> עוגיות שיבולת שועל בריאות לנפש | Morcake

4 ביולי 2015

עוגיות שיבולת שועל בריאות לנפש

אחותו הקטנה של אסף היא קטנטונת כזאת. גם בגובה, גם במשקל.


מכירים את זה שאתם מסתובבים בחנות בגדים כזו או אחרת, נתקלים בחולצה שגורמת לכם לתהות האם אותה החנות התחילה למכור גם פריטים לברביות, ואז ממלמלים לעצמכם "מי אשכרה מצליחה להיכנס לתוך הדבר הזה"?


אז אחות של אסף.



אחות של אסף אשכרה מצליחה להיכנס לתוך הדבר הזה.


למרות העובדה שהיא יכולה להרשות לעצמה לאכול, היא מאד מקפידה על מה היא אוכלת.


(טוב, אולי הראשון בעצם נובע מהשני..)


אוכל מטוגן? מה פתאום.



פחמימות? במידה.


ועכשיו, לקראת הקיץ, בכלל בכלל לא.



כי לפני הקיץ, "כל אדם יכול וצריך לרדת שלושה קילו".


לכו תתווכחו עם רזונת בת עשרים..


(מקנאה? מי מקנא בכלל? בטח לא אני. השומן שלי ישמור על חום הגוף שלי במהלך החורף. ואם להאמין לחמש עונות של משחקי הכס, ווינטר איז קאמינג.....)


ובכל זאת, כשלילדה היה יום הולדת, לא יכולתי לא להכין לה שום דבר. אני לא באמת יודעת איך לא להכין עוגה או עוגיות או משהו לימי הולדת.


המח שלי לא מתוכנת ככה.


אז בשנה שעברה הכנתי לה עוגיות טעימות רצח עם שוקולד לבן, אבל השנה..


השנה היא החליטה, כאמור, שהיא לא אוכלת פחמימות ולא אוכלת -- טוב, כלום, בעצם.


אסף טען שאולי אין צורך בכלל להכין כלום, כי היא גם ככה לא תאכל, אבל אתם יודעים.. אני לא יודעת איך להכין כלום.


מצד שני, בעוגיות אני סבבה.


אז הכנתי לה עוגיות.


עם שיבולת שועל.
ותבלינים.
וסוכר חום.
(טוב, גם קצת סוכר לבן)
ושמן קוקוס.
(אוקיי, יכול להיות שהיתה גם חמאה)


אפשר לומר שזה לא הוגן, לדחוף חמאה וסוכר ודברים לבחורה שממש מקפידה לא לאכול לא בריא.


מצד שני, אי אפשר לא לאכול פחמימות וסוכר בכלל בכלל, נכון?


אני דאגתי לבריאות שלה. לבריאות הנפשית.


 אל תסתכלו עלי ככה.


אולי אלה לא עוגיות בריאות.


אבל הן כן בריאות לנפש.


והן טעימות - כל כך טעימות. לא מתוקות מדי, לטענת אנשים מסוימים שקוראים להם אסף אפילו מלוחות מדי, אבל אנחנו מתעלמים מהדעה של האנשים האלה, כי אין להם מושג על מה הם מדברים.


את מה שלא נכנס בקופסא שהכנתי לילדת יום ההולדת רציתי לקחת לאנשים בעבודה...


אבל בסופו של דבר שמרתי אותן לעצמי ואכלתי אותן במשך כל השבוע.


אופס?


לפחות הבריאות הנפשית שלי מצויה במצב טוב מאי פעם.


(לא, היא לא)


אה אה, וילדת יום ההולדת אהבה את העוגיות. היא לא שאלה כמה חמאה יש בהן. אני לא נידבתי מידע.


אופס #2?


***
עוגיות שיבולת שועל בריאות לנפש
מקור המתכון: התבססתי על מתכון של The Sugar Hit, ואז.. אתם יודעים.... שיניתי.

כמות: כ-50 עוגיות בקוטר של 3-4 ס"מ.

מצרכים:
100 ג' חמאה רכה
75 ג' (1/4 כוס + 5 כפות) שמן קוקוס מוצק, אך יחסית במרקם רך
75 ג' (1/2 כוס פחות 2 כפות) סוכר לבן
120 ג' (1/2 כוס) סוכר חום כהה
1 חלמון גדול
1 כפית תמצית וניל
140 ג' (1/ כוס) קמח לבן
1 כפית אבקת אפיה
1/4 כפית אגוז מוסקט טחון
1/4 כפית ג'ינג'ר טחון
1 כפית מלח
250 ג' (1/2 2 כוסות) שיבולת שועל שלמה/אינסטנט/שילוב (לכו על שילוב!)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
2. מניחים חמאה, שמן קוקוס ושני סוגי סוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים למשך כשלוש-ארבע דקות, עד לקבלת תערובת תפוחה וקרמית.
3. מוסיפים חלמון ותמצית וניל. מערבבים עד להיטמעות. מנקים את תחתית ודפנות הקערה בעזרת לקקן.
4. מוסיפים קמח, אבקת אפיה, אגוסז מוסקט, ג'ינג'ר, מלח ושיבולת שועל לקערה. מערבבים רק עד לקבלת בצק אחיד ודביק למדי.
5. יוצרים כדורים עם הידיים או בעזרת כף גלידה קפיצית ומניחים בתבנית. שומרים על מרווח של 3-4 ס"מ בין העוגיות.
6. אופים כ-10 דקות, עד שהעוגיות מתייצבות ומזהיבות מספיק. מצננים מספר דקות בתבנית ומעבירים לרשת לטובת צינון מלא.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • העוגיות לא מאד מתוקות, כאמור, הן כמעט על גבול המלוח. אני חושבת שכמות המלח במתכון היא סבבה כמו שהיא, אבל אם אתם חוששים, אפשר להסתפק בחצי כפית.
  • במקום לגלגל לכדורים או להשתמש בכף גלידה, אפשר גם ליצור גליל מהבצק, להקפיא בערך שעה, לפרוס ולאפות. אבל אני מודה שאני קצת פחות אהבתי אותן ככה..


4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להמיר את שמן הקוקוס בשומן אחר?

יותם:) אמר/ה...

Awesomeness.

לירון אמר/ה...

ראית שהתחילו לייבא לארץ את החמאת-בוטנים-'ציפס של ריס'ז?!?!
(אני אישית ראיתי כבר בשופרסל וביינות ביתן).
נראה לי שזה דורש פוסט חגיגה.

Mor אמר/ה...

את שמן הקוקוס אפשר להמיר בחמאה.

ולירון, הכי דורש חגיגה. נחשוב על משהו!

הוסף רשומת תגובה