> ריבועי ג׳ינג׳ר | Morcake

29 בינואר 2013

ריבועי ג׳ינג׳ר

מכירים את זה שמישהו שנהיה מפורסם פתאום ואז כולם קופצים על ההצלחה שלו?


נכון השחקן ההוא שנבחר לככב בסרט הוליוודי? אז השכנה של ההורים שלו, זו שתמיד רבה איתם על החניה בבניין, מספרת שהוא היה ילד מקסים ונהדר, ממש בן בית אצלה.

שמעתם על הכדורגלן הזה שהבקיע שלושער בגמר ליגת האלופות שבוע שעבר*? אז הילד שלמד איתו בשכבה ביסודי, זה שהאינטראקציה היחידה ביניהם במשך שש שנים היתה כשהם הלכו פעם מכות באיזו הפסקה - במהלך משחק כדורגל כמובן - אומר שהם היו כמו אחים.


*תירגעו, אני יודעת שגמר ליגת האלופות לא נערך שבוע שעבר! שבוע שעבר הוא מטאפורה. ל.. אממ.. לחיים. כן, לחיים.

ומה לגבי הדוגמנית המהממת שמופיעה עכשיו על גבי כל שערי המגזינים הכי נחשבים? אה נו, ה"חברה הכי טובה שלה" מהגן שמחה לדווח שבגיל חמש היא דווקא היתה די שמנמנה. ושהיא היתה מחטטת באף ואוכלת חול.


בקיצור, לא מעט אנשים חושבים שאם מתישהו בחיים הם הכירו, או כמעט הכירו, או הכירו בדיעבד, מישהו שפתאום נהיה מישהו - אז מבחינת האנשים האלה, הם בעצמם נהיו מישהו. סוג של טרנזיטיביות, אם תרצו. והעניין הזה מסב להם מלא גאווה ואושר, כי בכל זאת.. לא כל אחד במדינה, או בעולם אפילו, הוא מישהו.


עכשיו בואו נעבור לנושא אחר לגמרי. לגמרי.


מכירים את אפרת? נו אפרת, שכותבת את הבלוג ההורס אז מה את עושה כל היום. ברור שאתם מכירים. הבלוג שלה הוא אחד המוצלחים והפופולריים ברשת, אפילו שהוא קיים פחות משנתיים.


ובאמת, למה שהוא לא יצליח ככה? אפרת מבשלת מעולה, כותבת מצחיק, מצלמת מדהים*. אז, אתם יודעים.. כאילו דא.


*למי קראתם מעריצה אובססיבית? אה, לי? סבבה, חשבתי שקראתם ככה למישהי אחרת וקצת נעלבתי.

בכל אופן.


אני זכיתי לבקר אצל אפרת ולאפות איתה כבר לפני חצי שנה, כשלא הכירו אותה כל כך הרבה אנשים. הכירו, ברור שהכירו, אבל לא כמו היום. ושתדעו לכם, היא היתה מקסימה ונהדרת כבר אז, בת בית אצלי (אז מה אם אני הייתי אצלה). אפשר לומר שהיינו כמו אחיות. אמנם היא חיטטה באף ואכלה חול כשהייתי אצלה, אבל.. רגע, אפרת יכולה לתבוע אותי על הוצאת דיבה?


קיצור, כן. כבר ביולי של שנה שעברה עשינו יחד בלאגן במטבח הירושלמי המאובזר שלה ובדרך נס יצרנו שתי עוגות שוות לאללה שזכו לבוק של ממש בפינת האוכל המוארת-ומושלמת-לצילומים של אפרת.


אז היות שהיה כל כך כיף בפעם הקודמת, וכיוון שבקרוב אפרת תהיה פחות פנויה למפגשי אפיה, ומפני שאני עלוקה מוצצת דם שמתעלקת על בלוגרים מפורסמים ורוצה להיות מישהי..........

בגלל כל זה, החלטנו שצריך להיפגש שוב ולאפות עד כלות הנשמה. או כלות שעות האור. ובינינו, עבור בלוגרי אוכל שלפעמים שבדרך כלל יותר חשוב להם לצלם את מה שהם מכינים מאשר לאכול אותו, זה די אותו הדבר.


אז מה הכנו?


התחלנו בעוגת אגסים וקרמל הפוכה. קלה להכנה, יפה, מתוקה אך טעימה. אבל עזבו, נדבר עליה בהזדמנות, טוב?

עכשיו.. עכשיו בואו נדבר על ג'ינג'ר.


אוהבים ג'ינג'ר? יופי! אפרת ואני הכנו לכם יופי של קוביות ג'ינג'ר - כלום עבודה, מצרכים הכי בסיסיים (לא כולל ג'ינג'ר טחון), וטעים טעים טעים. כמה זה טעים.


לא אוהבים ג'ינג'ר? אז ניפגש בפוסט הבא. סתם. לא! הקוביות האלה לגמרי יכולות להפוך אתכם למאמינים. ואם לא, אתם יכולים להכין אותם ולחלק לחברים, בני משפחה או סתם אנשים זרים שבא לכם להרשים. אתם יודעים, אנשים שאחר כך.. כשתתפרסמו.. יוכלו להתראיין ולספר לכל מי שרק רוצה לשמוע ש"אוי, אנחנו זוכרים אותו/ה. הוא/היא היה מכין/ה קוביות ג'ינג'ר הורסות. כבר אז ידענו שיצא ממנו/ה משהו"*.


* אוף עם העברית הזו והזכר/נקבה שלה. הציבור מאסה!


אה, ואם לא אהבתי מספיק את אפרת עוד קודם (ובאמת שאהבתי), אז היא התעקשה לתת לי במתנה את הצלחת האדומה עם הנקודות הלבנות שלה ושבתה את לבי לנצח נצחים. תראו.. בכל זאת, הייתי צריכה להשלים סט: ארנק, פלאפון, עגילים ושקית גדולה ויפה - כולם אדומים עם נקודות לבנות.. זה לא מספיק. הייתי זקוקה גם לצלחת.


נכון שגם את אוהבים את אפרת וחושבים שהיא מקסימה ונהדרת? הבנתם שצחקתי לגבי החיטוט באף ואכילת החול, כן? רוצים לקרוא על המפגש שלנו ולקבל את אותו המתכון לאותם ריבועי הג'ינג'ר בדיוק? יופי, קפצו לבקר אצל אפרת.

***
ריבועי ג'ינג'ר
מקור המתכוןדיוויד ליבוביץ, עם שינויים קלים שלנו

כמות: תבנית ריבועית עם צלע של 20 ס"מ (או רינג. אפילו עדיף!). הכמות תלויה בצורה וגודל החיתוך. דיוויד חתך בכלל למלבנים, אנחנו הלכנו על שישה עשר ריבועים קטנים אך עם נוכחות.

מצרכים:
לבסיס
125 ג' חמאה רכה
1/2 כוס סוכר לבן
1 כוס קמח לבן
1/2 כוס קמח מלא
1 כפית אבקת אפיה
1/2 1 כפיות ג'ינג'ר טחון
1/4-1/2 כפית מלח

לציפוי
75 ג' חמאה
2 כפות דבש
50 ג' אבקת סוכר
1 כף ג'ינג'ר טחון
1/4 כפית מלח

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות. משמנים תבנית ומרפדים בנייר אפיה, עם השוליים בולטים החוצה (לטובת חילוץ קל מהתבנית) או מניחים רינג על תבנית מרופדת בנייר אפיה.
2. מניחים חמאה וסוכר בקערת המיקסר. מחברים וו בלון ומקרימים על מהירות בינונית-גבוהה למשך כחמש דקות, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. בעקרון אפשר להקרים את החמאה והסוכר גם ידנית.
3. בינתיים מערבבים בקערה נפרדת שני סוגי קמח, אבקת אפיה, ג'ינג'ר ומלח.
4. מוסיפים חומרים יבשים לקערת המיקסר וממשיכים לערבב, עד לקבלת בצק, או פירורי בצק די גדולים.
5. מעבירים את פירורי הבצק לתבנית ומשטחים בעזרת הידיים לשכבה ישרה ואחידה.
6. אופים כעשרים דקות, עד להזהבה.
7. כחמש דקות לסיום אפיית הבצק (כלומר, לאחר כרבע שעה בתנור), מכינים את שכבת הציפוי: מניחים בסיר חמאה ודבש. מבשלים על אש נמוכה עד להמסת החמאה.
8. משאירים את הסיר על האש ומוסיפים אבקת סוכר, ג'ינג'ר ומלח. ממשיכים לבשל, תוך כדי ערבוב, עד להסמכה. מסירים מהאש.
9. מוציאים את התחתית האפויה מהתנור ויוצקים עליה את הציפוי החם. שימו לב, הציפוי מתייצב די מהר, אז השתדלו לסיים את הכנתו בצמוד לסיום אפיית התחתית. אם הציפוי התקשה בינתיים, החזירו אותו לאש למספר שניות.
10. ממתינים כחצי שעה, עד להתייצבות הציפוי, מחלצים מהתבנית ופורסים לקוביות/מלבנים/כל צורה שבא לכם.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אפרת ואני הוספנו למתכון מלח גם לתחתית וגם לציפוי, כי שניהם הרגישו לנו כאילו לא יזיק להם קצת מלח, אפילו שאנחנו לא באמת השתמשנו בו.
  • אגב, הבצק הרגיש קצת מתוק מדי, כך שאפשר להוריד כף-שתיים מכמות הסוכר.
  • ובהמשך לסוכר ולמתיקות - במקור צריך להשתמש בציפוי בתשעים גרם אבקת סוכר. אבל אנחנו הרגשנו שבאזור החמישים גרם הציפוי שלנו כבר היה מתוק מספיק וגם הסמיכות היתה סבבה. אתם מוזמנים להוסיף אם אתם אוהבים מתוק מתוק מתוק.
  • במקור משתמשים בתחתית רק בקמח לבן. אנחנו בחרנו להמיר חלק במלא, אבל עשו מה שמתאים לכם.
  • אגב, הבצק של התחתית? וואו, כמה הוא טעים. אין לתאר כמה ממנו אכלתי עוד לפני האפיה (אל תעשו לי פרצופים. אין בו ביצים, מותר!). פשוט להיט.
  • אני לא יודעת כמה זמן בדיוק הקוביות נשמרות, אבל אפרת אמרה לי שהיא טעמה מהן יומיים-שלושה לאחר ההכנה (ברור שהשארתי את הכל אצלה, נראה לכם שאני צריכה את השטות הזו אצלי בבית? עזבו בבית.. אם הייתי לוקחת טייק אווי, הייתי אוכלת הכל בדרך הביתה. זה היה חמישי בערב. היו פקקים), והן רק השתבחו. והרגישו פחות מתוקות.


12 תגובות:

נטלי אמר/ה...

מ-ה-מ-מ-ו-ת שתיכן. הריבועים נראים הורסים!

נטלי

Ayelet אמר/ה...

איזה מתכון מגניב לגמרי!! והתמונות משגעות
ואיךלא צילמת יותר את הלק המושקע? (כן, כן.. ראיתי בתמונות אצל אפרת כשהיא פרסמה את הפריוויו שלכן. אני לא סטוקרית!)
אגב, קרמאג' עם וו בלון? לא עם וו גיטרה?

אור אמר/ה...

ראשית: טרנזיטיביות 3>
שנית: האם סלביות היא יחס סדר חלקי?
שלישית: נראה לי שאפשר לא לאהוב ג'ינג'ר ולהכין את הריבועים: מייפל במקום דבש בפרוסטינג, מייפל במקום סוכר בקלתית ופשוט מוותרים על הג'ינג'ר. Long live the maple!

אישה הולכת לקולנוע אמר/ה...

איזה פוסט מצחיק ומגניב. סטוקריות? יש לך מתחרה, שהגיבה אצל אפרת ועכשיו נדחפת להגיב גם אצלך. תעשו בבקשה עוד שיתופי פעולה כאלה, כי

א. זה כייף לקרוא.
ב. זה מניב פוסטים מעולים.
ג. זה טעים.
ד. כל התשובות נכונות.

מאיה אמר/ה...

גם בצק עם ביצים מותר. רקאומרת

לא דיברנו עוד על עגבניה אמר/ה...

א- מגניב וכיף השתופעולות שאת עושה.
ב- רגע! רגע? איך זה עובד- את נגד ירקות ובעד ג'ינג'ר? זו עוד סיבה לחבב אותך ממש!
ג- יש לי סיר אדום עם נקודות, ואני מוכנה להשאיל אותו לתקופה, אבל רק אם הוא חוזר!

אפרת אמר/ה...

טוב, אני מדפיסה ותולה ליד המיטה :)
מהממת שכמוך ::))

pimpf אמר/ה...

וואו, נראה מעולה!!!

דנה אמר/ה...

אוי זה היה קורע ברמות!! פוסט מקסים!
בא לי להגיד שאני מכירה את שתיכן מהגן.. ושאכלתן חול.. :))

mekoopelet אמר/ה...

בשבילי את סלב...לגמרי....

אנונימי אמר/ה...

מור - לא זוכרת מתי היה בלוגדיי, אבל גל הפנה אלייך. מאז אני קוראת, כמיטב הסטוקריות, את הכל, מההתחלה ועד הסוף. כבר נהיה מנהג קבוע בו אני נקרעת מצחוק out of the blue, חבר שלי שואל "מה קרה?" ואני עונה "היא מצחיקה" בינות לנחירות הצחוק שלי.
בקיצור, הרסת אותי, הרגת אותי, גמרת אותי סופית. כל מתכון חמאת בוטנימי-שוקולדי שלך שימח אותי מחדש, ואת עוגיות החמאת בוטנים מהחודש הראשון שלך הכנתי בינתיים כבר שלוש פעמים (עם תוספת שוקולד צ'יפס כמובן).
מלא פעמים חשבתי להגיב על פוסטים ישנים אבל החלטתי שיש גבול לסטוקריות וזה מוזר ואני אגיב קולקטיבית בפוסט האחרון. למותר לציין שמאז כבר שכחתי את כל הדברים שרציתי להגיב - חוץ משבפוסט הבחירות literaly לא הצלחתי להפסיק לצחוק מ"ביבי מרנגיהו".
אין עלייך אין עלייך אין עלייך רוצה להיות חברה שלי?
שולחת לך חום ואהבה מבאר שבע הקפואה,
ניצן.

Mor אמר/ה...

איילת, גם אני עושה קרמאז' עם גיטרה בדרך כלל, אבל אפרת חיברה את הבלון והחמאה היתה כל כך רכה שזה עבד טוב, אז זרמתי. לגמרי אפשר להשתמש בגיטרה..

מאיה, ברור.. בצק עם ביצים זה לגמרי לגיטימי. אבל לא כולם חושבים ככה, אז ניסיתי להישאר פוליטיקלי קורקט. יחסית. כלפי חוץ לפחות.

אפרתי - לא, את!

ניצן, בכיף! אז עכשיו אני יכולה להשחיל למשפט דברים כמו "חברה שלי מבאר שבע אמרה ש.." או "אז דיברתי עם חברה שלי מבאר שבע.." וכאלה?

וכולם (כולן?) - תודה ובחזרה אליכם/אליכן/וואטאבר!

הוסף רשומת תגובה