> קינוח ווייט ראשן | Morcake

11 בדצמבר 2014

קינוח ווייט ראשן

הוא היה קצין מוצלח. צל"שניק. מלח הארץ.


ואז הוא גילה שההורים שלו הם מרגלים רוסיים ונאלץ להפוך לאחד כזה בעצמו.



קוראים לו אייל גורדין, והוא חוזר עכשיו לעונה שניה.


אם אין לכם מושג על מה אני מדברת, כנסו כנסו.


אם אין לכם כח להיכנס להיכנס (לגיטימי.. אני מבינה), אז בכמה מילים: אח שלי כתב סדרה. קוראים לה תא גורדין, היא עלתה לפני כמעט שלוש (!) שנים ביס, ושנה שעברה בערוץ שתיים. בזמנו כתבתי פוסט על הסדרה, כולל עוגיות תה רוסיות, כדי ללכת עם המוטיב הרוסי הכללי של הסדרה.


ועכשיו, אחרי מאתיים שנה, עולה עונה שניה.


כרגע רק ביס (הפרק הראשון ישודר הערב ב-yes action, מחר עולה כל הסדרה ב-yes binge, שזה - למיטב הבנתי - סוג של נטפליקס, רק לא), אבל אני מאמינה גם בכם, אנשים שאין להם יס, וסומכת עליכם שתמצאו דרך לצפות בסדרה.


להלל את הסדרה ולשבח אותה באובייקטיביות שיא ולספר לכם קצת על העלילה ועל השחקנים וזה וזה כבר עשיתי - גם קצת עכשיו, ובעיקר לפני עליית העונה הראשונה, לכן הרשו לי לשים את זה בצד ולהתרכז במה שאני עושה טוב:


לצלם תמונות של אוכל.

סתם סתם.


להכין דברים טעימים, עם מתכונים מדויקים.

נו, באמת - נראה לכם?


לכתוב תמציתי ולעניין.

טוב די, כולנו כבר בוכים פה (מצחוק? מעצב? אין לדעת).


אני אעשה את מה שאני עושה הכי טוב -- אשווק בצורה בוטה וחסרת בושה את הסדרה של אח שלי, כי נפוטיזם זה הכי, אחי.


איך?


עם אוכל. דא. המתכון לא בהכרח מדויק, התמונות לא בהכרח טובות, ואני בהכרח לא הולכת להיות תמציתי ועניינית, אבל בצד החיובי של העניין, יש פה וודקה.


פשוט.. שוב נתקלתי במצוקת "מה אני יכולה להכין שהוא רוסי אבל לא מלא דברים גבינתיים מחרידים?!".


חשבתי. חשבתי. החלטתי על בליני. נזכרתי שאני לא יודעת להכין קרפים, ושככל הנראה לא אצליח לטגן קרפ אחד שלם מבלי לקרוע אותו, אפילו אם החיים שלי יהיו תלויים בזה. ובכל זאת החלטתי להישאר עם הבליני (פנקייקים/קרפים רוסיים, אגב).


ואז, לגמרי במקרה, נתקלתי איפשהו במתכון כלשהו ל-white russian. ווייט ראשן? הו כן, זה יכול לעבוד!!


מיד פניתי לוויקיפדיה, כדי לוודא שבקוקטייל הזה (ד"ש מה-dude) אכן יש את מה שחשבתי: אלכוהול כלשהו וקפה כלשהו. ליתר דיוק, וודקה וקלואה ושמנת.


מה?! יש לי את כל הדברים האלה בבית. (זה לא שאני מחזיקה וודקה בבית בדרך כלל, פשוט היה לי בקבוק מלא שחיכה להפוך לתמצית וניל מתישהו, ועדיין לא יצא לי לזרוק פנימה מקלות וניל משומשים..).


סוג של נס.


אז חשבתי וחשבתי. ניסיתי ללכת לכיוון של עוגה. או פאי. או להכין את הקוקטייל עצמו. בסוף התייצבתי על משהו שנשמע די הגיוני:


מוס שוקולד לבן וקלואה.
קצפת וודקה.
ו.. קישוט כלשהו. אבקת קקאו? שוקולד לבן מגורר? נו, נאלתר כבר ברגע האמת.


לא תאמינו, אשכרה יצא טעים.


זאת אומרת, לחובבי הז'אנר.


אסף, שבקושי שותה בירה, אפילו לא הסכים לטעום.


אני? אני טעמתי ונהניתי וכל כך שמחתי שמצד אחד יש וודקה בקינוח שלי ומצד שני יש שוקולד באלכוהול שלי והכל מתערבב וקרמי וטעים, ואיזה כיף.


יכול להיות שהג'ינסים שלי פחות יאהבו את זה, אחרי שאסיים לאכול את שאר המנות שממתינות לי במקרר (one down, three to go), אבל אתם יודעים.. ג'ינסים זה לחלשים. ומי צריך להיות רזה כשיש לך בחיים קינוח ווייט ראשן?


הממ. מעניין אם אפשר להשתכר מקצפת עם וודקה, כי.. well, קצת מרגיש שזה קרה לי.


בקיצור.


כמו בפעם הקודמת שכתבתי על גורדין, גם הפעם אני ממליצה לכם:
1) להכין את המתכון (הלא-באמת-רוסי, גם כן כמו בפעם הקודמת, אבל השם מתאים ויש בפנים וודקה, אז הא! מספיק טוב!)
2) לצפות בסדרה
3) להכין את המתכון ואז לאכול אותו בזמן שאתם צופים בסדרה


יש עשרה פרקים בעונה הראשונה, כך שאם תכינו כמות כפולה וחצי של הקינוח, תוכלו לאכול אחד עם כל פרק. כאילו.. זה צריך היה להיאמר. מצטערת.


אה, ותחזרו לומר לי מה אתם חושבים על הסדרה.


אלא אם אתם חושבים דברים רעים. אל תאמרו לי אותם, אחרת אני אשלח את יאשה לונדין אליכם.

(זו בדיחה פנימית - אתם באמת צריכים לראות כדי להבין)


זאת אומרת, יכול להיות שלא תאהבו, אבל אתם יודעים -- האמריקאים חשבו שהיא מספיק טובה כדי לצלם גירסא משלהם. הקוריאנים חשבו שהיא מספיק טוב כדי לצלם גירסא משלהם. והגרדיאן הבריטי טען שהיא אחת משש הסדרות הכי טובות כרגע בעולם שהבריטים לא זוכים לצפות בהן.


אז סבבה, אל תאהבו אותה, אבל רק שתדעו - אתם במיעוט.


יאללה, מה אתם עוד עושים פה ומבזבזים את הזמן שלכם? לכו להדליק טלוויזיה ולראות!

טופ פריוריטי וזה.


(גם זו בדיחה פנימית - קדימה! הופ הופ, שאנשים אחרים לא יראו קודם ויספיילרו לכם)

***
קינוח ווייט ראשן
מקור המתכון: קיבלתי השראה מקוקטייל ה-white russian, כמובן, אבל המתכון עצמו שלי. ווהו לי.

כמות: ארבעה קינוחים אישיים ממלאים למדי.. או שניים מפוצצים, בכוסות גדולות הרבה יותר.

מצרכים:
למוס שוקולד לבן וקלואה
50 מ"ל (1/4 כוס) שמנת מתוקה
10 ג' (1 כף) קלואה
50 ג' שוקולד לבן

100 מ"ל (1/2 כוס) שמנת מתוקה
10 ג' (1 כף) קלואה (או ליקר קפה אחר)

לקצפת וודקה
50 מ"ל (1/4 כוס) שמנת מתוקה
10 ג' (כ-1 כף) סוכר לבן
15 מ"ל (2 כפות) וודקה (אני השתמשתי בסמירנוף, לכו על הוודקה החביבה עליכם. ותאמרו לי מה גרם לכם להעדיף אותה על פני אחרות)

שוקולד לבן/חלב/מריר מגורר/אבקת קקאו/פניני שוקולד/...

אופן ההכנה:
1. להכנת מוס שוקולד לבן וקלואה: מניחים 50 מ"ל שמנת מתוקה ו-10 ג' קלואה בסיר קטן. מביאים לסף רתיחה.
2. בינתיים קוצצים גס שוקולד לבן ומניחים בקערה קטנה.
3. כאשר השמנת בסיר מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד. ממתינים שתיים-שלוש דקות וטורפים היטב לגנאש חלק. מעבירים למקרר למשך ארבע שעות לפחות, רצוי אפילו לילה.
4. כאשר הגנאש קר ויציב, מניחים אותו בקערת המיקסר יחד עם 100 מ"ל שמנת מתוקה ו-10 ג' נוספים של קלואה. מחברים וו בלון ומקציפים היטב, עד לקבלת מוס שווה ביותר.
5. מחלקים את הגנאש המוקצף בין שתיים-ארבע כוסות הגשה (תלוי בגודל). מיישרים בכוסות.
6. להכנת קצפת וודקה: מניחים שמנת, סוכר ווודקה בקערת המיקסר. מחברים וו בלון ומקציפים עד לקבלת קצפת לא יציבה מדי (כזאת שעדיין ניתן "למזוג" די בקלות, סוג של מרקם יוגורט).
7. מחלקים את הקצת בין הכוסות.
8. מקשטים בשוקולד מגורר, אבקת קקאו, פניני שוקולד, מה שרוצים. אני קישטתי כל כוס אחרת: אחת עם פול קפה מצופה שוקולד, אחרת בפניני שוקולד, שלישית עם אבקת קקאו ואת האחרונה עם אבקת וניל.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • כמויות האלכוהול הנתונות פה - גם הקלואה וגם הוודקה - מורגשות בקינוח הסופי אבל לא ברמה שבאמת משתכרים ממנה, או משהו כזה. אם מעדיפים פחות/יותר אלכוהול, אפשר לשחק עם הכמויות, גם של הליקר וגם של הוודקה.
  • כמות השמנת בקצפת הוודקה מאד קטנה, אז קצת קשה להקציף אותה במיקסר. אם יש לכם מקציף ידני, אפשר להשתמש בו. או לעבוד עם מטרפה ולהתגאות אחר כך בשרירי הידיים המטורפים שלכם.
  • אם אתם בכל זאת משתמשים במיקסר גם עבור המוס וגם עבור הקצפת, ובא לכם להיות יעילים, תעשו את מה שאני עשיתי: הכינו את קצפת הוודקה בזמן שהגנאש מתקרר, העבירו את הקצפת לקערה, ושמרו במקרר. כך תוכלו לשטוף ולייבש את קערת המיקסר ואת וו הבלון בינתיים. אלא אם יש לכם שני מיקסרים או שתי קערות או משהו. אם זה המקרה, נצלו את הזמן כדי ללכת להתגלגל בערמות הכסף שלכם.
  • אה, מן הסתם שומרים את הקינוחים במקרר.


פקה!
(ביי)


(הרוסית שלי כל כך טובה)


8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני רוצה את הרשימה הזאת של הסדרות הכי טובות שהבריטים לא רואים כדי להתלהב שתא גורדין שם!
וגם, הקרם הזה נראה מעולה. מוסיפה קלואה לרשימת הקניות.

ניצה אמר/ה...

סדרה מעולה אנחנו התמכרנו!!! מחכים בקוצר רוח להמשך!
תודה על המתכון המשמין!

אנונימי אמר/ה...

גם הרוסים קנו (אימא של אח שלך)

Goldy K.H. אמר/ה...

סידרה מעולה! טופ פריורטי אינדיד!��
מחכה כבר להזדמנות לצפות בה. מתי היא עולה?
ואת הקינוח? אחרי חנוכה, אחרת גם מכנסי יוגה ומכנסי הריון לא יעלו עלי.

מורן אמר/ה...

דייייי, אח שלך כתב????
סידרה אדירה!

אנונימי אמר/ה...

יאוווו הסדרה הזאת פשוט מעולה!! איזה כיף שיש עוד עונה שאגב בראשונה יש 12 פרקים ובשנייה 10 ;) (חח סתם מכורה)
ואת פשוט מדהימה! כל כך כיף ומצחיק לקרוא את מה שאת כותבת:)
תודה על בלוג כייפי שכזה

אנונימי אמר/ה...

רק שתדעי כמעט 7 שעות מהחיים לא הולכים ברגל... ועוד מחוץ לגבולות ישראל...
גם את העונה הראשונה ראינו בזכותך!!!
קיצר תודה ;)
וכיף לקרוא אותך כל פעם מחדש :)
נב, מתנדבת ללמד אותך להכין קרפים בלינצ'ס וכד' ברגע שאגיע לארץ :)

מתכונים חלביים אמר/ה...

תודה רבה, נראה טעים מאוד.
אנסה להכין את זה השבת.

הוסף רשומת תגובה