> דיוות חמאת בוטנים, חומוס ושוקולד צ'יפס | Morcake

6 באפריל 2013

דיוות חמאת בוטנים, חומוס ושוקולד צ'יפס

לפרסם. לא לפרסם. לפרסם. לא לפרסם.



הדילמה היתה קשה.


מצד אחד, מדובר בעוגיות טבעוניות, וטבעוני זה הדבר בזמן האחרון. יש בהן חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס, וזה תמיד טוב. ויש בהן גרגרי חומוס (סיי וואט? כן!!) על תקן אלמנט ההפתעה. וכשהן חמות, הן טעימות למדי - הטעם החמאת בוטנימי מורגש למדי, השוקולד נמס קצת ו.. נו, אני באמת צריכה להסביר לכם מה טוב בשוקולד נמס?


מצד שני, הן טעימות רק כשהן חמות. הן רכות מאד, מרקם שלא כולם אוהבים. והן טעימות רק כשהן חמות. כן, זה דבר די מוזר, אבל כשהן מתקררות? לא טעים. זאת אומרת.. זה לא בדיוק שמרגישים את החומוס, אבל פתאום זה לא כל כך טעים. או כל כך לא טעים.. תלוי את מי שואלים.



מצד אחד, אמא שלי (שטעמה עוגיה קרה וזרקה וטעמה עוגיה חמה ודווקא חיבבה) ואחותי (שלא טעמה, אבל תמיד יש לה דעה איתנה) חשבו שאני ממש לא מצליחה לפרסם את העוגיות האלה. הן אפילו ניהלו שיחה קצרה על זה שכל אחת מהן לא מתביישת להגיד לי כשאני מכינה משהו לא מוצלח במיוחד*.

*לזכותן ייאמר ששתיהן גם ממש ממש יודעות לפרגן כשצריך.


מצד שני, שאלתי אתכם בפייסבוק ודווקא הבעתם עניין. או שפשוט ידעתם שאני זקוקה להרבה תשומת לב וחיזוקים. כנראה שזה מה קרה. ואני מודה לכם על כך.


בכל אופן. בסוף החלטתי לפרסם. למה? כי הדבר הזה בראש שאמור לסנן את הדברים הלא טובים -- אין לי כזה. או שיש והתקלקל לי. לא יודעת. קיצור.. אני מאמינה בעוגיות האלה. לדעתי יש להן פוטנציאל. מה יקרה אחרי שאפרסם את המתכון? לא יודעת, זה תלוי בכם.


אחותי טוענת שלא היה מושך אותה להכין עוגיות שמראש אומרים לה שהן טעימות רק כשהן חמות. מצד שני - פיצה לא טעימה רק כשהיא חמה? (טוב, לא) עוגת שוקולד חמה לא טעימה רק כשהיא חמה? (טוב, אממ.. לא ממש) אוקיי, הדוגמאות שלי לא טובות. אבל העובדה היא שכשאני נתקלתי במתכון הזה לראשונה, קראתי את האזהרה הזו - "הן טעימות רק כשהן חמות" - ובכל זאת רציתי להכין אותן. הסתקרנתי. במשך חודשים חשבתי על העוגיות.. עד שלבסוף אזרתי אומץ, טחנתי גרגרי חומוס ועל הדרך גם הכנתי חמאת בוטנים ביתית.


טוב, שורה תחתונה?


העוגיות האלה משונות ממש. יש בהן חומוס ובוטנים וסירופ אגבה (או דבש, אם לא חשוב לכם שיהיו טבעוניות) ושוקולד צ'יפס. וזהו. ואז אופים אותן ואוכלים כשהן חמות. כי אז זה טעים. מה קורה אם הן מתקררות? לא טעים.



הכי דיוות.


אם בא לכם לצאת קצת מהקופסא -- תנו להן צ'אנס.


אם אתם לא מבינים מה אני רוצה מהחיים שלכם -- המתינו בסבלנות ועוד מספר ימים יהיה לי מתכון נורמלי עבורכם.


סבבה? סבבה.


***
דיוות חמאת בוטנים, חומוס ושוקולד צ'יפס
מקור המתכון: התבססתי על מכון של Texanerin Baking, אבל שיניתי קצת את הכמויות

כמות: קשה לומר, לא אפיתי את כל הכמות. כמה עשרות, תלוי בגודל העוגיות.

מצרכים:
350 ג' בוטנים קלויים (אני השתמשתי ב-110 ג' קלויים ו-240 ג' בוטנים מטוגנים מומלחים)
330-340 ג' גרגרי חומוס, מסוננים, שטופים במים קרים ומיובשים (קופסת שימורים שלמה)
100 ג' סירופ אגבה
קורט מלח
100 ג' שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
1. מעבדים בוטנים במעבד מזון עד לקבלת חמאת בוטנים חלקה.
2. מוסיפים גרגרי חומוס, סירופ אגבה ומלח. מעבדים לבלילה חלקה.
3. מערבבים פנימה שוקולד צ'יפס - אפשר בעזרת פולס או שניים במעבד מזון או ידנית. אני העדפתי לעבד ידנית, סוג של ללוש פנימה את השוקולד, זה הרגיש לי הכי קל ונוח.
4. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבנית תנור גדולה בנייר אפיה.
5. יוצרים כדורים קטנים מהבצק ומניחים בתבנית. אין צורך לרווח יותר מדי, העוגיות לא תופחות במהלך האפיה. הן גם לא מתפשטות, כך שאם מעדיפים לתת להם צורה יותר עוגייתית, אפשר לפחוס אותן קצת.
6. אופים כ-10 דקות. אוכלים מיד מיד מיד. מיד!

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • במתכון המקורי נאמר שצריך להשתמש בחמאת בוטנים טבעית. רק טבעית, כי כל חמאת בוטנים אחרת לא תעבוד והעוגיות תצאנה שומניות מדי. אותי זה בלבל, כי לא ידעתי איפה להשיג חמאת בוטנים טבעית, אז פשוט החלטתי להכין לבד. הכי טוב, לא? קיצור, אם בא לכם להשתמש בחמאת בוטנים מוכנה במקום להכין לבד, אפשר לגמרי.
  • את סירופ האגבה אפשר להחליף בדבש וכנראה גם במייפל.
  • אל תוותרו על השוקולד. העוגיות זקוקות לזה.
  • במתכון המקורי נאמר שכאשר יוצרים את כדורי הבצק, צריך לעבוד עם ידיים רטובות. לא יודעת.. הבצק שלי היה שומני מאד, כך שלא היה צורך בהרטבת הידיים.
  • לי יש רק בלנדר מוט בבית, עם מיני מעבד מזון. אין לי אחד גדול ואמיתי.. אז הייתי צריכה לעבוד את הבצק בחלקים. אחרת מעבד המזון פשוט נתקע והפסיק לעבוד. אם יש לכם מעבד נורמלי, לא תתקלו בבעיה הזו. אם מצבכם דומה לשלי, עבדו את הבצק בחלקים - פשוט הוסיפו כל פעם חלק מהחומוס עד לעיבוד מלא.
  • טוב, לגבי הפילפילון בחדר: החום של העוגיות. יש שתי אפשרויות: האחת היא לאפות את כל הכמות, לאכול כמה שאפשר מיד לאחר האפיה ולחמם מספר שניות במיקרו את מה שנשאר והתקרר. השניה היא לא לאפות הכל בבת אחת, אלא לשמור חלק מהבצק במקפיא - עטוף בניילון נצמד, כמובן - ולאפות קצת בכל פעם שבא לכם עוגיה. חמה, אלא מה. תודו שזה דווקא די פשוט.
  • אז מה.. עכשיו כשסיימנו, אפשר להודות באמת - אם קודם חשבתם שאני מוזרה, עכשיו אתם כבר בטוחים שאיבדתי את זה סופית, נכון?
  • היי, לפחות גילינו יחד שזה ממש ממש קל להכין חמאת בוטנים לבד.



אוף, אולי לא הייתי צריכה לפרסם?

9 תגובות:

נטלי אמר/ה...

טוב שפרסמת :) ולגמרי סקרנת אותי עוד כשדיברנו על זה לפני כמה ימים, אז ממש חיכיתי למתכון!

נטלי

tumar_buga אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אנונימי אמר/ה...

כיף שפרסמת(: אני תמיד נהנית לקרוא עוד ממך!

טלי אמר/ה...

הכי טוב שפרסמת! אחרת המתכון הזה היה מציק לך בלי סוף. וחוץ מזה, תמיד כיף לקרוא אותך. וכל עוד מדובר בעוגיות שוקולד חמות, מה רע?

Lea אמר/ה...

למה לא לפרסם? זה מעולה! תחשבי עד כמה את עוזרת לאנשים שנתקעו ב2 בלילה בלי קמח ועם קופסאת חומוס ותשוקה לפחמימות. את מצילת נפשות :P

אפרופו מחסור בקמח.
יש לי שקית שלמה של קמח תפוחי אדמה מפסח (בעע). האם הדבר הזה יכול להפוך לעוגיות נחמדות? (עדיפות לעוגיות שוקולדיות :P).

מיה

Yael N אמר/ה...

סתם לידיעה כללית אפשר להשיג חמאת בוטנים טבעית בסופרים, היא טעימה אפילו יותר ופשוט מגיעה במצב צבירה נוזלי (כלומר בלי החומרים שמקשים את העסק לעיסה צמיגה עד מאוד).
תודה על המתכון אבל נראה לי שאוותר :)
http://www.bnd.co.il/%D7%A7%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%92/%D7%9E%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%9D/%D7%97%D7%9E%D7%90%D7%AA_%D7%91%D7%95%D7%98%D7%A0%D7%99%D7%9D/

נטע אמר/ה...

גם צ'יפס לא טעים כשהו קר :)

דורין הרטמן אמר/ה...

כמה שאת מוכשרת, אין מילים בפי! מי היה מאמין שמדובר במרשמלו מותך!!!

Mor אמר/ה...

מיה - עוגיות מקמח תפוחי אדמה? הממ... אני אחשוב על זה, בטוח אפשר למצוא משהו :-)

יעל, נכון.. יש את חמאת הבוטנים הזו, תודה. לא חשבתי עליה.

נטע, תיאורטית נכון! אבל צ'יפס טעים גם קר. גם קפוא ;-)

הוסף רשומת תגובה