> עוגיות אינסטנט פודינג שוקולד עם קוביות עוגה | Morcake

26 בינואר 2014

עוגיות אינסטנט פודינג שוקולד עם קוביות עוגה

אוקיי, למי פה קרה שהיו לו בבית שאריות עוגה?


אני רוצה לראות ידיים באוויר.


זהו? זה הכל? חשבתי שיהיו יותר אנשים...

אה הנה, אני רואה עוד יד הססנית באוויר.


טוב, מעניין -- מסתבר שאתם אשכרה אוכלים את העוגות שלכם.

קונספט מעניין, אני חייבת להודות.
סקרנתם.


הממ. אז בואו ננסה שאלה נוספת:
למי פה קרה שהוא הכין עוגה, והיא יצאה הררית (נו, אתם יודעים.. לא ישרה למעלה. כיפתית. גבעתית. איך קוראים לזה?!), והייתם צריכים ליישר אותה, כי רציתם להכין איתה עוגת שכבות או לקשט אותה או משהו, ונזקקתם לעוגה ישרה (או שאתם סתם פרפקציוניסטים), ואז נשארתם עם פרוסת עוגה עקומה אך טעימה, שלא ידעתם מה לעשות איתה?


או.
עכשיו אני רואה מלא ידיים.
ידעתי שזה מה שיעיר אתכם.

או שאני פשוט צריכה ללכת לאופטומטריסט. יש מצב שעלה לי המספר בעדשות.


בכל אופן.
לי איכשהו תמיד יש שאריות של עוגה כלשהי במקפיא. זו יכולה להיות עוגת חמאת בוטנים שנשארה מיום ההולדת שלי. או עוגת בראוניז טבעונית שהכנתי כניסיון ליום ההולדת של האחיינים שלי, ואף אחד בעבודה לא אכל. או עוגת שוקולד מ... אלוהים יודע ממתי. עוגת שוקולד זה משהו שקורה הרבה בבית הזה.


אז ההנחה שלי היתה שאם אצלי יש עוגות ישנות שמתות לאיטן בפריזר, גם אצלכם יש. כי ביניכם וביני יש קשר קוסמי וירטואלי, מעין טלפתיה אפויה שכזו.

(אני בטוחה במשהו כמו תשעים אחוז שאין באמת דבר כזה "טלפתיה אפויה", אבל במקביל אני בטוחה במשהו כמו מאתיים אחוז שממש בא לי שיהיה דבר כזה.)


קיצור.
אז בתרחיש הדמיוני הזה שבניתי לי בראש, אתם ממש נואשים ולא יודעים מה לעשות עם כל העוגות הישנות שלכם.


רגע, מה זה? מה לעשות עם העוגות הישנות שלכם, אתם שואלים?
שאלה מצוינת.
טוב ששאלתם.

יש לי רעיון עבורכם!


נכון עוגיות שוקולד צ'יפס? מכירים?
מגניב.


עכשיו קחו את העוגיות האלה. הוציאו מהן את השוקולד צ'יפס. והוסיפו פנימה עוגה צ'יפס.


וכשאני אומרת "עוגה צ'יפס", אני בעצם מתכוונת ל"שאריות עוגה שחתכתם לקוביות, ואז חלק מהקוביות האלה יתפרקו לכן בזמן שתערבבו אותן לתוך הבצק ויהפכו לפירורים, אבל זרמו עם זה, טוב?".

פשוט "עוגה צ'יפס" זה יותר קצר..


אז כן.
עוגיות.
עם פירורי עוגה בפנים.
עוגיות inception? כן, אני משערת שאפשר לקרוא להן כך, אם תרצו.
האם אני סוג של גאון שמקדים את זמנו ודוחף את עוגתו בתוך עוגיותיו? כן, אני משערת שאפשר לקרוא לי כך, אם תרצו.


ואם לא תרצו, אני פשוט אקרא לעצמי גאון שמקדים את זמני.
וואטאבר.


קיצור. אם נפסיק שניה עם התשבחות שאתם מתעקשים להרעיף עלי (כשאני קובעת תור לבדיקת ראיה, כדאי לדבר גם עם רופא האזניים.. משהו קרה לשמיעה שלי, אני חושבת) ונחזור לעוגיות --


הכנסנו קוביות עוגה לעוגיות. מגניב. אפשר לעשות את זה עם כל עוגה. אני השתמשתי בעוגת חמאת בוטנים ועוגת שוקולד.
העוגיות עצמן: יש בהן אינסטנט פודינג. אז הן רכות. מאד. כמעט עוגתיות. אבל לא ממש. הן פשוט עוגיות רכות מאד. לא קריספיות. לא קראנצ'יות. רכות רכות רכות.



זה לא דבר רע. זה פשוט.. רך. פאדג'י אולי? לא יודעת. טעים. נסגור על טעים, טוב?



בשורה התחתונה, מה שיש לנו פה זה עוגיות שוקולד* עם אינסטנט פודינג, רכות רכות, ובהן קוביות/פירורי עוגת שוקולד ועוגת חמאת בוטנים. אפשר להכין כל עוגיה. בכל טעם. ולהוסיף לה שאריות של כל עוגה. בכל טעם. מיקס אנד מאץ', חברים. מיקס אנד מאץ'.


*אני לא הולכת לדבר על בצק העוגיות, בסדר? אני לא הולכת לומר שום דבר על זה שבצק עוגיות שוקולד זה אחד הדברים הטעימים בעולם (ביצים חיות זה מסוכן, בלה בלה.. אני חיה על הקצה), יותר מכל בצק אחר. ויותר מעוגיות שוקולד אפויות. כאילו.. הרבה יותר. לא הולכת לומר את זה, כי אנחנו מדברים עכשיו על עוגיות ולא על בצק עוגיות.

העוגיות שהכנתי בפעם הראשונה - עם כף גלידה קפיצית

(שאלוהים יעזור לי, כמה אני אוהבת בצק עוגיות שוקולד נא)


(אוף, לא הצלחתי להתאפק. אני כזאת חלשה)


(אבל אמיתי שניה - כמה אני אוהבת בצק עוגיות שוקולד)



טוב, אז אתם הולכים להכין עוגה, "ליישר אותה" ו/או לשקר לעצמכם שאתם לא יודעים מה לעשות עם השאריות... ואז לדחוף את הפירורים לתוך עוגיות?


מעולה.
אני הולכת לקבוע תור לכל הרופאים בעולם.


***
עוגיות אינסטנט פודינג שוקולד עם קוביות עוגה
מקור המתכון: אני רוצה לומר שהתבססתי על עוגיות האינסטנט פודינג שהכנתי פעם, אבל עכשיו כשאני מסתכלת על שני המתכונים.. הם לא כזה דומים. עם זאת, אני די סגורה שהשתמשתי במתכון ההוא כהשראה, אז.. זורמים? גרובי.

כמות: כ-30 עוגיות גדולות או כ-50 בינוניות. לי יצאו פעם 29 גדולות ופעם 48 בינוניות. אבל אתם יודעים איך אני - טועמת שלושת רבעי בצק לפני ההכנה (המילה שאתם מחפשים כדי לתאר אותי היא "בהמה").

מצרכים:
100 ג' חמאה רכה
100 ג' (1/2 כוס) סוכר לבן
60 ג' (1/4 כוס) סוכר חום כהה
15 ג' אינסטנט פודינג שוקולד
2 ביצים גדולות
280 ג' (2 כוסות) קמח תופח (או קמח לבן רגיל + 6 ג'/2 כפיות אבקת אפיה)
15 ג' (1/2 1 כפות) אבקת קקאו
3 ג' (1/2 כפית) מלח
300-600 ג' שאריות עוגה (תירגעו, אני אכתוב לגבי העניין הזה בהערות, בסדר?)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
2. מניחים חמאה ושני סוגי סוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים למשך כשלוש-חמש דקות.
3. מוסיפים אינסטנט פודינג ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
4. מוסיפים ביצה אחת, מערבבים וכדקה לאחר מכן מוסיפים את הביצה השני ומערבבים עד להיטמעות.
5. מוסיפים קמח, אבקת קקאו ומלח. מנמיכים את פעילות המיקסר ומערבבים עד לקבלת בצק.
6. חותכים את שאריות העוגה לקוביות קטנות יחסית (כ-1 ס"מ.. אפשר גם קצת יותר גדול). מקפלים לתוך הבצק - אפשר ידנית עם לקקן, ואפשר להפעיל את המיקסר. שימו לב שהמיקסר כנראה יפורר קצת את קוביות העוגה, לפחות את חלקן.
7. לוקחים חתיכת בצק, מגלגלים לכדור ומניחים בתבנית. אם רוצים, משטחים מעט עם האצבעות. ממשיכים כך עם שאר הבצק. לחילופין, אפשר להשתמש בכף גלידה קפיצית. הקפידו לרווח קצת בין העוגיות, אבל לא המון - הן לא ממש מתפשטות במהלך האפיה. באופן כללי, הצורה שלהן לפני האפיה לא משתנה יותר מדי לאחר האפיה, אז דאגו לעצב אותן כפי שאתם רוצים.
8. אופים 8-12 דקות, עד שהעוגיות מתייצבות בשוליים אך עדיין רכות למגע.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • רוצים עוגיות רגילות ולא שוקולד? השתמשתי באינסטנט וניל והמירו את הקקאו בקמח. ווהו.
  • לגבי העוגה - אני פשוט לקחתי שתי פרוסות עוגה גדולות שהיו לי בפריזר וחתכתי לקוביות. זה אמנם היה די הרבה ביחס לבצק, אבל זה עבד. כן, כמובן ששקלתי - בפעם הראשונה השתמשתי באזור ה-350-400 ג' של עוגת חמאת בוטנים, ובפעם השניה ב-560 ג' של עוגת שוקולד ועוגת חמאת בוטנים. ממש לא קריטי לדייק פה.
  • ואם אתם בכל זאת חושבים שזה מוזר להכניס קוביות/פירורי עוגה לתוך העוגיות שלכם, אז א) אתם בעצמכם מוזרים, ב) אל תעשו את זה. הכינו את העוגיות בלי כלום ו/או עם שוקולד צ'יפס או משהו כזה.
  • תראו. בואו נדבר על הפילפילון בחדר. העוגיות האלה הן לא בדיוק מלכות היופי. אוקיי? הן אפילו קצת.. אתם יודעים. אפשר לראות בהן סוג של קציצות/קבבים, במיוחד אם משטחים אותן לפני האפיה. ואפשר... נו. עוגיות שוקולד. אתם יודעים כמו מה זה עלול להיראות. אבל הן טעימות ורכות וטעימות. אז עצמו עיניים ותנו ביס. טוב?
  • וכן, לגבי המראה - בטח שמתם לב שאצלי יש תבנית אחת של עוגיות עגולות למדי ואחת של עוגיות משוטחות. תכלס? אלה מכוערות ואלה מכוערות. אז עשו מה שבא לכם. יאללה בכיף.


That's good enough for me.

6 תגובות:

נטלי אמר/ה...

הרגת אותי מצחוק!!! ועכשיו בא לי עוגיה כזאת, סיקרנת אותי עם המרקם...

MoranSha אמר/ה...

יש לי עוגה שיושבת בפריזר כאבן שאין לה הופכין (היא לא מספיק טעימה כדי שאפשיר אותה, היא לא מספיק נוראית כדי שאשמיד אותה) - עכשיו אני יודעת מה לעשות איתה!
אגב, דווקא המראה שלהן מאוד חביב בעיניי :)

עלמה אמר/ה...

עוגות בפריזר?! לא קרה לי בחיים. הן נגמרות פה לפני שהן בכלל מסיימות להתקרר.. מצבך, אם כן, טוב. כאילו, בפרמטר של אנשים שיש להם עוגה בפריזר ואנשים שאכלו את כל העוגה, דווקא יצאת הכי הפוך מבהמה שרק אפשר! לא?

אנונימי אמר/ה...

אויש, את מצחיקה D:

Daniela Pollak אמר/ה...

פתאום אני חצי מקווה שאיזו עוגה לא תצליח לי.

הדר אמר/ה...

המממ, אני לא מקפיאה עוגות כי אנחנו אוכלים אותן. אבל, אפשר להכין עוגה סבירה מינוס, ולדחוף אותה לעוגיות!
את גאון.

הוסף רשומת תגובה