחלה.

וקרן, ספר? קטונתי :-)

Mor אמר/ה...

סליחה, פספסתי את השאלות לגבי הקפה, אוף!

לגבי ההכנה - אני פשוט הכנתי קפה חזק יחסית מכפית גדושה של טייסטרז צ'ויס (או כל קפה נמס אחר) ומים חמים. נתתי לו לעמוד משהו כמו חמש דקות, אבל לא ממש חיכיתי שיתקרר. אפשר, לחילופין, להשתמש באספרסו אם בא לך להשקיע :-)

תמר, בעקרון אלה לחמניות קפה, אז לא הייתי מחליפה. חוץ מזה, אצלנו גם הילדים אכלו. למרות הקפה ;-) אבל אפשר פשוט להמיר את הקפה בכמות זהה של חלב.. או אולי שוקו??? אוווו כן, נסי את זה עם שוקו, ותקבלי לחמניות שוקו ושוקולד. התרגשויות. בהצלחה!

עינב אמר/ה...

תראי ממש בא לי להכין אותם אבל מצד שני גם ממש בא לי שתבואי לביתי להכין לי אותם... אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי כרגע...

הוסף רשומת תגובה