> עוגת חמאת בוטנים במיקרוגל | Morcake

24 בינואר 2013

עוגת חמאת בוטנים במיקרוגל

National Peanut Butter Day.


יום חמאת הבוטנים הלאומי.

של ארה"ב.

...


לא היום הלאומי של ישראל. לא היום הבינלאומי.


יום חמאת הבוטנים הלאומי של ארצות הברית.


אז, כאילו.. לא התכוונתי לעשות שום דבר. לא תכננתי לחגוג. כי פה זה לא ארצות הברית.

(כן, דווקא הפעם החלטתי להיות פטריוטית. go figure)


אבל אז קרו מספר דברים:


קודם כל, מספר קוראים שאלו אותי מה בתכנון ליום הזה. אחת אפילו בחנה אותי כששאלה משהו בסגנון של "אז מה את עושה ב-24 בינואר?", במטרה לראות האם אני מודעת לחשיבותו של היום הזה.


(תשמחו לשמוע שעמדתי במבחן)


הדבר השני הוא שהקוראת החמודה נעמה שלחה לי את הלינק הזה לפני מספר שבועות, לעוגת חמאת בוטנים בספל. עוגות ספל במיקרו אני אוהבת, אז עוגת חמאת בוטנים במיקרו? זה לגמרי בשבילי. היי נעמה! תודה!


הדבר השלישי - ואולי החשוב ביותר - הוא שפתאום הבנתי שעבורי כל יום הוא יום חמאת הבוטנים. הלאומי, הבינלאומי, מה שתרצו. אני לא באמת צריכה תירוצים כדי להכין (ולאכול) דברים חמאת בוטנימיים.


אבל אם כבר יש תירוץ.. אז למה לא לאחוז בו בשתי ידיים ולזרום? או בעצם.. לאחוז בו ביד אחת. השניה אוחזת בצנצנת חמאת בוטנים.


בקיצור. לא רציתי לאכזב את המוני קוראיי* אשר תלו בי ציפיות גבוהות. ואני אוהבת חמאת בוטנים. ו... עוגה בספל שאופים דקה וחצי במיקרו. אני באמת צריכה להסביר לכם שוב איזה דבר אדיר זה?


* אמא ואבא = המונים, לא?


אגב, אני יודעת שאי אפשר לסמוך על שיפוט דעתי ברגע שחמאת בוטנים מעורבת בסיפור, אבל אני ממש חושבת שמבין שלוש עוגות המיקרוגל שהכנתי בחודשים האחרונים, זו המוצלחת ביותר.


טוב, עכשיו שיש לנו כנסת חדשה ועוד מעט ממשלה חדשה - למי אני צריכה לפנות כדי לקבוע תאריך ולעגן בחוק את יום חמאת הבוטנים הלאומי של ישראל? באופן אישי אני ממליצה על אמצע יולי, אבל אפשר לדבר על זה.

***
עוגת חמאת בוטנים במיקרו
מקור המתכון: התחלתי מהמתכון הזה, מבלוג של ילדה בת ארבע עשרה בערך (אולי כבר חמש עשרה..), אבל בסוף השתמשתי בו רק כמעין קו מנחה ושיניתי לפי מה שהתחשק לי והרגיש לי נכון.

כמות: עוגה אחת בספל גדול

מצרכים:
1/4 כוס קמח מלא (אפשר גם לבן)
3 כפות סוכר חום דמררה (שוב - אפשר גם לבן)
1/4 כפית אבקת אפיה (כדאי מאד שהיא תהיה לבנה..)
1 ביצה גדולה
2 כפות גדושות חמאת בוטנים (אני השתמשתי בכזו עם שבבי בוטנים, אפשר גם חלקה)
4 כפות חלב
2 כפות שמן קנולה

אופן ההכנה:
1. מניחים את כל החומרים, לפי הסדר, בתוך ספל גדול. מערבבים היטב בעזרת מזלג או מטרפה קטנה.
2. מחממים במיקרוגל למשך תשעים שניות. אם העוגה מוכנה אחרי דקה וחצי, מגניב. אם לא, אופים עוד שלושים שניות, בודקים וממשיכים כך עד שמוכן. יש סיכוי טוב שפני העוגה עדיין ייראו לא ממש אפויים בסוף, אבל מה שחשוב זה אם בפנים העוגה אפויה או לא. איך בודקים? עם כפית ;-)

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • כפי שציינתי כבר, אני השתמשתי בקמח מלא וסוכר חום, אבל לגמרי אפשר קמח לבן וסוכר לבן.
  • אני מאמינה שאפשר להמיר את חלב במים בשביל לקבל עוגה פרווה. אולי אני טועה. נקווה שלא :-)
  • לפני האפיה, פיזרתי מעל הבלילה מספר בוטנים מלוחים וחמאת בוטנים צ'יפס. אה, ומעט מלח ים אטלנטי. לא חובה, אבל לגמרי כיף.
  • בא לכם להוסיף לבלילה שוקולד צ'יפס או שוקולד קצוץ? אני מצדיעה לכם. וכן, אשמח לקפוץ לקפה ועוגה, תודה על ההצעה.
  • כן, כבר פרסמתי את זה בפייסבוק לא מזמן, אבל היי - זה יום חמאת הבוטנים, למען השם. זה יום חג! אז קבלו את השיר הקליט ביותר אי פעם.


10 תגובות:

עדי ל. אמר/ה...

את ממש מגניבולית!
עכשיו יש לי עוד עוגה בכוס לנסות :)

גלי אמר/ה...

מדביקה לך משהו כאן שחשבתי שתאהבי...
כל משפט פה שתשימי "חמאת בוטנים" במקום "שוקולד" יהיה גם טוב.
:)
http://www.isleofideas.com/2013/01/21/chocolates-on-quotes/

נטלי אמר/ה...

WANT

אנונימי אמר/ה...

או מיי גוד, חישבת פעם את מספר הקלוריות??

נעמה אמר/ה...

יה! אני לא מאמינה שאני בבלוג שלך! זהו ללא ספק יום חמאת הבוטנים המרגש ביותר שלי! וו-הו! D:

reut אמר/ה...

בא לי גם!
אבל עם תוספת של שוקולד קצוץ, מן הסתם.

ואת חייבת לגלות איפה את קונה את החמאת בוטנים צ'יפס והקרמל צ'יפס שלך, אני מקנאה בכל פעם מחדש

צליל אמר/ה...

זה עובד וזה מעולה(: הייתי לגמרי סקפטית אחרי פינטרסט פייל של סוג של קראבמל תותיםבכוס שיצא נוראי..

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את זה עכשיו לאחים שלי והם נטרפו!!!

טושטוש אמר/ה...

למה את גורמת לי כל הזמן לרצות לאפות דברים במיקרוגל שלי?
עכשיו יש לי עוד עוגה בספל שאני צריכה לנסות :)

Mor אמר/ה...

איך אני שמחה שהכנתם ואהבתם!

גלי, מעולה!

אנונימי, לא חישבתי קלוריות! למה לי לעשות דבר נורא שכזה?! איגנורנס איז בליס וזה.

נעמה, :-)

רעות, שוקולד קצוץ כתוספת. כמובן. מסירה בפנייך את הכובע. והצ'יפס - דיברנו על זה כבר, אבל שלא ייראה כאילו אני מתעלמת ממך: קנו לי בחו"ל אבל השמועות אומרות שיש גם כל מיני מקומות בארץ שמוכרים אותם.

הוסף רשומת תגובה