> קאפקייקס פיסטוק פיסטוק פיסטוק (ושוקולד) | Morcake

2 בדצמבר 2013

קאפקייקס פיסטוק פיסטוק פיסטוק (ושוקולד)

כמה זמן עבר מאז שהכנתי את הקאפקייקס האלה? מלא.


כמה זמן חיכיתי בהתרגשות כדי לספר לכם עליהם, אבל לא יכולתי, כי עדיין לא הגיע הזמן לפרסם את תוצרי "כחומר ביד הבלוגר" החודשיים? המון.


כמה סוגי פיסטוק יש בהם? שלושה: אבקה, מחית ואגוזים שלמים.



כמה טעימים הקאפקייקס האלה? וואו, כל כך. כל כך טעימים שגם עכשיו, בעודי מתחזקת בחילה בת כעשר שעות (and counting) (מה אמרתם? שיתוף יתר? די נו, כולנו חברים פה, לא?), אני נזכרת בהם בערגה ובא לי עליהם, בא לי עליהם, בא לי עליהם.



מה עוד הייתי רוצה לעשות עם הקאפקייקס האלה, חוץ מלאכול את כולם? לאכול את כולם. אה, חוץ מזה? לשים עליהם ראש וללכת לישון. הם היו כל כך רכים ופלאפיים (כן, פלאפיים. לא פלאפליים. זה משהו אחר. הממ בא לי פלאפל. בחילה מי?) ונהדרים. היה להם מרקם של כריות. כריות ירקרקות וטעימות להפליא והו וואו, אמרתי כבר שהם היו כל כך רכים?



ועם כל האהבה-שאינה-תלויה-בדבר-או-בבחילה שיש לי לקאפקייקס האלה, כמה כח - עם יד על הלב - יש לי לשבת עכשיו, לכתוב הקדמה, לכתוב מתכון ולהעלות תמונות? מעט מאד. כל מה שאני רוצה זה לכבות את כל האורות בבית, להחליף לפיג'מה מלאה (כרגע אני עדיין בחולצה של העבודה, רק מכנסי בית. חצי א', אם תרצו. או חצי ב'. תלוי אם אתם אנשים של חצי כוס מלאה או ריקה), להיכנס למיטה ולישון עד מחרתיים. קבלו תיקון, עד יום שישי בבוקר.

ופרס תמונת הקלוז אפ הדוחה הולך ל....

למקרה שתהיתם, היום והשעה ברגע זה ממש (זה עוד ישתנה עד סיום כתיבת הפוסט ובטח עד פרסומו): ראשון. שבע וחצי בערב.



אבל גם אם לא הייתי צריכה לכתוב את הפוסט, לא הייתי יכולה, ככל הנראה, להגשים את חלום השינה-במשך-ארבעה-וחצי-ימים-רצוף, כי..........



כמה כלים מלוכלכים יש לי בכיור בעקבות עוגת יום ההולדת שהכנתי לאחיינים שלי אתמול? ימבה.


כמה אני מצטערת שלא הספקתי לשטוף אותם כשיצאתי מהבית אתמול בבוקר ושלא היה לי כח לשטוף אותם כשחזרתי מאוחר בלילה? הכי הכי הכי בעולם, כי עכשיו יש לי כלים של כמעט יומיים בכיור ואני צריכה לשטוף אותם והם לא מנקים את עצמם (בואו נהיה כנים - ההיפך הוא הנכון. זה רק הולך ומחמיר עם הזמן) וכל מה שאני רוצה זה בכלל לישון!



טוב, זה לא כל מה שאני רוצה. רוצה גם קאפקייק פיסטוק ירקרק ופיסטוקי (אהה. קאפקייק פיסטוק פיסטוקי. לגמרי) ושוקולדי ורך ופלאפי וטעים ונעים ו... היי, אולי אכין לעצמי קאפקייקס פיסטוק?


אוי, לא יכולה. נגמרו לי שני מצרכים חיוניים להצלחת המתכון: מחית פיסטוק וכח.




למיסטר קייק יש אחלה מחית פיסטוק, אבל אני לא זוכרת שראיתי כח בפעם האחרונה שהייתי שם. אולי אני פשוט אזמין באיביי וזהו.



טוב, אממ.. כמה השיחה הולכת ודועכת? לא יודעת, מספר גדול כלשהו השואף לאינסוף.


אוקיי. התחלתי עם בדיחות מתמטיות. זה הזמן לסיים להיום, לפני שלא אצליח לעצור את עצמי והכל יתפרץ.


אהמ. קאפקייקס פיסטוק פיסטוק פיסטוק.
(ושוקולד)


קדימה. בואו נעשה את זה.


...
..
...


אז יום אחד כל הפונקציות עשו מסיבה ולא הזמינו את הנגזרת, כי היא הורסת כל מסיבה שהיא מגיעה אליה. אבל הנגזרת שמעה על המסיבה והחליטה להגיע בלי הזמנה. במהלך המסיבה המטורפת, כל הפונקציות נהנו וסבבה וזה, פתאום - דפיקה בדלת. מסתכלים בעינית. זו הנגזרת!! כל הפונקציות התחילו לברוח לכל עבר ולצעוק בהיסטריה. רק אי באיקס נשארה רגועה, ניגשה לדלת, ופתחה אותה בשאננות אסרטיבית.
"ערב טוב, נגזרת. מה שלומך? כפי שאת רואה אני לא מפחדת ממך ומהגזירות שלך. אני..." דממה מוחלטת, אפשר לחתוך את המתח באוויר בסכין "אני אי באיקס".
הנגזרת צמצמה את עיניה והישירה מבט לעבר אי באיקס. רגע ארוך נוסף של דממה. ואז, בצחקוק, פלטה הנגזרת לעבר אי באיקס: "נעים מאד, אי באיקס. אני הנגזרת. ואני גוזרת לפי וואי".


...
..
...


אוף. היינו כל כך קרובים. כמעט הצלחנו להימנע מהבדיחה הזאת.
ומה קרה בסוף? צילקתי אתכם לנצח.


'צטערת.


***
קאפקייקס פיסטוק פיסטוק פיסטוק (ושוקולד)
מקור המתכון: אז ראיתי ב-Hummingbird High מתכון לעוגת פיסטוק ושוקולד. תכננתי להכין אותה כפי שהיא כתובה. אבל אין לי משמעת עצמית, אז שיחקתי קצת עם המתכון. וכשפתחתי את הארון כדי להוציא משם תבנית לעוגה, קפצו עלי מנז'טים צהובים הורסים. מה יכולתי לעשות, לא להכין קאפקייקס? מצחיקים אתם.

כמות: לי יצאו ארבעה עשר קאפקייקס די ענקיים (מילאתי כל מנז'ט ב-85-90 ג' בלילה). משערת שיכולים לצאת 25-30 יחידות אם משתמשים במנז'טים קצת יותר קטנים (לרוב מנז'טים מנייר, שמניחים בתוך תבנית שקעים, מניבים קאפקייקס יותר קטנים ממנז'טים העומדים בפני עצמם). אם רוצים לאפות כעוגה, הכמות אמורה להספיק לשתי עוגות בקוטר של כ-23 ס"מ (או 24).

מצרכים:
200 ג' חמאה רכה
200 ג' (1 כוס) סוכר לבן
85 ג' (1/4 כוס) דבש
4 ביצים גדולות, בטמפרטורת החדר
280 ג' (2 כוסות) קמח לבן
45 ג' (כ-1/2 כוס) פיסטוקים טחונים
35 ג' (1/4 כוס) קורנפלור
10 ג' (1 כף/1 שקיק) אבקת אפיה
3 ג' (1/2 כפית) מלח
200 ג' (1 כוס) חלב
25 ג' (2-3 כפות) מחית פיסטוק

לציפוי
150 ג' שמנת מתוקה
140 ג' שוקולד מריר, קצוץ גס
15 ג' מחית פיסטוק (לא חובה)
כ-15 ג' פיסטוקים קצוצים
מלח ים אטלנטי (לא חובה)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מניחים חמאה וסוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים על מהירות בינונית למשך שתיים-שלוש דקות, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
3. מוסיפים דבש ומקרימים עוד כדקה.
4. מוסיפים ביצים בהדרגה, תוך כדי ערבוב: מוסיפים ביצה אחת, מערבבים כדקה, עד להיטמעות, ורק אז מוסיפים את הבאה. ממשיכים כך עם כל הביצים.
5. בינתיים מערבבים קמח, פיסטוקים טחונים, קורנפלור, אבקת אפיה ומלח בקערה בינונית.
6. מנמיכים את פעילות המיקסר ומוסיפים חומרים יבשים וחלב לסירוגין, תוך כדי ערבוב: שליש מהחומרים היבשים, חצי מהחלב, שליש נוסף מהיבשים, שאר החלב ושאר היבשים. ממתינים להיטמעות כמעט מלאה לאחר כל הוספה.
7. עוצרים את פעילות המיקסר ומוסיפים מחית פיסטוק. מקפלים פנימה בעזרת לקקן.
8. מחלקים את הבלילה בין מנז'טים, אותם מניחים על תבנית גדולה. אופים כעשרים וחמש דקות, עד שהקאפקייקס משחימים קלות וקיסם הננעץ במרכז כל מאפה יוצא כמעט נקי לגמרי, אולי עם מעט פירורים לחים עליו, אך לא רטוב. בסיום האפיה מעבירים לרשת ומצננים לגמרי.
9. להכנת הציפוי: מניחים שמנת בסיר קטן ומביאים לסף רתיחה.
10. בינתיים מניחים שוקולד קצוץ ומחית פיסטוק בקערה.
11. כאש השמנת מתחילה לבעבע, יוצקים מעל השוקולד. ממתינים שתיים-שלוש דקות ומערבבים לגנאש חלק.
12. יוצקים כף וחצי-שתיים של גנאש מעל כל קאפקייק.
13. זורים מעט מלח ים אטלנטי מעל כל קאפקייק ומפזרים פיסטוקים קצוצים.
14. מביאים למשפחה או חברים. מעמידים פנים שאתם חולקים מנה עם אדם נוסף, כי "וואו, הקאפקייקס האלה כל כך גדולים, אין מצב שאצליח להתמודד עם אחד שלם לבד". טועמים, מבינים את גודל הטעות שעשיתם, מנסים להתנער מהחוזה-שבעל-פה ולשמור את הקאפקייק כולו לעצמכם.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אם לא בא לכם קאפקייקס ואתם רוצים עוגה, בכיף! זמן האפיה אמור להתארך לאזור ה-35-45 דקות. וכנראה שיצאו לכם שתי עוגות, ווהו.
  • אם אתם כבר בקטע של עוגה דו שכבתית, הייתי מכפילה את כמות הגנאש, כדי שיהיה לכם מספיק קרם גם לציפוי וגם למילוי (בין השכבות).
  • האם חובה להשתמש במחית פיסטוק בגנאש? לא. אני השתמשתי כי רציתי שיהיה פיסטוק בכל האלמנטים של העוגה (אופס, קאפקייקס), אבל הטעם לא היה מאד דומיננטי. אז אפשר לוותר ומנגד, אפשר גם להגדיל את כמות המחית, כדי שטעם הפיסטוק יהיה דומיננטי יותר. המחית שלי פשוט נגמרה. עצוב.
  • בפוסט עצמו קראתי לקאפקייקס ירקרקים, אבל האמת היא שלמרות אבקת ומחית הפיסטוק, הקאפקייקס יוצאים די זהובים ולא בדיוק ירוקים. רוצים צבע? הוסיפו כמה טיפות של צבע מאכל ירוק. אני לא אגלה לאף אחד, מבטיחה.
  • אם כבר דיברנו על אבקת הפיסטוק, כלומר פיסטוקים טחונים - פשוט לוקחים פיסטוקים וטוחנים אותם במעבד מזון עד שהם מרוסקים לגמרי ואבקתיים (אבל לא יותר מדי, אחרת אתם כבר נכנסים לאזור של "מחית פיסטוק"), כן? העניין הזה ברור, נכון?
  • למה יש קורנפלור במתכון, אתם שואלים? אז במתכון המקורי משתמשים בקמח עוגות. אני תכננתי להשתמש בקמח לבן רגיל ואז פתחתי את המקרר וגיליתי את צנצנת הקורנפלור שלי. נזכרתי בזה ששמעתי פעם כי אפשר לשלב בין קמח לבן לקורנפלור ולהגיע למשהו שהוא סוג של קמח עוגות, אז בהחלטה של רגע פשוט זרמתי על הקורנפלור. וכמה אני שמחה שעשיתי את זה! אולי אני טועה והוא לא אחראי למרקם המושלם של הקאפקייקס, אבל אני נוטה לחשוב שכן. אז בגדול, אפשר להמיר את הקורנפלור בקמח. בקטן, בבקשה בבקשה אל תעשו את זה. טוב? תנקס.
  • האם אפשר להכין את העוגה בלי מיקסר? בטח. ודאו שהחמאה שלכם ממש ממש רכה ופשוט השתמשו בקערה גדולה ומטרפה. אולי יקח קצת יותר זמן, אבל אני מאמינה בכם.
  • עכשיו רוצו לראות את שאר מתכוני הפיסטוק של "כחומר". יש מלא, הם שונים, הם מגוונים וכולם נראים שווים בטירוף!!


לא יודעת אם הצלחתם להגיע עד הלום מבלי לחשוב על זה, אבל היות שלי השיר היה תקוע בראש במשך חצי משעות הערות שלי במהלך החודש האחרון, נראה לי רק הגיוני להדביק גם אתכם: איזה בית יש לפיסטוק - פיסטוק, פיסטוק, פיסטוק, פיסטוק*.

יור וולקאם.

*אם אני אומר לכם עכשיו שצריך בכלל לומר "איזה בית יש לפיסטוק - טיק טוק, טיק טוק, טיק טוק, טיק טוק"... אתם תהיו בהלם בדיוק כפי שאני הייתי אחרי שגיגלתי את מילות השיר לפני כמה ימים? או שכולם יודעים שאלה המילים האמיתיות, ורק אני מתעקשת לדחוף את המילה "פיסטוק" לכל חור?

פיסטוק.

15 תגובות:

נטלי אמר/ה...

בא ליייייי!
ותכלס? ידעתי על המילים של "הבית של פיסטוק", אבל זה לא הופך את זה ללא-מוזר.

נטלי

ckway אמר/ה...

מה זה אומר עלי אם צחקתי בקול מהבדיחה המתמטית שלך?
וממשממש בא לי קאפקייק! הם נראים טו-אוב

טליה אמר/ה...

את פשוט נהדרת! זה נראה כ"כ טעים - הייתי יכולה לאכול מגש שלם לבד!

רעות אמר/ה...

בין השנאה שלך לחתולים והאהבה לשוקולד, האמנתי שאנחנו יכולות להיות חברות ממש ממש טובות.
ואז סיפרת בדיחה על פונקציות.

אולגה אמר/ה...

אוי, הם נראים כל כך יפה וטעים! מור, התמונות פשוט מהממות!!

טל אמר/ה...

מור זה נראה מעולה! בא לי!
אשכרה דילגתי על הבדיחה המתמטית..ועדייו צולקתי.
תמונות מהממות!!!!

avronsharon אמר/ה...

מילא הבדיחה המתמטית עם צלקות אני יכולה לחיות אבל להרוס את המיתוס של המילים של פיסטוק ? עד כאן לקחת את זה צעד אחד רחוק מדי חיי לעולם לא יהיו שוב כפי שהיו..
גם לי בא קאפקייק שכזה ולא בא לי בכלל פלאפל

Zoe אמר/ה...

גם פלאפיים, גם ירקרקים [טוב כמו שאמרת, לא באמת- אבל בכל זאת.. ירוק זה הצבע האהוב עלי.. חוץ מורוד.. וההערה הזאת כבר נהיית ארוכה מידי] וגם עם שוקולד!
win win win!!!!
נראה מעולה. לא הייתי מתנגדת אם היה לי פה אחד כזה.. או שניים :)

הדר אמר/ה...

אין על בדיחות מתמטיות... והקאפקייקס נראים סוף! :)

resiseymilim אמר/ה...

פחחחח... גוזרת לפי וואי! הו, כמה אני צוחק פה.

עלמה אמר/ה...

וואו כל כך לא הבנתי את הבדיחה המתמטית שהייתי חייבת לעשות גוגל על מה זה נגזרת ועדיין לא הבנתי. דודה גוגל, אכזבת

אנונימי אמר/ה...

מה אומרת עליי העובדה שהבדיחה הזו הצחיקה אותי בטירוף?
אממ.

LI אמר/ה...

אפשר לעשות את הקפקייס בלי פיסטוק?

אנונימי אמר/ה...

יש לי שאלה קצת מוזרה אבל רצינית לגמרי - איך אוכלים את זה? כאילו, באמת... אני פשוט רוצה להכין במנז'טים "קשיחים" שעומדים, כפי שאת הכנת, אבל אז מה?לפני ההגשה את מוציאה מהמזנ'ט? זה יוצא בכלל? מה עושים?! נמאס לי ממנז'טים מנייר כאלה... אמנם מקלפים אותם ומהבחינה הזאת הם נוחים, אבל אני רוצה גם יופי ומשהו שירשים! וראיתי כ"כ הרבה מנז'טים מהממם שעומדים בפני עצמם

Mor אמר/ה...

השאלה לגבי "איך אוכלים את זה" היא שאלה מצוינת.
זה עניין קצת בעייתי. אצלי במשפחה פשוט חתכו כל מנז'ט באמצע, לאורך (וחתכו גם את הלב שלי קצת..), וכך היתה נגישות לקאפקייק עצמו. אחרת.. לא בטוחה איך עושים את זה. רק עם כפית, אולי. זה החסרון של המנז'טים האלה לעומת כאלה מנייר סורי :-(

הוסף רשומת תגובה