> טראפלס שוקולד חלב | Morcake

14 בפברואר 2014

טראפלס שוקולד חלב

יש יותר קלישאה מטראפלס בוולנטיינז?



כאילו.. יכולתי להכין משהו בצורת לבבות, זה נכון.
או לא-משנה-מה עם בקבוק שלם של צבע מאכל אדום. אולי גם קצת ורוד.



אבל חוץ משני אלה, אין יותר ולנטיינז קלישאתי דוחה מטראפלס.


צינית? אני?
הגזמתם. הכי רומנטיקנית.
אם למילה "רומנטיקנית" יש פירוש סודי שמשמעותו "צינית".


אז היום נאלצתי להתגבר על תחושת חוסר הנעימות בכל פעם שהבטתי במראה, בזמן שבראשי הדהדו קולות: "טראפלס. בוולנטיינז. הכנת טראפלס בוולנטיינז. מי את? אנחנו מרגישים כאילו אנחנו כבר לא מכירים אותך."


(הקולות בראש שלי סופר מפרגנים)


בכל אופן. נאלצתי להתגבר על כל זה כי רציתי להכין משהו למישהו. והוא קצת בעייתי באוכל*. לא אוהב קפה, לא אוכל אגוזים.. לא, גם לא חמאת בוטנים - זה כאילו קארמה מענישה אותי על משהו. עם שוקולד הוא סבבה (תודה לאלוהי המטבח). מעדיף חלב על פני מריר (תודה על כלום, אלוהי המטבח!). 


*Pot: Hey kettle, you're black!
(אני מצטערת, יש פתגם מתאים בעברית? כי "הפוסל במומו פוסל" - הדבר הכי קרוב שיכולתי לחשוב עליו/למצוא בגוגל - לא הרגיש לי מגניב מספיק)


כן, יש מיליון דברים שאפשר להכין עם שוקולד, אבל הבעיה היתה שלא היה לי יותר מדי זמן פנוי. היות שאני אדם שפוי ושקול, התחלתי לעבוד שבוע וחצי מראש על הכנת מאפים לשתיית הפרידה שלי בעבודה, אז ב-ר-ו-ר שאת סוף השבוע שלפני השתיה עצמה (זה סוף השבוע הנוכחי, אהההההה) אני אבלה במטבח.



לכן אין לי יותר מדי זמן לדברים אחרים, מצד אחד. מצד שני, רציתי להכין משהו. משהו שוקולדי.
(כן, היתה אופציה לוותר ולהתעלם מהוולנטיינז לגמרי, אבל ההוא קצת פחות ציני ממני, אז.. כן. רציתי להכין משהו)


לא היתה ברירה. טראפלס היו האפשרות המועדפת. למרות שנאתי העזה להכנתם: יש קטע שהידיים שלי הן כמו שני תנורים קטנים, כנראה, אחרת אין הסבר לעובדה שבכל פעם שאני מנסה לגלגל טראפלס, חצי מהשוקולד נמס לי על הידיים והחצי השני הופך ל"עיגולים" קיפודיים דביקים ומכוערים.


אבל עדיין. מבחינת נטו עבודה, טראפלס לוקחים פחות מכל דבר אחר. והעובדה שסוג-של-חורף עכשיו בכלל גורמת לשוקולד להפוך ממוצק לנוזל בקצת יותר זמן מבדרך כלל, אז ווהו. חוץ מזה, הצלחתי לנטרל כמעט לגמרי את אלמנט הלכלוך הפעם --


לאחר צינון גוש השוקולד במקרר ובמקפיא למשך מספר שעות, העברתי אותו לקרש חיתוך וחתכתי למשולשים.
לא גלגלתי לכדורים, כי איכס, טינופת.
לא חתכתי לריבועים, כי פפפפףףףף (צליל של בוז, למקרה שלא הבנתם) ריבועים זה כבר כל כך נדוש.
ועל כן - משולשים.


כי מה אומר ולנטיינז יותר ממשולש?
אה, כל דבר אחר? הבנתי אתכם.
סבבה, רשמתי לפניי.


והשוס הגדול של מניעת אלמנט הלכלוך: במקום להניח אבקת קקאו בקערה, לזרוק פנימה את הטראפלס ולצפות אותם ידנית - מה שמסתיים בכמה טראפלס מצופים קקאו ועוד יד אחת מצופה קקאו, עם אופציה לשתיים - הנחתי קקאו בתוך קופסא (ניסיתי לעשות את זה בתוך שקית זילוף קטנה בהתחלה, אבל זה לא עבד כל כך טוב), זרקתי פנימה את כל הטראפלס, סגרתי את המכסה, ניערתי ניערתי ניערתי, et voila - טראפלס מצופים קקאו. יד לא מצופה קקאו. יד שניה - גם לא מצופה קקאו.


אבל זהירות כשאתם פותחים את הקופסא - רוב הסיכויים שיתקוף אתכם ענן קקאו היסטרי, קצת כמו פטריה גרעינית, רק לא פטריה ולא גרעינית. קיצור, ענן קקאו.


אגב, אם אתם רוצים להרגיש סופר דופר חגיגיים (ומי לא רוצה להרגיש סופר דופר חגיגי?), אתם יכולים להוסיף קצת אבקת פיות (אוקיי, נצנצים אכילים - אבקת פיות זה לא באמת השם הטכני, אבל מה אתם מתקטננים איתי עכשיו?) לקקאו. בינינו, כנראה שלא יראו את הנצנצים יותר מדי, אבל אתם תדעו שהם שם וזה יגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם.


קחו אותי, לדוגמא. לי יש כרגע בפריזר קופסא קטנה של טראפלס שוקולד חלב משולשים מצופים קקאו ואבקת פיות כסופה וורודה. ואני מרגישה מעולה עם עצמי. סופר דופר חגיגית.


ההוא שהזכרתי קודם לא טעם את הטראפלס עדיין, אבל אני כן, ואני מודיעה לכם בבטחון מלא שהם טעימים בטירוף. ואת זה אומרת בחורה שמעדיפה שוקולד מריר על פני חלב בדרך כלל (כמו כל אדם שפוי בדעתו, דא).


(ואם הוא לא יאהב? הממ. אז כנראה שזה נגמר)



רוב הסיכויים שכבר לא תספיקו להכין את הטראפלס האלה לוולנטיינז הנוכחי, אבל זה כנראה לטובה.
יודעים למה?


כי טראפלס בוולנטיינז זו אחת הקלישאות הגדולות. עדיף שתחכו לסתם יום כדי להכין אותם.
נניח מחר?
מחרתיים?
שבוע הבא?


טוב, אז קבענו שאתם מכינים את הטראפלס האלה מתישהו במרץ וחוזרים אלי כדי לספר לי האם אתם מרגישים סופר דופר חגיגיים או לא?


מגניב.


אז אני הולכת בינתיים לבהות קצת בקיר ולהקשיב לשירי ולנטיינז כיפיים ברדיו.
(גם צינית וגם צבועה - החג מטופש בעיני, המוזיקה די מעולה באזניי)


***
טראפלס שוקולד חלב סופר דופר חגיגיים
מקור המתכון: כל מיני מתכוני טראפלס ישנים שלי שהסתכלתי עליהם, לא משהו ספציפי. בסוף פשוט זרקתי פנימה כמויות לפי מה שהתחשק לי בזמן ההכנה.

כמות: תלוי בצורה ובגודל - קשה לי לומר בדיוק, אבל הכמות די קטנה. נניח עשרה-עשרים עיגולים בגודל טראפלי "סטנדרטי"?

מצרכים:
70 ג' שמנת מתוקה
160 ג' שוקולד חלב, קצוץ גס
2 ג' מלח
10 ג' חמאה

לציפוי
כ-2 כפות אבקת קקאו

אופן ההכנה:
1. מניחים שמנת בסיר קטן. מבשלים על אש בינונית-גבוהה עד לסף רתיחה.
2. בינתיים קוצצים שוקולד ומניחים בקערה בינונית, יחד עם המלח.
3. כאשר השמנת מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד. ממתינים שתיים-שלוש דקות ומערבבים לתערובת חלקה.
4. מוסיפים חמאה ומערבבים היטב, עד להיטמעותה בתערובת השוקולד.
5. מעבירים לתבנית או קופסא קטנה מרופדת בניילון נצמד. מצננים למשך ארבע שעות לפחות במקרר - אני ציננתי ארבע שעות במקרר ואז העברתי לעוד כחצי שעה במקפיא, אבל אני לא בטוחה שהיה צורך.
6. מוציאים את גוש השוקולד, מחלצים מהתבנית/קופסא ומסירים את הניילון הנצמד. מגלגלים לכדורים או חותכים לריבועים/משולשים. אם יש לכם חותכן בצורת לב ובא לכם להיות דוחים, אפשר לקרוץ לבבות שוקולדיים.
7. מניחים אבקת קקאו בקופסא קטנה עם מכסה (אפשר להשתמש בקופסא בה קיררתם את הטראפלס). מניחים את כל הטראפלס בתוך הקופסא, סוגרים היטב עם המכסה ומנערים טוב טוב. פותחים את הקופסא בזהירות (ענן קקאו!), מוודאים שכל הטראפלס צופו קקאו ומעבירים אותם לקופסא אחרת. אם יש עודפי קקאו, מנערים אותם תוך כדי.
8. מכסים את קופסת הטראפלס ומעבירים למקפיא. שומרים שם - כל כמה זמן בודקים שהכל בסדר בתוך הקופסא, שכל הטראפלס מתנהגים יפה ומוודאים שהם לא התקלקלו. איך? טועמים. כאילו דא. שימו לב: כמות הטראפלס עשויה לקטון משמעותית בכל פעם שתבצעו את בדיקת התקינות הנ"ל. אין מה לעשות, ככה זה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אם אתם יודעים מה טוב לכם, אתם תוסיפו קצת אבקת פיות לקקאו לפני ניעור הטראפלס בפנים. או שתפזרו אותה מעל הטראפלס המצופים.
  • אפשר להכין גם עם שוקולד מריר? ברור. ולבן? למה לא, למה לא.
  • אה! אם התחלתם לערבב את השמנת הרותחת לתוך השוקולד והשוקולד מסרב לזרום ולהפוך לגנאש, אתם יכולים לחמם קצת את הקערה עד להמסת השוקולד. פשוט מלאו את הסיר בו הרתחתם את השמנת במעט מים, חממו על אש בינונית והניחו מעליו את קערת הגנאש.
  • אם בא לכם להימנע מזה, אפשר פשוט להמס את השוקולד לפני הוספת השמנת. באופן כללי, כשכמות השוקולד בגנאש גדולה מכמות השמנת, המסה שלו לפני הערבוב יכולה להועיל, אחרת עלול להיות קצת קשה להמשיך (השוקולד הוא סוג של דיוה - אם אין לו מספיק שמנת שתחמם אותו, הוא מסרב לזוז).
  • האם אפשר לצפות באגוזים במקום/בנוסף לקקאו? ברור. ובשוקולד מטומפרר או סתם מומס עם קצת שמן? לגמרי.
  • מה? אתם רוצים להוסיף קפה או ליקר או משהו לגנאש לפני הצינון? לכו. על זה.
  • די נו, אתם לא צריכים את האישור שלי לכל דבר. אלה הטראפלס שלכם, עשו מה שבא לכם, הכל הולך!
  • וכן, אם אתם חושבים שהכמויות פה קטנטנות, על גבול המביכות, ושצריך להכפיל - אפילו לשלש - כמויות, אני הכי אתכם. פשוט יש לי מצוקת מקום קשה בפריזר כרגע, אז התקמצנתי קצת. הרגישו חופשי להגדיל כמויות. בכיף שלכם.
  • לוותר על המלח? עד כאן. את זה אני כבר אוסרת. באמת שיש גבול.
  • אה, ו.. לרוב אין לי בעיה להשתמש בכל שוקולד, בלי התפלצנויות יתר (עלית וורד הגליל 4EVER!), אבל היות שכל הטעם של הטראפלס זה השוקולד עצמו, רצוי כן ללכת על משהו איכותי וטוב, לפחות במידה מסוימת. אני השתמשתי בלובקה, והוא היה סבבה פלוס.
  • כן - סבבה. פלוס. זה מונח אמיתי.
  • מה שאלתם? כמה זמן נשמרים הטראפלס במקפיא? אממ בערך חצי שעה... אה, אצל בני אדם נורמליים? לא יודעת, אבל כנראה מספיק זמן שגם אתם - נורמליים שכמוכם - תספיקו לסיים אותם.


טוב, תקשיבו. יכול היה להיות יותר גרוע. הייתי יכולה לכל אורך הפוסט לקרוא לזה "טראפלס שוקולד ח-לב".

10 תגובות:

נטלי אמר/ה...

טוב, משפט הסיום גמר אותי מצחוק!!!! טראפלס שוקולד ח-לב. ענק!!!
וכרגיל את קורעת :)

נטלי

טל אמר/ה...

התמונה האחרונה מעולה!!
ואת שאר התגובה תקבלי במייל פרטי כי זה לא לפורום הזה :)
תזכירי לי

הדר אמר/ה...

או לה לה
נראה מעולה והנצנצים כאלה חמודים

The Cookie Fairy אמר/ה...

אין לי בעיה עם קלישאות
כל עוד אפשר לאכול אותן P:
ולנטיינז שמחחחח

עלמה אמר/ה...

אני באמת נגד ציניות בחיים :) אבל בחיים לא חשבתי על שיטה כזו להכין טראפלס- נשמע נהדר! ותמיד תמיד מתלכלכות לי גם הידיים, גם השיער (כי אני מזיזה אותו מהפנים עם ידיים מלוכלכות) גם כל המטבח וגם כל הבגדים. אז השיטה עם הקופסא נשמעת לי מעולה

ediblepoetry אמר/ה...

קרעת. אותי. מצחוק. "צחקתי בקול רם". לול. זהו.

Mrs.Floyd אמר/ה...

שאלה :) האם ניתן להכניס את המלית ישר למקפיא? או שעדיף לקרר במקרר כמה שעות

שרון אמר/ה...

את גדולה וטראפלס עם נצנצים זה בכלל גאוני.

אנונימי אמר/ה...

בתור חנונית השפה שאני הייתי חייבת להגיב באמצע קריאת הפוסט כדי לספר לך על פתגמים מתאימים :
א. "טול קורה מבין עיניך בטרם תיטול קיסם מבין שיני חברך" (מקורי עברי לדעתי)
ב. "מי שגר בבית זכוכית אל יזרוק אבנים" (מתורגם לגמרי)

Mor אמר/ה...

תודה כולם!
ובמיוחד תודה לאנונימית - המשפטים האלה לגמרי נכונים, וקצת מביך אותי שלא חשבתי עליהם בעצמי. הולכת לבכות בפינה עכשיו.

גברת פלויד, אפשר להכניס ישר למקפיא. בטח :-)

הוסף רשומת תגובה