> תפוצ'יפס ביתי אפוי | Morcake

4 במאי 2013

תפוצ'יפס ביתי אפוי

באמת שניסיתי להתאפק. לפחות עד מחר. כאילו.. הרגע פרסמתי פוסט, זה לא באמת הגיוני.


אז ניסיתי. וזה החזיק בערך.. שעתיים. ומה שקרה בסופו של דבר זה שנשברתי (יש לקרוא: אני חלשה). קרוב לעשר בלילה (יש לקרוא: אני הולכת להיות עייפה מחר). מה שאומר שאני הולכת לשבת עד מאוחר (מאוחר לפי שעון מור זה כל שעה אחרי עשר, למקרה שתהיתם. אחת עשרה, אם זה לא סקול נייט. אבל מחר יום ראשון, אז... הכי סקול נייט. או וורק נייט, וואטאבר). אם לפחות הייתי נשברת בארבע-חמש, אז הייתי רק חלשה. אבל לא, עכשיו אני גם הולכת להיות עייפה. אני נעל.


קיצור.


זוכרים את דקיקיות הבננה שהכנתי עם מאיה ולא הצלחתי לשלוט בעצמי לידן?


אז הן לא יצאו לי מהראש, מן הסתם, ופתאום לפני כמה ימים קפצה לי לראש מחשבה:

תפוח אדמה.


טוב, זה יצא קצת מוזר. זה לא שהלכתי ברחוב, טו דו טו דו, טו דו טו דו, ואז פתאום: תפוח אדמה.


פשוט גם ככה קצת התיייחסתי לדקיקיות כמו אל תפוצ'יפס, רק מתוק, וכך תיארתי אותן גם לאחרים. אז מפה לשם...

דקיקיות. תפוחי אדמה. דקיקיות. תפוחי אדמה. דקיקיות...


רגע, עצרו הכל! מה יקרה אם אחליף את מחית הבננה במתכון במחית תפוח אדמה, רוצה לומר פירה? האם.. האם... האם אצליח להכין תפוצ'יפס ביתי?


אז עשיתי את זה. היום. העמדתי את התיאוריה שלי למבחן.


לפני יומיים קניתי שק תפוחי אדמה - לא, באמת.. שק שלם - והיום תכננתי להכין לעצמי פירה לארוחת צהריים. אז קפצתי על ההזדמנות. גנבתי לעצמי מהסיר מספר קוביות תפוח אדמה שטבלו במים והתרככו לאיטן, בטוחות שהן בדרך להפוך לפירה רגיל ולא יודעות שהן נבחרו להקריב את עצמן למען ניסוי מהפכני.

השמטתי מהמתכון של הדקיקיות את הסוכר, תגברתי את המלח והוספתי פלפל, השתמשתי בשמן זית במקום שמן רגיל וחמאה, את הקמח הלבן המרתי במלא סתם כי התחשק לי... והכנסתי לתנור.


...
...


גבירותיי ורבותיי, אני מציגה בפניכם -- תפוצ'יפס ביתי!!!


איך יצא, אתם שואלים?

תראו.


זה לא שלא יצאו שבעיים ושתיים יחידות. זה לא שלא אכלתי את כולן. לבדי. (זה לא שאין לי הפרעת אכילה, מסתבר...)

קריספי. תפוח אדמתי (זו לגמרי מילה). טעים. ממכר. טעים. ממכר. טעים...


סליחה, קצת נסחפתי.


קיצור.


זוועה.


אל תכינו את זה. באמת. אלא אם אתם רוצים לאכול שבעים ושתיים יחידות של תפוצ'יפס בקצב כל כך מהיר שאתם בעצמכם לא תבינו לאן הכל נעלם.


בעצם, אני מתייסרת פה, אבל למעשה - כמה תפוצ'יפסים יש בשקית רגילה? ובמבה? כמה יחידות יש בשקית במבה?

ארוחת צהריים של אלופים: פירה עם תפוצ'יפס. ופיג'מה עם היפופוטמים..

הא.

אז זה כאילו אכלתי שקית, פחות או יותר, של תפוצ'יפס. מגניב.


תראו מה זה, אני לא כזאת בהמה.

טוב, אני כן. לא משנה.

שמתם לב שהתחלף לי הלק באמצע הפוסט? ושמרחתי את החדש בצורה כל כך מדויקת?

אבל עזבו הכל, הכנתי תפוצ'יפס בבית וזה טעים טעים טעים. וממכר. וטעים. ו...


אוי, אני שוב עושה את זה.

***
תפוצ'יפס ביתי אפוי
מקור המתכוןדקיקיות הבננה, עם מלא שינוים

כמות: כ-75-80 יחידות בקוטר של כ-5-6 ס"מ (ציינתי כמות יותר גדולה ממה שיצא לי, היות שאממ.. טעמתי מעט בלילה תוך כדי ההכנה. אני יוצאת מנקודת הנחה שלכם יש יותר משמעת עצמית ויכולת איפוק ממני. אם לא, תצא לכם כמות יותר קטנה ואני ארגיש הרבה יותר טוב לגבי עצמי. רוצים להיות חברים שלי?)

מצרכים:
150 ג' תפוח אדמה (בערך תפוח אדמה בינוני אחד, ללא קליפה), מרוכך במים כמו לפירה
25 ג' שמן זית
30 ג' מים
30 ג' חלבון (חלבון של כביצה גדולה אחת)
40 ג' קמח מלא
1/2 כפית מלח - או לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-130 מעלות ומרפדים תבנית תנור גדולה בנייר אפיה.
2. מניחים תפוח אדמה בקערה ומועכים למחית חלקה. מתאפקים לא לאכול את הפירה כמו שהוא.
3. מוסיפים שמן זית, מים, חלבון, קמח, מלח ופלפל (כן, הכל). מערבבים. מזלג עושה את העבודה מעולה, אם בא לכם להשקיע אפשר גם להשתמש במעבד מזון.
4. מניחים חצי-שלושת רבעי כפית מהבלילה בתבנית. משטחים בעזרת גב הכפית לעיגול דק דק דק, בקוטר של כ-5-6 ס"מ.
5. ממשיכים כך עם שאר הבלילה. מרווחים טיפה בין העיגולים, אך לא יותר מדי, היות שהם לא מתפשטים באפיה.
6. אופים 15-20 דקות, עד להזהבה מלאה.
7. מצננים דקה-שתיים בתבנית ומעבירים לרשת לצינון מלא. שומרים בקופסא אטומה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אל תשאירו את הצ'יפס להצטנן בחוץ יותר מדי זמן, השתדלו להכניס לקופסא אטומה מהר -- הם ממש ממש מתרככים ומאבדים את כל הקריספיות. כמובן שלי זה לא הפריע, ואכלתי אותם גם כך, אבל זה הרבה פחות מוצלח.
  • מה עושים אם הצ'יפס בכל זאת התרככו? אפשר פשוט להחזיר אותם לתנור לשלוש-ארבע דקות. אני ניסיתי וזה הפך אותם לקריספיים שוב. לא יודעת כמה זמן הם נשארים ככה, אצלי הם לא שרדו מספיק זמן כדי שאוכל לבחון את זה :-)
  • אם רוצים, אפשר להכין צ'יפס מעט גדולים יותר בעזרת כמות גדולה יותר של בלילה, כמובן.
  • אני הלכתי על מלח-פלפל בסיסי, אבל אני משערת שאפשר להוסיף קצת תיבול, אם בא לכם. שום? למה לא. אממ.. טוב, עולמי הקולינרי צר, במיוחד כשמדברים על דברים מלוחים, אז עצרתי בשום, אבל אתם מוזמנים לאלתר עם מה שמרגיש לכם מתאים.
  • הצ'יפס ממש ממש דקים. ממש. אז זה לא נורא שאכלתי את הכל, נכון? תכלס, זה רק תפוח אדמה בינוני עם קצת תוספות. זה בעצם הגיוני. כן? יופי. שמחה שאנחנו מסכימים. כמו תמיד, אין עליכם.
  • אה, והתמונות הנוראיות בקערה הסגולה החצי-שקופה? אין לי איך להגן על עצמי. כל שנותר לי לעשות זה לקוות שתמצאו מקום בלבכם למחילה.


ובסוף הפוסט לקח לי רק שעה וחצי -- 23:15 ואני יכולה ללכת לישון. אולי מחר אהיה רק קצת קצת עייפה. ווהו.

14 תגובות:

נטלי אמר/ה...

טוב, זה נראה הכי טעים בעולם והרגת אותי עם תיאורי האכילה של הדבר הזה. אין ספק שזה מסוג הדברים שמכינים ולא יספיקו להיכנס אפילו לקופסה, ועדיין עשית לי חשק :)

נטלי

צליל אמר/ה...

טוב נראה לי שאת גאון.
ושאלה- את משתמשת בטוסטר אובן, נכון? אפשר לשאול איזה?

אפרת אמר/ה...

היסטרי!
הרגת אותי עם הפוסט הזה
(ועם כל קודמיו)

zaftigfoodblog אמר/ה...

אז מה, מינט אפל קנדי? (הלק, כלומר)
כמו כן, אני חושבת שהניסוי שלך תרם רבות לקהילה המדעית וכנראה שבקרוב יפנו אלייך מבן גוריון, לאחר שאמליץ עלייך לקבלת תואר דוקטור לשם כבוד.

אולגה אמר/ה...

מור, תמשיכי להתנסות עם פירות וירקות נוספים ודווחי לעולם על תוצאות. במסגרת הטרנד הבריא אני מתעניינת בבטטה, סלק וגזר. יש מצב לדקיקיות קולורבי? נסחפתי? :)

אנונימי אמר/ה...

אוי, זה נראה מעולה... הנה הולכים להכין את זה!

אנונימי אמר/ה...

נום נום.
למרות ש, אפשר גם פשוט לפרוס תפוחי אדמה ממש דק דק דק ולייבש בתנור. פשוט להניח אותם על הרשת של התנור ולאפות קצת. ובפינטרסט עושים את זה גם במיקרו (אבל זה לוקח שנה כי כל פעם נכנסים רק קצת על הצלחת.).

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

אהבתי את המתכון ואני ממש יכולה להבין למה אכלת את הכל לבד..

גיל אמר/ה...

לא חוקי בעליל!
זה נראה לי כמו מתכון ההכנה האימפולסיבית המושלם.


ולכן, היום אנסה אותו :)

Mor אמר/ה...

צליל, אני לא מצליחה לזכור כרגע, ואני לא בבית.. אבל הוא גדול מאד יחסית לטוסטסר אובן, כמעט כמו תנור. אם את רוצה, שלחי לי מייל תזכורת ואני אשלח לך תמונה ו/או פרטים עליו.

אור, כבר אמרתי שהבקיאות שלך בגוונים של אסי מרשימה/מטרידה. אז כן, מינט אפל קנדי :-)

אולגה, לגמרי הלכת רחוק מדי. אולי בטטה. אולי אולי (כנראה שלא) גזר. יותר מזה.. הגזמת ;-)

אנונימי #7, תהיתי אם מישהו יציין את זה. שקלתי להעלות את זה בעצמי, אבל בסוף בחרתי להתעלם וקיוויתי לטוב. כן, כנראה שלפרוס תפוחי אדמה זה יותר פשוט. אבל באופן אישי, יש סיכוי טוב מאד שלא הייתי פורסת מספיק דק את תפוח האדמה ויותר מדי דק את האצבעות שלי...

עטרה ושדי אמר/ה...

אפשר להשתמש בקמח רגיל? אם כן, מה היחסים? נראה כמו משהו שאסיים דקה אחרי שייצא מהתנור...

Mor אמר/ה...

בטח, עטרה, אפשר להשתמש ברגיל. הכמות פה די קטנה, בסך הכל כרבע כוס, אז לדעתי אפשר להשתמש באותה הכמות. בהצלחה :-)

חגית אמר/ה...

יש מצב להשתמש בביצה שלמה? לא עולה לי בראש רעיון מה לעשות עם החלמון, ולא רוצה לזרוק...

Mor אמר/ה...

חגית, אני מצטערת, אבל לא בטוחה שזה יעבוד טוב עם ביצה שלמה. אולי תוסיפי לחלמון שנשאר עוד ביצה ותכיני עוגיות שוקולד צ'יפס :-) או כמות ממש קטנה של קרם פטיסייר..

הוסף רשומת תגובה