> עוגת שוקולד בציפוי פירורי עוגיות | Morcake

3 בדצמבר 2012

עוגת שוקולד בציפוי פירורי עוגיות

אז מה.. חנוכה, אה? רוצים לדבר על סופגניות? ולביבות? מטוגנות, אפויות, עם מילוי, בלי ציפוי?


אני לא רוצה. so there.


כאילו.. זה לא שאני לא רוצה. אני רוצה לדבר על הסופגניות של סבתא ועל הלביבות בטטה של אמא ועל צ'ורוס. אני ממש ממש רוצה לדבר על צ'ורוס. מישהו אולי רוצה להכין לי מלא מלא צ'ורוס? ואולי לעטוף לי אותם במכנסיים מידה ארבעים ו.. ארבע? שש? עזבו, בואו נתפשר על חמישים ושתיים.


אבל יש עוד כמעט שבוע עד חנוכה, ולא הכנתי עדיין שום דבר חנוכתי. הבעיה עם דברים של חנוכה זה שצריך להכין ולאכול. מיד. תכף תכף תכף. צ'ופ צ'ופ. אין לאפות מראש, אין לטגן ולשמור בקופסא אטומה עד למחרת בבוקר. כל הקסם נעלם. זה כמו סינדרלה אחרי חצות. מהדסת בנעל אחת ודלעת עצומה.


רגע, איך הגענו מסופגניות ולביבות לבחורות צולעות חסרות ישע וירקות ענק?


בכל אופן, אני לא יכולה להכין דברים חנוכתיים לעבודה. אז למי אני אכין סופגניות? לעצמי? ואוכל את הכל לבד?


** נשימה עמוקה של חולת אסתמה שהרגע היתה לה תובנה עמוקה **


אני צריכה להכין סופגניות. לעצמי. ולאכול את הכל לבד.

איזה יפה הכתב של אחותי, נכון?

לא לא לא. אסור. אין לי כסף כדי לזרוק את כל הבגדים שלי ולקנות שש מידות גדולות יותר. כן, שש. סגרנו על מידה חמישים קודם, לא?

קיצור.

איזה הרבה הרבה פחות יפה הכתב שלי, נכון?

היות שאני מסרבת להכין לעצמי סופגניות ו/או לשתות בקבוק של שמן (התוצאה תהיה זהה, לפי דעתי, פשוט אופציה ב' הרבה יותר מהירה והרבה פחות מלכלכת), בואו נדבר על עוגה.


כי עוגה זה מרזה. עוגה זה מחטב. עוגה זה האנטי-סופגניה.


או, לחילופין, עוגה זה משהו שאפשר להכין מראש, אז אני לא צריכה להיכנס למטבח עכשיו, ועוגה זה משהו שאפשר לקחת לאנשים אחרים ולטעום רק חתיכה, אז אני לא צריכה לוותר על כל הבגדים היפים שלי שאני כל כך אוהבת.


אז עוגה. ראיתם במקרה את העוגה המהממת שנטלי פרסמה לפני חודש בדיוק? עוגת אוראו שקושטה בפירורי עוגיות. כן, אז גם אני ראיתי. וצחקקתי לעצמי. למה? כי בדיוק כמה ימים לפני שהיא העלתה את העוגה הזו, אני הכנתי את האחות המכוערת שלה. סתם, לא מכוערת. פשוט הרבה פחות יפה. האחות עם האופי, אם תרצו. לא שלעוגה של נטלי אין אופי.. בטח יש לה יותר. טוב, אז האחות שיש לה פחות יופי ופחות אופי. אז אממ.. האחות, בקיצור. יש לה איכויות משלה, אל תשפטו.


פשוט.. כמו תמיד.. תכננתי את העוגה הזו מלא מלא זמן. ממש מלא. במשך חודשים ידעתי שאני רוצה להכין "עוגה מקושטת בפירורי עוגיות". רק המתנתי להזדמנות. ואז חברה שלי הזמינה אותי לבראנץ' לכבוד יום ההולדת שלה, אז לא היתה ברירה. החלטתי להכין עוגה מצופה בפירורי עוגיות.. ואת הלחם קוקוס המעולה, רק בצורת מיני מאפינס. כמה זה טעים. וגם שבלולי שמרים במילוי קינמון וקקאו, אבל זה יצא.. לא משהו. אני מחמיאה לעצמי. יבש. יצא יבש לאללה. אוף.



לא משנה. בחזרה לעוגה.


כמובן שהעוגה שהכנתי יצאה שונה לגמרי מהתכנון המקורי. עשיתי בלאגן די גדול.. זה לא שאני לא מרוצה מהמראה הסופי, יצא נחמד לדעתי. פשוט לא כמו שדמיינתי. ומבחינת הטעם, היא יצאה די סבבה (טיפה טיפה תפלה ואולי לא מתוקה מספיק). אבל אני עדיין רוצה להכין את העוגה כמו שרציתי במקור. עכשיו אני רק צריכה סיבה.



מה אמרתם? חנוכה? רגע רגע. עוגת שוקולד בציפוי פירורים מטוגנת בשמן עמוק? איי לייק איט, תודה על הרעיון המעולה!

מכנסיים מידה שישים וארבע (יש דבר כזה בכלל?), היר איי קאם...


***
עוגת שוקולד בציפוי פירורי עוגיות
מקור המתכון: זה קצת מביך, אבל אני לא זוכרת. ולא כתבתי לי. יש מצב שהתבססתי על עוגת הקפה ומייפל שפרסמתי לא מזמן ואז שיניתי.. נראה לי שזה מה שקרה, אבל אני באמת לא סגורה על זה. קרם השוקולד מבוסס על הקרם הקבוע של אמא שלי, והקצפת.. היא קצפת.

כמות: עוגה דו שכבתית שאפיתי ברינג עגול בקוטר 22 ס"מ. אפשר להכין גם בתבנית גדולה יותר (24/26), העוגה פשוט תצא נמוכה יותר.

מצרכים:
לעוגה
3 ביצים
1/3 כוס סוכר לבן
1/3 כוס סוכר חום כהה
1/2 כוס אבקת קקאו
100 ג' שוקולד מריר, מומס
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1 כפית אבקת אפיה
1/2 2 כוסות קמח לבן
1/2 כפית מלח
1/4 כוס שמן קנולה
1 כוס שמנת מתוקה
1 כף אבקת נמס קפה מומסת בכוס מים רותחים

לקרם שוקולד
1.5 כפות קקאו
2 כפות סוכר
1.5 כפות מים
50 ג' חמאה
מעט קלואה

לקצפת
1 כוס (250 מ"ל) שמנת מתוקה
4 כפות סוכר לבן

2-3 עוגיות שוקולד צ'יפס מפוררות
8 שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-160 מעלות. מרפדים רינג בנייר כסף ומניחים על רשת או תבנית גדולה.
2. מניחים ביצים ושני סוגי סוכר בקערת המיקסר. מחברים וו בלון וטורפים עד שהביצים תופסות נפח ומתקבלת תערובת סמיכה.
3. בינתיים טורפים בקערה נפרדת חומרים יבשים - קקאו, סודה, אבקת אפיה, קמח ומלח.
4. בקערה קטנה מערבבים שמן, שמנת וקפה.
5. מוסיפים חומרים יבשים ורטובים לקערה לסירוגין, תוך כדי ערבוב איטי: מתחילים בשליש מהיבשים, חצי מהרטובים, שליש יבשים, שאר הרטובים ושאר היבשים.
6. מוסיפים שוקולד מומס ומערבבים מעט.
7. יוצקים לרינג. אופים 30-40 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי לגמרי.
8. מצננים לגמרי, מחלצים מהרינגה ופורסים לשתי שכבות. אם העוגה לא ישרה, אפשר ליישר את החלק העליון.
9. להכנת הקרם: מבשלים את כל חומרי הקרם על אש נמוכה-בינונית, עד לקבלת קרם אחיד. מסירים מהאש ומניחים בצד עד שהקרם מצטנן ומסמיך מעט.
10. להכנת הקצפת: מניחים שמנת מתוקה בקערת המיקסר. מחברים וו בלון ומתחילים להקציף. מוסיפים סוכר וממשיכים להקציף עד לקבלת קצפת יציבה.
11. מניחים פרוסת עוגה אחת על צלחת הגשה ובעזרת פלטה או לקקן מורחים שכבה דקה ואחידה של קצפת. לחילופין (אם כי פחות מומלץ, וזה כמובן מה שאני עשיתי) אפשר להעביר את הקצפת לשק זילוף עם צנתר מתאים (נניח #1M של ווילטון) ולזלף פרחי קצפת.
12. מניחים את פרוסת העוגה השניה מעל הקצפת. מורחים עליה את קרם השוקולד בעזרת פלטה או לקקן.
13. מזלפים פרחי קצפת מסביב לעוגה (כך ששכבות העוגה מוסתרות) ואם רוצים, מזלפים גם כמה פרחים (אני זילפתי שמונה) על פני העוגה.
14. מפוררים מספר עוגיות ומניחים במרכז העוגה. על כל פרח קצפת מניחים שוקולד צ'יפ אחד.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אני השתמשתי בעוגיות שוקולד צ'יפס קנויות (של מילקה), אבל אפשר - ואפילו רצוי - להכין לבד. מצד שני, אם אין לכם כח.. זה בסדר להשתמש בקנויות. חוסך מלא זמן וזה לא שהעוגיות מאד דומיננטיות בעוגה.
  • אני רציתי למרוח קרם גם מסביב לעוגה, אבל זה לא היה יוצא טוב, בגלל שזילפתי פרחי קצפת בין השכבות, כך שהיה רווח ביניהן. לכן פשוט זילפתי קצפת מסביב להכל, כדי להסתיר את העוגה.. אני ממליצה בכל זאת למרוח שכבת קצפת אחידה בין השכבות ולא לזלף פרחים או משהו כזה.
  • כשהכנתי את הקרם של אמא שלי, כל הזמן אמרתי לעצמי "חצי כמות, חצי כמות". אז זכרתי להפחית חצי מכל הכמויות.. חוץ מהחמאה. לכן בטעות השתמשתי ב-100 ג' חמאה וקיבלתי קרם עם טעם חזק מדי (לדעתי) של חמאה. לכן גם הוספתי עוד חצי כף קקאו לקרם, כדי להעלים את טעם החמאה וכדי להסמיך אותו קצת.
  • במקום קלואה, אפשר להשתמש בכל ליקר עבור הקרם, או ללכת על מה שאמור היה להיות במקור: תמצית רום.
  • לדעתי העוגה לא מאד מתוקה, אפילו לא מספיק, אז אפשר להשתמש בכוס שלמה של סוכר. יש מצב שגם הייתי ממליצה להשתמש רק בסוכר לבן ולא בחום.
  • כמובן שצורת הקישוט שלי היא בגדר אופציה בלבד. קשטו איך שבא לכם.. או שלא. אפשר גם "סתם" להכין את העוגה, בלי קישוטים ובלאגנים. כמובן שזה גם אומר שלא חייבים לחצות את העוגה.
  • מצד שני, אם יש לכם שתי תבניות באותו הקוטר, אפשר מראש לחלק את הבלילה לשתי התבניות (או שלוש, אם תרצו) ולאפות בנפרד. זה יחסוך את שלב החיתוך מאוחר יותר.
  • שכחתי משהו? מקווה שלא.. תגידו לי אם כן, טוב?
  • ולא, לא שכחתי בקבוק של שמן. זה היה מכוון. אני לא באמת הולכת לטגן עוגת שוקולד שלמה, אפילו שאני יודעת שממש קיוויתם שאעשה זאת.




11 תגובות:

פנפן אמר/ה...

אמרתי לך שכדאי שנטגן קאפקייקס ;-) אני מבינה שבכל זאת התיישבת בסוף וכתבת. לפחות עכשיו אני בבית ולא מביכה את עצמי בפומבי כרגיל כשאני קוראת את הפוסט. כבר אמרתי לך שאת מצחיקה?

רעות אמר/ה...

זה רק אני או שהקרם שוקולד של אמא שלך דומה בצורה מחשידה לקרם שוקולד של אמא שלי?
חוצמזה, נראה מעולה, ועכשיו בא לי עוגה (ועוגיות, ושוקולד צ'יפס, וקצפת)

אור אמר/ה...

עניין טיגון העוגה השלמה הזכיר לי שהייתי ביריד רנסנס בארה"ב והיה שם אוכל ירידים. היינו: מקרוני וגבינה מטוגן על מקל (נורא ואיום), חמוצים מטוגנים על מקל (לא טעמנו, אפילו לאמריקאי כמו הבנזוג יש גבולות) ועוגת גבינה על מקל (בציפוי שוקולד. לא מטוגנת. פשוט נהדר). אז אפשר, למשל, להכין כדורי שוקולד מפירורי עוגה ורוטב כלשהו (חמאת בוטנים? נוטלה? קרמל?)ואז לטגן אותם מצופים בבלילה כלשהי. נשמע כמו הרבה עבודה והמוווווווווון קלוריות, אבל לא כזה מופרך. ואגב, פנפן, גם בקאפקייקס מטוגנים (שמן עמוק, אלא מה?) נתקלתי.

omeran אמר/ה...

בארה"ב יטגנו בשמן עמוק הכל. כולל טווינקיז. כולל חמאה.
http://eater.com/archives/2011/08/10/a-whole-stick-of-fried-butter-on-a-stick-at-the-iowa-state-fair.php
אני בטוח שיש מדענים אמרקאים שיושבים וחושבים איך אפשר לטגן שמן עמוק בשמן עמוק.

פנפן אמר/ה...

אור יש לי בטו דו ליסט מתכון לקאפקייקס מטוגנים, פשוט עדיין לא החלטתי אם אני מטורפת/ עצלנית מספיק כדי להכין אותו.

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את התמונות והמתכונים בכתב היד,
אוהבת מאוד את הכתיבה המשעשעת ...

אור אמר/ה...

omeran: לא שמעת שאין יותר טווינקיז?

אפרת אמר/ה...

תשמעי - אני איתך! סופגניות-אאוט. עוגות -אין!
ומידה שישים וארבע: יש דבר כזה...
וחוצמזה זה נראה טעים לאללה...
3>
יצא לב?

אנונימי אמר/ה...

היי מור,
אני צריכה להכין עוגה בצורת הסיפרה אחת.
באיזה מתכון כדאי להשתמש?
ראיתי במספר מקומות המלצות על עודות שמתאימות אבל כולן הכילו בננה.

יש לי בעיה עם בננות, לא יכולה שהן בטווח ראיה שלי.
אשמח להמלצה
תודה רבה
עדי

Mor אמר/ה...

פני, ישבתי. כתבתי. אני גיבורה :-)

רעות, לגמרי דמיון מחשיד. חשבתי על זה כשקראתי את הפוסט שלך לפני כמה ימים..

אור, עומר - זעזעתם אותי. מצד שני.. דברים מטוגנים זה כל כך טעים.

אפרתי - יצא, יצא :-)

עדי, בעקרון כל עוגה בחושה טובה יכולה להתאים, היא פשוט צריכה להיות יציבה מספיק כדי שתוכלי לחתוך אותה בקלות. אני בטוחה שיש מיליון מתכונים טובים, אבל אני מכירה רק את מה שניסיתי, לכן אני יכולה להמליץ לך על עוגת התפוזים של אמא שלי (פרסמתי באפריל 2010) או את עוגת המקל וניל שהעליתי ממש לא מזמן. שתיהן טעימות מאד, קלות להכנה (וזה חשוב!) ונראה לי שאמורות להיות נוחות לחיתוך מעוצב.

בישול בזול אמר/ה...

גם לנו יש את גיליוטינת העוגת!

הוסף רשומת תגובה