> קוביות קפה עם שוקולד צ'יפס | Morcake

21 בינואר 2015

קוביות קפה עם שוקולד צ'יפס

אם יש לכם חום - אתם חולים. לגיטימי. מגיע לכם להישאר בבית.. לא עבודה, לא לימודים. אתם. צריכים. לנוח.

מקיאים/מתעטשים/משתעלים בטירוף? אין ספק, אתם חולים. רואים/שומעים את זה עליכם. כוס תה ולמיטה.


אבל אם אתם סתם סובלים מכאב ראש מציק, כאב גרון שבא והולך ובעיקר תשישות בלתי נסבלת, שגורמת לכם להרגיש כמו בובת סמרטוטים, ואתם די בטוחים שאם תרימו את היד שלכם באוויר, היא פשוט תצנח מטה, כי פעולת החזקת היד באוויר היא יותר מדי בשביל הגוף שלכם כרגע?


אה. אז אתם "חולים". אנחנו "מבינים". לא, אנחנו לא נתווכח עם ה"תחושות" שלכם. אבל אין לכם חום.. 36.2 זה לא חום. והסימפטומים שלכם לא באמת בולטים, אז אתם כנראה פשוט מחפשים תירוץ להישאר בבית. בסדר בסדר, "החלמה מהירה".


האחות בקופת החולים "לא התווכחה" עם התחושות שלי. לא היה לי חום. היא מדדה. אפילו שטענתי שאין לי. שרק כואב לי הראש. והגרון לפעמים. והעייפות הנוראית הזאת.. אה! והיום הצטרפה לחגיגה אם האסתמה שלי, תראי! אני משתעלת! אני חולה באמת! את שומעת איך הנשימה שלי חורקת?

אבל האחות לא יכלה לתת לי אישור מחלה לעבודה, וזו בעצם הסיבה היחידה שיצאתי מהבית. באמת שהייתי מעדיפה להישאר במיטה ולנוח ולשתות הרבה תה, כמו הקלישאה של אדם חולה. סליחה, "חולה".


אבל כשעובדים - צריך אישור מחלה. הרופא הקבוע שלי לא ענה לטלפון. התקשרתי באובססיבות, אבל מר בחור לא ענה. אז אם כבר קמתי מהמיטה ויצאתי מהבית, למה לא הלכתי ישר אליו?


כי הוא עובד בעיר אחרת. ואני עצלנית שלא סיפרה לקופת החולים שלה שהיא עברה עיר - כבר לפני שלוש שנים. בעצם, סליחה - אני הבחורה שהיא אמנם עצלנית, אבל במקרה הזה זה לא רלוונטי, כי היא בכלל לא ידעה שהיא צריכה לספר לקופת החולים שלה שהיא עברה. מי ידע שאפשר ללכת רק לרופא משפחה אחד?


אז הרופא הקבוע - בעיר אחרת. וכנראה מתנגד אידאולוגית לטלפונים. ואני? אני צריכה אישור. כי גם אתמול נשארתי בבית, והיום שוב, ואיך אתם, כמקום עבודה, הייתם מרגישים אם העובדת החדשה שלכם היתה נעלמת ליומיים - עם אופציה לשלושה - אחרי שבועיים של עבודה?

אה, אז את "חולה", מה? תתביישי לך, מנצלת אותנו ככה. תהיי בריאה. שקרנית.


בכל אופן, הרופא לא עונה, האחות מזלזלת. "את יכולה לחכות לרופאה פה ולראות אם היא תקבל אותך, אבל יש רק רופאה אחת, והיא מאד עמוסה. לא, אני לא יכולה לתת לך אישור מחלה, מה פתאום".


אז חיכיתי. המשכתי לארוב טלפונית לרופא המשפחה הקבוע שלי תוך כדי, ואז כבודה יצאה לרגע מהחדר. אני בחורה די מנומסת בסך הכל, אז ניגשתי אליה בזהירות ושאלתי בחיוך (מסכן, חולה, כדי שתדע שאולי אני לא מקיאה/משתעלת/קודחת מחום, אבל אני באמת מסכנה וחולה) אם יש סיכוי שהיא תוכל לקבל אותי מתישהו, ואם יש טעם לחכות בכלל, כי אמנם אין לי תור, אבל הרופא שלי בעיר אחרת, והוא לא עונה לטלפון, ואני רק צריכה אישור מחלה לעבודה.


"כל אחד הולך לרופא שלו". **משיכת כתפיים**

אבל.. אבל עיר אחרת. ולא עונה לטלפון. ורק צריכה אישור. תראי כמה אני מסכנה. אז אין טעם לחכות לך?


**משיכת כתפיים נוספת**
**נכנסת בחזרה לחדר**
**סוגרת דלת**

תודה לך, דוקטור. ריגשת. אותי ואת התשישות הכללית שלי.


אז חייכתי בלאות לאדם המבוגר שהספקתי להתחבר איתו בכמה דקות שהמתנתי בתור, איחלתי לו הצלחה ובריאות, יצאתי מהקופה, וחזרתי הביתה, אומללה וממורמרת.


איזה מזל שלפחות העצירה בסניף הדואר בדרך היתה מוצלחת - בדרך נס הייתי צריכה להמתין רק שתי דקות, הבחורה בדלפק היתה מאד נחמדה ונתנה לי את החבילה שחיכיתי לה, אפילו שלא היתה לי הודעה כתובה (ברוך בורא מספרי המעקב של חבילות מחו"ל).

אם רק כל הבגדים שהזמנתי לא היו בגודל של בובת ברבי, זה יכול היה להיות מושלם.


טוב נו, נקווה שאולי הספקתי לתפוס איזה וירוס הקאות או משהו בזמן שלי בקופת החולים...


ועכשיו למתכון טעים טעים לקוביות קפה עם שוקולד צ'יפס - כל כך קל, שתוכלו להכין אותו אפילו אם אתם חולים ומסכנים ולא יכולים לקום מהמיטה/ספה כל היום.

לא שניסיתי. אני באמת לא הייתי מסוגלת לזוז היום, וההליכה לקופת החולים/סניף הדואר כל כך גמרה אותי, שהתעלפתי שישנתי שנ"צ של כשעתיים. כאילו.. אכלתי קורנפלקס לצהריים, כי זה היה הדבר הכי מהיר להכנה*!

*טוב, זה שקר. באמת אכלתי קורנפלקס, אבל לא מטעמי עצלות. אוקיי, לא רק מטעמי עצלות.


את הקוביות האלה אפיתי בשבת האחרונה, אבל זה היה בסוף יום ארוך של אפיה (היי, אולי בגלל זה אני כל כך מותשת עכשיו?), והכנתי אותן על הדרך, כמעט בלי לשים לב, בזמן שחיכיתי לדברים אחרים שיצאו מהתנור/יתקררו/יקרו להם כל מיני דברים. עד כדי כך קל. ולחלוטין טעים.


יאללה. מתכון. והעיקר הבריאות.

***
קוביות קפה עם שוקולד צ'יפס
מקור המתכון: אני יודעת שקשה לראות את הדמיון בתוצאה הסופית, אבל התבססתי על המתכון הזה לעוגה עם סווירל קינמון, והפכתי אותו - בשני שינויים קטנים - לעוגת קפה עם שוקולד צ'יפס.

כמות: תבנית ריבועית עם צלע של 20 ס"מ (הכמות תלויה בגודל - אני אוהבת לחתוך ל-64 מיני קוביות, אפשר ללכת גם על שישה עשר ריבועים גדולים יותר). פעם הכנתי את העוגה גם בתבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ, וזה עבד (אם כי יצא מאד נמוך, ממליצה ללכת על קוטר קטן יותר).

מצרכים:
200 ג' (1 כוס) סוכר לבן
280 ג' (2 כוסות) קמח לבן
3 ג' (1 כפית) אבקת אפיה
3 ג' (1/2 כפית) מלח
1 ביצה גדולה
250 מ"ל (1 כוס) קפה (2-3 כפיות אבקת נס קפה מומסות במים חמים)
80 מ"ל (1/3 כוס) שמן קנולה
100 ג' שוקולד צ'יפס/שוקולד מריר קצוץ

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים ומרפדים תבנית בגודל הרצוי בנייר אפיה.
2. מניחים סוכר, קמח, אבקת אפיה ומלח בקערה בינונית. מערבבים היטב, אפילו בכף.
3. בקערה נפרדת, טורפים יחדיו ביצה, קפה ושמן.
4. יוצרים שקע במרכז תערובת החומרים היבשים, יוצקים פנימה את הרטובים ומערבבים עם מטרפה/לקקן, רק עד לקבלת בלילה אחידה.
5. מוסיפים שוקולד צ'יפס, או שוקולד מריר קצוץ, ומערבבים עד לפיזור אחיד.
6. יוצקים לתבנית. אופים כחצי שעה, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי. מצננים לגמרי, מחלצים מהתבנית וחותכים לקוביות/מלבנים/משולשים, מה שתרצו.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • הפעם הכנתי את העוגה עם שוקולד צ'יפס, כי זה די מה שהיה לי בבית, אבל בפעמיים הראשונות קצצתי שוקולד מריר, ואני ממליצה לכם גם לעשות את זה, כי הרבה יותר כיף כשיש חתיכות גדולות של שוקולד לצד שבבים שוקולדיים קטנים בעוגה. טוב? יופי. אבל אל תדאגו, גם "סתם" שוקולד צ'יפס רגילים זה לגיטימי.
  • אגב, אם אתם לא אוהבים עוגות בטעם קפה, אתם יכולים פשוט להשתמש בחלב במקום (אם כי זה יהפוך את העוגה לחלבית, דא) (אז חלב קוקוס/שקדים/סויה/משהו?), ולקבל עוגת שוקולד צ'יפס רגילה. הידד.


ולמקרה שתהיתם, תפסתי בסוף את הרופא שלי בטלפון. הוא אמנם קצת נבח עלי (כי אין ספק שהדבר שבן אדם חולה הכי זקוק לו הוא שיצעקו עליו), אבל יש אישור מחלה. ווהו.

7 תגובות:

פנפן אמר/ה...

אין ספק שיש משהו באויר. הרגע תיארת בדיוק את השבוע שלי. כולל האסטממה. תצאי לי מהראש בבקשה גברת מור. וחוץ מזה, החלמה מהירה :-)

The Cookie Fairy אמר/ה...

זה היתרון בלהיות פרי לאנסרים P: להבריז מהעבודה בלי אישור מחלה, מומלץ בחום
ת'כלס מתחשק לי להישאר בבית רק כדי להכין את אלה! נראים מעולה
חוצמזה יש לי קראש על הקרש חיתוך שלך, תזרקי לו מילה

אנונימי אמר/ה...

קפה ושוקולד אהוביי !

עלמה אמר/ה...

רפואה שלמה! כיף לקרוא אותך, גם כשאת חולה וגם כשאת "חולה"

אנונימי אמר/ה...

מאמר נהדר.
כנראה שיש לך אחלה מכונות קפה

אנונימי אמר/ה...

יצא טעים טעים טעים

אנונימי אמר/ה...

הכנתי ו... יצא מושלםם!! יצא מתוק אבל לא יותר מדי והעוגה היא פרווה כך שנאכלה ממש מהר.
תודה על המתכון אוהבת את הבלוג שלך (-;

הוסף רשומת תגובה