> שוקו חמאת בוטנים וקינמון | Morcake

13 בדצמבר 2013

שוקו חמאת בוטנים וקינמון

הפוסט הבא שלי אמור היה להיות בכלל על עוגת בראוניז טבעונית.


אבל אז.. אז מזג האוויר קרה. חורף. וגשם. ורוח. וקר. ומי יודע כמה מכם בכלל קוראים אותי כרגע - רוב הסיכויים שנפל לכם החשמל. המחשבים שלכם כבויים. לטלפונים שלכם מזמן נגמרה הסוללה (אתם חייבים לעשות משהו עם ההתמכרות הזו לקנדי קראש!), ובשביל להטעין אותם צריך חשמל. והחשמל, כאמור, נפל.

שמעו.
התקופה האחרונה, עבורי, היא קצת... בלה? לא ממש יודעת איך לתאר את זה. תקופה רעה זה ביטוי כבד מדי, ואני לא מצליחה לחשוב על תיאור טוב יותר מבלה.

אז בלה. תקופה די בלה.


מזג האוויר הזה לא ממש עוזר. לא החושך המוקדם, לא הרמזורים המקולקלים, לא האנשים שמסרבים להדליק אורות במכוניות שלהם, לא העובדה שאתמול נאלצתי להוציא את הפוך מהארון, מה שאומר שאני צריכה לחזור ללכת מכות עם ציפות בחודשים הקרובים, עד שיגיע סוף סוף האביב ויתחיל להתחמם שוב (אני יודעת, אין לי בושה - החורף רק התחיל ואני כבר כמהה לקיץ).

ולא החלון הלא-מספיק-אטום בסלון שלי. זה שהחליט שלא בא לו למנוע מהגשם לעבור דרכו.
לא הקיר מתחת לחלון, שהחליט לזרום ולאפשר גם הוא למים לזרום.
ולא רצפת הסלון שלי, שלקחה את המונח "גשמי ברכה" צעד אחד רחוק מדי והחליטה לאכלס שלוליות מים. כי ככה.


בכל אופן.

המדינה בטירוף. גשם ושלג וברד וקרח. יש חשמל, אין חשמל. הצפות. איילון עולה על גדותיו. ירושלים חסומה. אין חשמל, אין חשמל.


הפייסבוק נחלק בין האנשים שיצאו מהבית ומעלים תמונות של שלג, לבין אלה שנשארו בבית ומתפארים במרקים המהבילים ועוגות השמרים המפוארות שלהם.

הייתי אומרת "אירופה", אבל נראה לי שבאירופה לא נכנסים לסחרור מקצת חורף.. הם קצת יותר ערוכים לזה, לא קורסים בכזו קלות.
המשפט האחרון מובא אליכם בחסות הגעגוע העז שאני חשה כרגע לדירה הישנה שלי בווינה, עם החימום הקבוע בכל החדרים וההסקה באמבטיה, זו שהייתי נצמדת אליה מדי בוקר למשך עשר דקות, סופגת קצת חום ואז מתחילה את היום שלי.


אז אני בצד של אלה שנשארו בבית רוב היום (גיחה קצרה לקפה ולסופר מוקדם בבוקר לא נחשבת..). אפיתי, הכנתי צהריים, ראיתי טלוויזיה, עברתי קצת על מיילים -- תכלס, די דומה לרוב ימי השישי שלי, אבל היום הרגיש שונה.

יחסית למישהי שהיא לא בדיוק חובבת חורף גדולה (למה כל כך קר כל הזמן? ומה נסגר עם החושך? אולי די? שמישהו ידליק כבר את השמש), דווקא נהניתי מהיום הזה. בשלב מסוים אפילו התיישבתי מול החלון ובהיתי בגשם לכמה דקות. הכי קלישאה.


קיצור.
זוכרים שפתחתי את דבריי היום בזה שתכננתי להעלות עוגת שוקולד? כן. אבל אז קראתי את הפוסט האחרון של ג'וי. הוא הכיל מתכון לשוקו עם קינמון ותמונות שלא ידעתי איך להתמודד איתן.

מיד קיבלתי החלטה: אני. מכינה. היום. שוקו.

ואני אפילו לא כזה אוהבת שוקו.

אבל חורף. וגשם. וסערה. וכן.


אז הכנתי את השוקו של ג'וי. בערך. לא בדיוק אותן הכמויות, לא בדיוק קינמוני כי לא היתה לי סבלנות לחכות עד שהחלב יספוג את מקל הקינמון. הרבה יותר חמאת בוטנימי.

כאילו שזה מפתיע מישהו.

קשה לקרוא לדבר הזה מתכון. לא מדובר באיזה משקה שוקולטה עשיר ומטורף והיסטרי (אפילו לא הכנתי קצפת, כמו ג'וי. זה הרגיש לי מוגזם). כולה שוקו. בקטנה. כזה שמכינים בכמה דקות. ושותים בכמה שניות. זו סתם הדרך שלי להשתתף בחגיגה החורפית הזו שמתרחשת כרגע. כי אין לי תמונות של שלג. ולא הכנתי מרק.

אבל הכנתי שוקו. טוב, גם אפיתי עוגת שמרים. היא לא יצאה כל כך טוב. זה לא הפריע לי לאכול רבע ממנה. לא צוחקת. רבע. אבל זה בסדר. אני לא מתנצלת. כי חורף.


והתמונות? אלה שחלקן צולמו באור הצהוב של הדירה שלי, חלקן בחושך (אמיתי. כיביתי את האור וצילמתי בכמעט-חושך-של-רגע-לפני-השקיעה-ביום-שבכלל-לא-היתה-בו-שמש), וחלקן אפילו עם פלאש, למען השם? לא מתנצלת גם עליהן. למה? כי חורף.


באופן כללי, בואו נסכם שכל דבר בסוף השבוע הזה הוא פשוט הגיוני וקביל ואין צורך להתנצל עליו.


כי חורף.

***
שוקו חמאת בוטנים וקינמון
מקור המתכוןג'וי דה בייקר כהשראה - הכמויות די אולתרו תוך כדי. בינינו? גם אתם יכולים לשחק עם כמויות הקקאו והסוכר והכל לפי מה שבא לכם. העיקר שיצא לכם טעים.

כמות: כוס שוקו אחת לאדם אחד. רוצים להכפיל את הכמויות ולשתות תא שתי הכוסות לבד? מותר לכם. זה בסדר. חורף.

מצרכים:
240 ג' (1 כוס) חלב
1 מקל קינמון
15 ג' (1/2 1 כפות) אבקת קקאו
25-50 ג' (2-4 כפות) סוכר לבן
15 ג' (1 כף) חמאת בוטנים

אופן ההכנה:
1. מניחים חלב בסיר קטן. מבשלים על אש בינונית עד שהחלב מעלה אדים ואולי מתחיל לבעבע ממש בעדינות - אין צורך להביא לרתיחה. מסירים מהאש.
2. מוסיפים מקל קינמון (אפשר לשבור אותו לחתיכות), מכסים את הסיר ומניחים בצד למשך כרבע שעה.
3. מוציאים את מקל הקינמון מהחלב. מוסיפים אבקת קקאו, סוכר וחמאת בוטנים. מערבבים היטב. טועמים - אם זה לא מספיק מתוק, מוסיפים מעט סוכר.
4. מוזגים לכוס ושותים לצד כמות לא הגיונית של עוגת שמרים.
5. מתלוננים על כאב בטן אבל מתחרטים על דבר. אתם יודעם כבר למה. כי חורף.

הערות/תוספות/שדרוגים:

  • אמנם כתבתי את הכמויות בגרמים, אבל במתכון כזה באמת שאין צורך. גם לא צריך לעבוד עם כוסות וכפות מדידה - הדיוק פה לא חשוב, העיקר שיצא טעים.
  • לי לא היתה סבלנות להמתין רבע שעה עד שהחלב יספוג את טעם הקינמון, אז השוקו לא יצא מאד קינמוני. אם אתם יכולים, נסו להיות יותר סבלניים ממני. אם לא, אפשר גם לבזוק מעט קינמון טחון מעל השוקו המוכן.
  • ג'וי הוסיפה גם וניל לשוקו על ידי שימוש בסוכר וניל (חוצים מקל וניל ו"משפשפים" את הגרגרים לתוך סוכר), אז אם בא לכם - לכו על זה.
  • ואם אתם רוצים להעשיר את השוקו עם קצפת, by all means לכו על זה. קחו שמנת, הקציפו אותה עם מעט סוכר (או אבקת סוכר), הניחו מעל השוקו. אש.
  • זה הגיוני שבא לי להכין לי עוד אחד כזה עכשיו? אלוהים ישמור - יושבת פה על הספה עם שמיכת הפליז שלי, הגשם מתדפק על החלון, עוגת שמרים בתנור, חולמת על שוקו. קלישאה.


וכן, צבע הלק (במקרה) זהה לצבע השוקו (בחיי שבמקרה).

8 תגובות:

נטלי אמר/ה...

רק רציתי להגיד שאני מתה עליך, ולא בגלל שחורף. עשית לי חשק לשוקו, ואת יודעת מה הכינוי שאני נותנת למשקה הזה...

נטלי

Alex Nirenberg אמר/ה...

איך בא לי כזה עכשיו!!!
ואיך אין לי כוח ללכת למכולת (שמתחת לבית) ולקנות מקל קינמון.
מעניין מה ינצח, העצלנות או הקרייבינג:)
בכל אופן, החורף זה ינוסה בהחלט!

הדר אמר/ה...

לא מבינה אנשים ששונאים חורף....
אבל השוקו, בכל מקרה, נראה מעולה!

restkitchen אמר/ה...

אחלה מתכון. הכנתי 2 כוסות עם 4 כפות סוכר ו-4 קקאו + קצת פלפל שחור ויצא מעולה.
החבר סולד מרעיון הקינמון/ חמאת בוטנים בשוקו (על הפלפל הוא לא יודע) אז הוספתי לי חמאת בוטנים לבננה ליד.

יאללה! שיחזירו כבר את הקיץ או לפחות את הסתיו...

Zoe אמר/ה...

אני דווקא אוהבת חורף, במיוחד בגלל הפינוקים הקטנים האלה.. מה רע בשוקו חם ומרגיע עם עוגה שבחוץ סוער וקר? פינוקי חורף rulezzzz :)

ליבי אמר/ה...

באת בדיוק בזמן. הולכת לנסות את זה עם חלב קוקוס.
וגם, אהבתי את הלק :)

טל אמר/ה...

מורררר את נשמעת עצובה!
הלוואי שיכולתי להכין לך לחם קופים כדי שתחייכי קצת ( או לא תנשמי מרוב אכילה)
כי אם לחם הקופים הביא את החורף שנה שעברה, השנה הוא אולי יפסיק אותו

Hila Versano אמר/ה...

איזה כוס אדירה!

הוסף רשומת תגובה