> פודינג לחם בננות ותפוזים | Morcake

6 בינואר 2013

פודינג לחם בננות ותפוזים

מזה זמן מה אני מנסה להבין למה, למען השם, כל כך קר בדירה שלי. ואיך יכול להיות שכשאני נשארת לישון אצל ההורים, כה חמים ונעים לי בחדר שלי, לפעמים ברמה כזו שאני צריכה לפתוח חלון.


כאילו.. לא תגידו שאנחנו גרים בשני קצוות הארץ או משהו כזה. אני במרכז, הם בשרון.. לא משהו היסטרי.


ולפתע פתאום גיליתי משהו.


אתם מבינים, זה לא שחשבתי אי פעם שאני איזה גאון או משהו. אבל גם לא חשבתי שאני מספיק נעל כדי לא לשים לב לעובדה שיש בבית שלי חלונות פתוחים. במשך חודשים.

אז כן, לפני איזה שבוע פתאום נפל לי האסימון שהחלון באמבטיה שלי - הוא לא באמת חלון. לא עד הסוף. יש שם תריס, והחלון נפתח.. אבל לא נסגר. אין שם זכוכית.


הייתם מצפים לב שאני אשים לב בפעם הראשונה שנכנס גשם מה"חלון" והרטיב את רצפת האמבטיה. אבל לא. לקח לי חודשיים בערך.

ואז הגיע היום. היום, עם רוחות מתועבות שעוד שניה מעיפות את כולנו הרחק הרחק מקנזס. רוחות וגשמים שגורמים לי לתהות בפעם האלף: מיהם האנשים האלה שאוהבים את החורף? והאם יש להם נשמה אפלה וחור במקום לב? כי בחיי שרק אנשים בלי לב יכולים להנות ממזג האוויר הזה.


בכל אופן, היום. הגעתי הביתה וחשתי קור עז. עז, איי טל יו. ואז זה קרה. פתאום ראיתי שהחלון במטבח שלי - שהוא דווקא כן חלון אמיתי, עם זכוכית והכל - פתוח. רק קצת. סדק צר. אבל עם מה שקורה בחוץ היום, סדק זה לא סתם סדק. זה סדק.


בעודי מתאוששת מהתגלית המרעישה, נזכרתי בביקור של האיש ההוא. הוא היה.. מה הוא היה? נגר אולי? או חשמלאי? לא יודעת, איש מקצוע כלשהו שבא בשביל משהו אחר אבל כבר סנג'רתי אותו לבדוק גם את החלון במטבח. החלון שמסרב לזוז - תקוע תקוע תקוע, לא זז ימינה ולא זז שמאלה. אז האיש ההוא, נניח שזה היה הנגר כי ככה החלטתי, שימן קצת את המסילה והזיז את החלון כך שהוא יהיה פתוח קלות. כמעט סגור, אבל עם סדק. כי זה היה מרץ, אולי אפריל, עדיין קריר אבל לא מספיק כדי שארצה לאטום את הבית, ומצד שני לא היה לי שום אינטרס להשאיר את החלון פתוח לרווחה כל הזמן.


אז סגרנו על סדק. והאיש אמר שלא אמורה להיות לי כל בעיה לפתוח או לסגור את החלון אם ארצה, כי הוא שימן את המסילה.


האיש שיקר.


החלון תקוע. לא נפתח ובטח לא נסגר.

אז כרגע אני תקועה מצד אחד עם חלון בחדר האמבטיה שהוא לא באמת חלון ובגללו קר באמבטיה ובחדר השינה ומצד שני עם חלון מטבח שמסרב להיסגר ובגללו קר במטבח ובסלון.


ובנוסף לכל, גיליתי שאני נעל.

בסך הכל, יום לא רע.


מה יכול היה לשפר אותו, אתם שואלים? פודינג לחם בננות. כזה שמכינים בערב ואז שומרים במקרר כל הלילה ואז קמים מוקדם מוקדם בבוקר לאפות אותו כדי שהוא יהיה טרי ואפשר יהיה לקחת אותו "לאנשים בעבודה" ואז אוכלים שני שליש ממנו לבד. ואני אומרת שני שליש רק כי עיגלתי למטה. בינינו.. אתם יודעים ואני יודעת שאוכלים יותר משני שליש, נכון?


נו באמת, אנחנו כבר כמעט שלוש שנים ביחד (איזו מתנה אתם קונים לי לכבוד יום השנה?? תשכחו מזה שיהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האשה. החברים הכי טובים החדשים שלה הם ג'לי בלי. מלא מלא ג'לי בלי), הייתם אמורים לדעת לבד שהתשובה לשאלה שלי היא "פודינג לחם בננות". תראו מה זה, שלוש שנים ואתם עדיין לא מכירים אותי. שומעים את זה? שומעים? זה הצליל של לבי. נשבר.


סנאפ.

***
פודינג לחם בננות ותפוזים
מקור המתכון: התבססתי על מתכון של Joy the Baker, אבל שיניתי לא מעט.

כמות: אני אפיתי בתבנית חד פעמית בצורת משושה, המקבילה בערך לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ.. לכמה אנשים זה מספיק? תלוי.. אם אני בסביבה, אז לאדם וחצי בערך. אם לא, אז.. לא יודעת. תלוי כמה כל אחד אוכל.

מצרכים:
3-3.5 כוסות לחם, חתוך לקוביות קטנות אך לא מדי - אני השתמשתי בככר לחם כמעט שלמה אך לא מאד גדולה
3 ביצים גדולות, טרופות
2 כוסות חלב
1/2 כוס סוכר חום
1/4 כפית מלח
גרידה מתפוז אחד
3 כפות מיץ תפוזים
1 כפית קינמון טחון
2 בננות, פרוסות לטבעות

אופן ההכנה:
1. חותכים לחם לקוביות אחידות יחסית ולא קטנות מדי. מניחים את קוביות הלחם בשכבה אחידה בתבנית, כך שיישארו כמה שפחות רווחים בין הקוביות.
2. מניחים חלב, סוכר חום ומלח בקערה. מערבבים ומחממים (אפשר במיקרוגל) רק עד להמסת הסוכר.
3. טורפים ביצים בקערה ומוזגים מעליהן את תערובת החלב והסוכר. טורפים היטב.
4. מוסיפים לקערה זסט תפוז, מיץ וקינמון.
5. יוצקים את בלילת הביצים והחלב לתבנית, מעל קוביות הלחם, כך שכל הלחם ייספג.
6. מפזרים פרוסות בננה בין קוביות הלחם.
7. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך הלילה.
8. למחרת, מחממים תנור ל-180 מעלות.
9. מוציאים את התבנית מהמקרר, מסירים ניילון נצמד :-) ואופים 30-40 דקות, עד להתייצבות הפודינג. לפודינג שלי הספיקה חצי שעה בתנור. אוכלים חם או בטמפרטורת החדר.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אני השתמשתי בלחם מקמח מלא, כי היה לי בפריזר אחד כזה יותר מדי זמן. הוא היה קשה ולא טעים במיוחד, אבל כאב לי עליו, אז היה רק הגיוני להכניס אותו לפודינג לחם. עקרונית, כל לחם אמור לעבוד פה, אבל רצוי ללכת דווקא על אחד ישן, שכבר התייבש, או סתם כזה שלא יצא מדהים. אל תשתמשו בחלה הטריה שהרגע הוצאתם מהתנור, סבבה? אותה פשוט תאכלו. או שתעשו לי משלוח, מה שבא לכם.
  • לא שזה כזה קריטי, אבל אני השתמשתי בבננות קפואות שהפשרתי קצת. יצא אחלה.
  • לפני האפיה זרקתי מלמעלה חצי מהמטבח שלי בערך: עוד כף של סוכר חום, חופן שקדים פרוסים, כמה קינמון צ'יפס ואפילו מעט פירורי לחם שהכנתי מאיזה בגט ישן. כי לא היה בפודינג הזה מספיק לחם... שום דבר מהדברים האלה לא חובה, ומצד שני אפשר להוסיף דברים נוספים - קוקוס, אגוזים אחרים, שוקולד צ'יפס. מה שבא לכם.
  • אני הנחתי את התבנית שלי במקרר למשך הלילה כדי שהלחם יספוג קצת את הבלילה שיצקתי עליו, מצד אחד, ועל מנת שהפודינג יהיה טרי למחרת, כשאקח אותו לעבודה. אבל תכלס, זה לא חובה. אם לא בא לכם לחכות, אפשר לאפות מיד בתום ההכנה.
  • אם לא בא לכם על טעם תפוזי, אפשר להיפטר מהזסט ולהמיר את המיץ בעוד חלב, או בליקר כלשהו, כפי שג'וי עושה במתכון המקורי. כנ"ל לגבי הבננות: לא חובה להשתמש בהן, אפשר פרי אחר, אפשר בלי בכלל.
  • קיצור, נראה לי שהבנתם את העקרון. זו מנת שאריות (אחותה הטראשית של שיבולת השועל האפויה הזו, אם תרצו), אז אם אתם לוקחים לחם, חותכים אותו לקוביות, יוצקים עליו בלילת חלב וביצים ואופים, זה יצא טוב.
  • רגע, משהו חשוב: אני לא ממליצה לאפות בתבנית חד פעמית, כפי שאני עשיתי, היות שהבלילה מאד נוזלית ויכולה לדלוף החוצה. אם אתם כן משתמשים בתבנית כזו, כמוני, עטפו אותה מבחוץ עם נייר כסף (כפי שעושים לרינג) והניחו אותה על תבנית תנור גדולה, לא רשת. לטובתכם, לטובת המקרר שלכם, לטובת התנור שלכם. ביליב יו מי.
  • טוב, רק שתדעו - אני לא הצלחתי להפסיק לאכול מהשטות הזאת. 
  • לא, בשיא הרצינות. לא הצלחתי להפסיק. נורא.



אני יודעת, אני יודעת. סיכמנו שאני משתדלת לא לצלם בחושך, כי זה יוצא.. ככה. אבל הכנתי את הפודינג הזה לפני שקיבלנו את ההחלטה המשותפת, אז תסלחו לי, טוב? טוב. תודה.

5 תגובות:

tallyco אמר/ה...

אנחנו אנשי החורף, אלה שהרוח עושה להם טוב והגשם מרגיע את העצבים המרוקאים שלהם. אלה שגם את ההנאות הקטנות , אחרי הכל חורף אמיתי יש פה בקושי חודשיים בשנה, בקושי נותנים להם. אפילו שמחשיך מוקדם והכביסה נרטבת אני מוכנה לחורף כל השנה ולא את הקיץ המחניק והלח של גוש דן.
חוץ מזה המתכון מינוס הבננות נראה מצוין .

the sixteen sheep אמר/ה...

תודה! היום הלחם תבלינים שאפיתי יצא קצת חזק מדי.
אז אם הצד השני בבית, ירשה לי-מחר יהיה פה פודינג לחם.

פיץ אמר/ה...

לעולם אל תשתני. כל הפוסט הזה מדהים :)

אור אמר/ה...

אני משוגעת על חורף (אם כי היה נחמד אם היו לי יותר בגדים חמים. כרגע אני נראית כמו בצל). כמו כן, הוכח שיש לי לב. עשיתי רנטגן לפני כמה ימים והנה התוצאות:
http://www.friendsofquinn.com/uploads/images/blog/grinch-heart.jpg
ובמקרה גם עשיתי פודינג לחם שלשום לארוחת בוקר. אני עשיתי עם קינמון ו-באמת-שהתכוונתי-לשים-תפוחים-אבל-היה-צריך-לחתוך-אותם-קודם-ולהקפיץ-בחמאה-ונורא-מוקדם-וכו'. עכשיו עשית לי חשק להכין עוד אחד (וזה כשאני צריכה לגמור שתי קופסאות רוויון במקרר ולפיכך להכין משהו עם רוויון). אני רואה בזה דרדור מוסרי.

רבבה אמר/ה...

יאא יצא מטורף!
תפוחים, קינמון וקצת קוקוס :-)

הוסף רשומת תגובה