> קינדג'ים | Morcake

12 ביוני 2014

קינדג'ים

המונדיאל פה! המונדיאל פה! המונדיאל פה!!!


כל כך הרבה התרגשויות.
כמה כדורגל.
אושר.


כאילו.. זה לא הולך להיות קל. אני יודעת.

משחק כמעט כל יום.
לפעמים שניים.
בהתחלה אפילו שלושה.


ובנוסף לכל - השעות.
מגניב שהמשחקים בברזיל וזה וזה, אבל השעות.

המשחקים המוקדמים בשבע בערב. החשובים באמת בעשר. ואחת עשרה. ואחת.

אחת.
אחת!

בלילה!


אתם יודעים.. יש אנשים שצריכים לעבוד למחרת. והאנשים האלה הופכים להיות מאד לא פרודוקטיביים כשהם עייפים. אתם אפילו לא רוצים שאני אתחיל לדבר על כמה לא נחמדים האנשים האלה נהיים כשהם עייפים..

ובוא נודה על האמת - גם כשהם לא עייפים, הם לא בדיוק אנשים של אנשים.
(זה נשמע יותר טוב באנגלית)


בכל אופן.

חשבתי שהמונדיאל הקודם היה אתגר - נסיונות למידה למבחנים בזמן משחקים זה.. כן. מאתגר.

אני די בטוחה שכבר הזכרתי פעם (או שבע) את הסצנה ההיא ביוני 2010 - צהריים. אני, ישובה על המיטה בחדר. הקלסר של תורת המספרים, מונח על ברכיי. הטלוויזיה, דלוקה על משחק כזה או אחר, הוא בטח אפילו לא היה כזה מוצלח. העיניים שלי, מרוכזות בטלוויזיה. לא חושבות על מספרים ובטח לא על התורה שלהם.

(הציון במועד א', אגב, היה בהתאם)


אז כן, חשבתי שהטורניר ההוא היה לא פשוט לצפיה. אבל לפחות השעות היו נורמליות (בהנחה שלא היו לכם דברים חשובים יותר לעשות במהלך היום/הערב, למשל להשקיע בלימודים הבלתי נגמרים שלכם - או לפחות כך הם נראו באותו הזמן).

עכשיו? עכשיו מדובר במונדיאל לינשופים. מונדיאל ל.. לא יודעת, חיה אחרת שלא ישנה בלילה. עטלף? עטלף לא ישן בלילה, או שהוא סתם ישן הפוך?


לא משנה.
מונדיאל לאנשים שיכולים להרשות לעצמם להישאר ערים חצי לילה כדי לראות כדורגל.

אוף, הלוואי שהייתי האנשים האלה.


אבל אני לא.
אז אני אראה את המשחקים של שבע.
אולי של עשר.
באלה של אחת עשרה אני כנראה ארדם.
אחת? על המשחקים של אחת אני אקרא באינטרנט למחרת.

קיצור.


כדי לחגוג את חודש הכדורגל הנפלא הבא עלינו לטובה, החלטתי להכין משהו לכבודו. אבל במקום ללכת על משהו כדורגלי, החלטתי להתמקד במדינה המארחת.

אז פניתי לידידי הטוב גוגל והתחלתי לחפש קינוחים ברזילאיים. חטיפים ברזילאיים. מתוקים ברזילאיים. קראתי מלא. אני מכירה עכשיו המון מאכלים דרום אמריקאיים.

קוקוס, מסתבר, זה מוטיב חוזר שם.
וטיגון.
וכל מיני קינוחים מוסיים-פלאניים-גדושים בחלמונים.


יש גם את הבריגדרוס, שהם ככל הנראה הקינוח הברזילאי הנפוץ והמוכר ביותר, אבל דביר בדיוק פרסמה מתכון לממתק הזה לא מזמן, לכן ויתרתי. לא רציתי לשעמם אתכם עם מתכון שבטח ראיתם ממש עכשיו (אלא אם אתם לא קוראים את הבלוג של דביר, וזה דבר שאני לא מבינה.. הבחורה מספרת על קורס הקונדיטוריה שהיא עושה - סליחה, עשתה, היא בדיוק סיימה! - בקורדון בלו בפריז, איך אתם לא קוראים? בעצם.. הבחורה מספרת על קורס הקונדיטוריה שהיא עשתה בקורדון בלו בפריז, אני לחלוטין מבינה איך אתם לא קוראים).

אז הלכתי על שניים מתוך שלושת המוטיבים החוזרים: קוקוס וחלמונים.


קינדג'ים*. מכירים? Quindim. לא? זה בסדר, גם אני לא הכרתי, עד למחקר הקטן שעשיתי.

*כל הזמן חשבתי שזה קינדים, אבל נשבעת לכם שהאיש בוויקיפדיה שאומר את המילה נשמע כאילו הוא אומר קינדג'ים.


קינדג'ים - שוב, לפי ויקיפדיה - הוא קינוח ברזילאי פופולרי. פירוש המילה הוא "המחוות, ההתנהגות או המאפיינים ההומוריסטיים של בנות מתבגרות". וואו, הכי מצדיק מילה. למה אין לנו כזאת בעברית? תכלס.. המונח הכי קרוב לזה בעברית הוא "בת מצווש", לא? או פשוט התוספת "-וש" לכל דבר.

טוב, אני סוטה מהנושא.

לא מספיק אפוי

מעבר לפירוש המילולי, מסתבר שיש גם דמות של קרנף בשם קינדג'ים בסדרת ספרי ילדים ברזילאיים. הקרנף, כמובן, נקרא על שם הקינוח. לגיטימי.

אז מה זה הקינוח הזה? הו, אתם יודעים - בסך הכל הקינוח הכי מהיר הכנה שהכנתם בחיים שלכם (וכנראה גם אחד המתוקים).

מערבבים בקערה סוכר, מאתיים חלמונים (פלוס מינוס), קוקוס ועוד כמה דברים בקטנה. מחלקים לכלים. אופים. מחכים להצטננות. הופכים.

מספיק אפוי!

מה קיבלתם? קינוח ברזילאי טיפוסי, אפוי בתחתיתו (שהיתה חלקו העליון, אבל אז הפכנו), פלאני וקצת רוטט בחלקו העליון (שהיה התחתית, אבל... הבנתם) וצהוב צהוב צהוב (בכל זאת, מאתיים חלמונים).

הכי דגל ברזיל, מינוס הירוק והכחול. הכי מתאים לעידוד ברזיל במונדיאל.

מי זאת שמתאימה את הלק לקינוח?
(אני, אני!)

(ואני בכלל בעד גרמניה. או הולנד. פעם הייתי הולנד. אולי הפעם אחזור להיות הולנד. ויש בכלל כל מיני סטטיסטיקות על זה שבפעם האחרונה שאנגליה זכתה בגביע קרו עוד כל מיני דברים מוזרים ונדירים בעולם, והם קרו גם השנה, אז.. אנגליה? אוף, לא יודעת. אני כל כך מבולבלת)


אני לא אלאה אתכם במה שקרה לי עם הקינדג'ים שלי (הוצאתי אותם אחרי הזמן שצוין במתכון עליו הסתמכתי, הם אפילו נראו די בסדר, חיכיתי קצת, ניסיתי להפוך אחד וגיליתי שכולו נוזלי בפנים. הייתי עצובה, התמרמרתי מלא, התחלתי לחשוב מה אני יכולה להכין במקום, ותוך כדי אפיתי את הקינדג'ים - או קינדג'ימים? - שלי עוד יומיים בערך, אחר כך חיכיתי ממש קצת, ניסיתי להפוך וגיליתי שאני מצליחה, אם כי הם קצת התפרקו לי), אבל.. אוי, תראו מה עשיתי בסוגריים - הלאיתי אתכם במה שקרה לי!


קיצור.
אני הכנתי רבע מהכמות במתכון בו השתמשתי. גם כי לא רציתי להשתמש בהמון חלמונים, גם כי לא באמת היה לי מה לעשות עם הקינדג'ימים שלי, גם כי לא ידעתי איך זה הולך לצאת..
זמן האפיה שלי התארך בטירוף. אבל בסוף זה הצליח. אם היתה לי סבלנות והייתי ממתינה עוד קצת, אולי זה אפילו היה יוצא יפה.
זה מתוק נורא. אבל טעים. אם אוכלים בכמויות קטנות. נגיד.. מיני קינדג'ימים כסוג של חטיף מתוק, כזה שאוכלים באחת בלילה, רגע לפני משחק כדורגל, כדי להצליח לשרוד ולהישאר ערניים במהלך המשחק.



אה, ופרווה! זה פרווה! היות שהשתמשתי בשמן קוקוס במקום חמאה (ולא, אני לא הולכת לומר כלום על זה שככל הנראה טמפרטורת החדר שלי עולה עכשיו על עשרים וארבע מעלות, ולכן כשפתחתי את צנצנת שמן הקוקוס שלי בברוטליות, תוך ציפיה למצוא בפנים שמן קוקוס מוצק, הופתעתי ממש כשעף עלי מתוך הצנצנת מלא שמן נוזלי לחלוטין ו.. אוף, קיץ), זה לחלוטין פרווה.


טבעוני זה לא יהיה. אלא אם אתם יודעים איך להמיר את החלמונים במתכון במשהו שהוא לא חלמונים. ואם כן, אתם סוג של קוסמים. זה כאילו תגידו לי שיש לכם מתכון לפופקורן שלא משתמש בתירס.


(פופ-אורז במיקרו לא נחשב)



אוף, ידעתי שאני לא צריכה לחכות עד הרגע האחרון כדי לכתוב. אני כל כך עייפה עכשיו שאני אפילו לא יודעת מה כתבתי למעלה.


התחלתי לדבר על כדורגל, איך למען השם הגעתי לדבר על פופקורן ופופ-אורז?


עזבו.


יאללה מונדיאל!
ותכינו את הקינדג'ימים האלה, הם הכי קלים בעולם וממש מגניבים. באמת.

***
קינדג'ים (או קינדים?)
מקור המתכון: האתר בעל השם המבטיח Easy Brazilian Recipes. אני הכנתי רבע כמות והמרתי את החמאה המומסת בשמן קוקוס. אה, והוספתי מלח כדי להרגיע קצת את חגיגת הסוכר.

כמות: אני הכנתי בשלוש תבניות קטנות (קוקוטים? זה קוקוטים או שאני ממציאה?), בכל אחת הנחתי 80-85 ג'. לחלוטיןן אפשר להכין מיני קינדג'ימים, כל אחד של כארבעים גרם, ואז יצאו לכם שש יחידות. או שתכפילו כמויות, תשלשו כמויות.. פשוט תהיו מוכנים לערמות של חלבונים עודפים שיישארו לכם בעקבות כך..

מצרכים:
3 חלמונים גדולים
100 ג' (1/2 כוס) סוכר לבן
60 ג' (1/4 כוס) מים
25 ג' (1/4 כוס) שבבי קוקוס
10 ג' שמן קוקוס נוזלי (או חמאה מומסת)
1 כפית תמצית וניל
קורט מלח

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מערבבים את כל החומרים בקערה. עם כף. הכי בקטנה.
3. משמנים שלושה קוקוטים קטנים ומחלקים את הבלילה ביניהם - ממלאים כל אחד עד חצי-שלושת רבעי גובה.
4. ממלאים תבנית גדולה במים ומניחים בתחתית התנור.
5. מניחים את הקוקוטים בתבנית אחרת (עדיף אפילו על רשת) ומניחים בתנור, מעל תבנית המים. אופים למשך כעשרים דקות (עם כוכבית - שימו לב להערות).
6. מצננים מעט - כחצי שעה- שעה - מחלצים מהתבניות והופכים, כך שהצד הצהוב, הרוטט מופנה כלפי מעלה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • דבר ראשון והכי חשוב: זמן האפיה המקורי הוא עשרים דקות. אני הוצאתי את הקינדג'ימים שלי אחרי הזמן הזה, והם ממש לא היו מוכנים. בסופו של דבר אפיתי אותם חמישים דקות, והם הגיעו בדיוק למרקם הנכון (נראה לי). אז פשוט שימו לב ותתחילו לבדוק אחרי עשרים דקות - פשוט תדקרו את הקינדג'ים במרכז עם סכין קטן ותבדקו מה מידת הנוזליות.
  • אם משתמשים בשמן קוקוס, המיסו אותו קודם. או שפשוט תשמרו את השמן שלכם מחוץ למקרר בקיץ - הוא כבר יגיע מומס..
  • את כמות המלח הייתי מעלה אפילו לחצי כפית, ודוגרי? יש מצב שהייתי מוריד את הסוכר אפילו לרבע כוס. הדבר הזה מאד מתוק.
  • בשורה התחתונה - אוהבים פלאן? אוהבים קוקוס? יופי. זה הקינוח עבורכם. לא אוהבים? 'צטערת.


ומה עושים עם החלבונים שנשארו? חביתת חלבונים, כמובן! כי אתם סופר בריאים!

רגע, וואו. פתאום קלטתי שהקינוח הזה גם נטול גלוטן לגמרי. פסח, היר ווי קאם...

8 תגובות:

טל אמר/ה...

לא מאמינה שהכנת מתכון רק עם חלמונים!
נראה כזה טעים!!

נטלי אמר/ה...

מהרגע שכתבת את משמעות המילה קינדג'ים ודיברת על בת-מצווש אח"כ, אני לא מפסיקה לחשוב למה לא קראת למתכון בסוף קינדג'וש. אני שעה נקרעת בלב בעודי קוראת את שאר הפוסט וחושבת לעצמי שב-ט-ו-ח תשני להם את השם. ואז גיליתי שלא. טוב, אולי אני סתם דפוקה :) בקיצור זה נשמע ונראה טעים אששש!

נטלי

טליה אמר/ה...

הרסת אותי עם התמונה של הלק!

מתכון הכי מהממוש! לא אוהבת כדורגל, אבל המתכון הזה הופך את המונידאל הזה לממש שווה!

שירה אמר/ה...

זה אכן קינדג'ים, וכדי להגיד את זה מדויק צריך לדבר דרך האף.

שירה אמר/ה...

ועם החלבונים עושים מריה מולי, שכולל (טאדדדם) קוקוס

אנונימי אמר/ה...

מה היה אחרי שאנגליה זכתה? נשארתי במתח...

הדר אמר/ה...

אני קראתי את הכותרת וחשבתי לתומי שקוראים את זה כ-קינד-א-ג'ים. כלומר, "סוג של ספורט"- לצפות באנשים משחקים כדורגל ולהינות מתחושת הספורט המעייפת.

Yael אמר/ה...

כמו ששירה אמרה, בפורטוגזית ברזילאים 'מרככים' כל מיני הגאים, אז DE/DI נשמע "ג'י", TE/TI נשמע "צ'י", וכד' (ובואי לא ניכנס אפילו להגייה של R...) - וה-M בסוף באמת אמור להיות מאונפף כזה. זה מצחיק, אבל נשמע כ"כ נחמד בסוף...

(ובזכות זה יש שיר ברזילאי שהפזמון שלו שלו כולל, באופן לגיטימי לגמרי, את הצליל chikichi:
Qual é o pente que te penteia
[=איזה מסרק זה שמסרק אותך]
נהגה בערך כך: "קוואלֶאו פֶּנ-צ'י-קי-צ'י פֶּנטייה"
וזה חמוד כל כך!!)

הוסף רשומת תגובה