> נגיסי לימון, קוקוס ושקדים | Morcake

16 באוגוסט 2012

נגיסי לימון, קוקוס ושקדים

היות שהמח שלי ריק לחלוטין, אני חייבת לשאול שאלה שמציקה לי: טיק טאק. הסוכריות האלה שעושות רעש. אלה שאיליין נתנה לבחור שעבד איתה בפרק הכי טוב של סיינפלד, כן? מכירים? סבבה. אז זה לא קטע ידוע שאוכלים אותן בזוגות? הייתי ממש משוכנעת שזה כאילו משהו שכולם עושים, ופתאום הבנתי שאולי זה לא כזה ברור ומובן מאליו. למה זה כל כך מטריד אותי, אתם שואלים? כי לאחרונה גיליתי שבכל קופסא יש מספר אי זוגי של סוכריות, וזה מוציא אותי מדעתי. ממש אבל.


בהתחלה חשבתי שבטעות לקחתי מתישהו סוכריה אחת, או שלוש, או שנפלה לי סוכריה ולא שמתי לב או שלא יודעת מה קרה, וכך נוצר מצב שבסוף נשארו לי שלוש סוכריות בקופסא. אבל אחרי שהמקרה חזר על עצמו ביותר מקופסא אחת, וממש הקפדתי לאכול את הסוכריות בזוגות - כי זה הדבר ההגיוני לעשות!!! - הבנתי שהבעיה לא בי (זאת אומרת.. קלירלי יש לי בעיות. אבל ספציפית כאן - לא) אלא בטיק טאק. למה למה למה שיהיה מספר אי זוגי של סוכריות בקופסא? זה מופרע לגמרי. אין בזה טיפה אחת של הגיון.


בקיצור.. הייתי בטוחה שכולם אוכלים טיק טאק בזוגות, ואם אכן כך הדבר, לא הבנתי איך ייתכן שיש מספר אי זוגי בקופסא. לכן אני שואלת. כן, אני אשכרה שואלת אתכם איך אתם אוכלים את הטיק טאק שלכם. אמרתי לכם שהמח שלי ריק.


כמובן, יכול להיות שכל העניין הזה הוא עוד אחת מההפרעות השונות והמשונות שלי: זה שאני לא יכולה לראות עט פתוח או טוש בלי פקק. זה שהווליום של הרדיו באוטו והטלוויזיה בבית חייב להיות זוגי. או שיתחלק בחמש, זה איכשהו קביל. זה שאני לא יכולה להסתובב יחפה בשום מקום, כולל הבית שלי. טוב, בים אפשר. ובבריכה. כי אפשר להיכנס למים ולשטוף את הלכלוך. זה שתמיד יש עלי בקבוק מים ומטען של הפלאפון, וכמעט תמיד יש עלי ספר. זה שאני מחליפה מברשת שיניים בדיוק כל שלושה חודשים (תחילת ינואר, אפריל, יולי ואוקטובר. השנה מתחלקת כל כך יפה, זה פשוט פשע לא לעשות את זה בצורה מסודרת). זה ששעון היד שלי תמיד מכוון לשעון חורף. גם בקיץ. זה שכשאני שומעת מילים מסוימות, אני מקלידה אותן בראש שלי. וכשאני נתקלת במספר בן יותר משלוש ספרות, אני מתחילה לנסות לפרק אותו לגורמים ראשוניים.


נראה לי שמספיק. אתם כבר יודעים יותר מדי.


אז אממ.. מה עמדתכם לגבי הטיק טאק?


אולי היה עדיף שאראה לכם כמה משעמם לי בחיים, מה שגרם לי לעשות לציפורניים שלי את הדבר הבא:

ותודה ל-essie על הלק במתנה ששלחו לי ולאלפי בנות ישראל.
אגב, אני חושבת שהגיע הזמן להתחיל ללכת למניקוריסטית או משהו - כדי שלא אצטרך 
לומר אחר כך לאנשים שהאחיינית בת השנתיים שלי מרחה לי לק. עם הרגל שלה. השמאלית.
(שקר לבן קטן עדיין לא הרג אף אחד)

או שאספר לכם על ההופעה של גידי גוב שראיתי אתמול. אני כל כך אוהבת אותו, שנהניתי והיה מעולה אפילו שהוא היה ממש צרוד ונראה די סובל כל ההופעה. ניסיתי לספור כמה הופעות שלו ראיתי, אגב.. הגעתי למספר שנע בין תשע לאחת עשרה. לא לגמרי זוכרת. אבל כן, נראה לי שאם אני כבר יודעת בדיוק איזה סיפור הוא הולך לספר לפני שיר ומה הולך להיות השיר הבא.. זה לא משנה אם זו היתה הופעה מספר תשע או אחת עשרה שלי. אני גרופית.


או שפשוט אומר: "היי, תראו! נגיסי* לימון. וקוקוס. ושקדים. ווהו". כן, בדיעבד כנראה שזו היתה האופציה הכי טובה. חבל שאני לא חושבת לפני שאני כותבת.

* זוכרים שפעם היתה לי בעיה עם המילה "נגיסים"? אז התגברתי על זה. רואים? אני לא כזאת מוזרה.


האמת היא שמיד אחרי שהכנתי את המיני-עוגות האלה (יש לקרוא: אחרי שטעמתי שתיים-שלוש דוגמיות), הרגיש לי שזה לא יצא היסטרי ושאולי פשוט אוותר על פרסום המתכון הזה. אבל אז אחותי (היי שווס!), שהיא המבקרת הגדולה ביותר שלי (אבל בקטע טוב), ושכשהיא ראתה אותי מגיעה עם הקופסא ישר זעקה (טוב, היא לא באמת זעקה. קצת אפקט דרמטי, מה קרה?) - כפי שציפיתי - "למה את תמיד מכינה עוגות לימון למפגשים המשפחתיים?!", טעמה ואמרה שהדבר הזה מעולה ושיש לי אישור לפרסם :-)


באמת מעניין למה אני תמיד מכינה עוגות לימון למפגשים משפחתיים.


קיצור. אם נגיסי הלימון-קוקוס-שקדים האלה עברו את הביקורת של אחותי, אז אני מרגישה בנוח לחלוק אותם עמכם. 


לא מאמינה שסיפרתי לכם על הטיק טאק וכל השאר. מביך.


אממ. כן.


אוקיי.


***
נגיסי לימון, קוקוס ושקדים
מקור המתכון: התחלתי מהמתכון של קרין גורן לעוגת שוקו-וניל עם מקופלת וממתכון לעוגת שקדים בקצפת מהספר "עוגות בקלי קלות" של דנית סלומון, אבל מה שיצא לי בסוף זה משהו אחר לגמרי, אז נראה לי שאתן לעצמי את הקרדיט ופשוט אציין את שני המתכונים האלה כמקור השראה. או בסיס..

כמות: תלוי מה גודל הנגיסים שלכם. אני הכנתי: תבנית של חמישה עשר שקעים בצורת חמניות (כל שקע: בערך כף אחת של בלילה), תבנית של עשרה שקעים בצורת לבבות (בערך כף וחצי בלילה בכל שקע) ועוד תבנית של ארבעה שקעים מלבניים (בערך שתי כפות לשקע). זאת אומרת, בתבנית יש יותר שקעים, אבל השתמשתי רק בארבעה.

מצרכים:
3 ביצים
1/2 כוס סוכר לבן
1/4 כוס סוכר חום דמררה
4 כפות מיץ לימון
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
1/2 1 כוסות קמח לבן
1/2 כוס אבקת שקדים
2 כפיות אבקת אפיה
זסט מלימון אחד
2 כפות קוקוס טחון

לזיגוג
1/2 3-3 כפות מיץ לימון
אבקת סוכר, לפי הטעם (ראו הערה בהמשך)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-170 מעלות.
2. טורפים ביצים בקערה בינונית.
3. מערבבים פנימה שני סוגי סוכר, לאחר מכן מיץ לימון ולבסוף שמנת.
4. בקערה נפרדת מערבבים קמח, אבקת שקדים, אבקת אפיה, זסט לימון וקוקוס.
5. מוסיפים חומרים יבשים לרטובים בהדרגה - שלוש-ארבע הוספות - וטורפים רק עד לקבלת תערובת אחידה (ונוזלית למדי). הוספת החומרים היבשים שלי היתה אפילו יותר הדרגתית (משהו כמו שמונה פעמים), אבל זה פשוט כי עבדתי עם קערה קטנה מדי ופחדתי שהכל יעוף לי החוצה.
6. מחלקים את התערובת בין שקעי התבנית/התבניות. אופים כ-16 דקות עבור מאפים קטנים (כף-שתיים של בלילה). זמן האפיה יתארך, מן הסתם, אם אופים כעוגה - אני משערת שלפחות 25-30 דקות, אבל פשוט בודקים מדי פעם. המאפים אמורים להתייצב לגמרי וקיסם צריך לצאת נקי לגמרי.
7. להכנת הזיגוג: מערבבים מיץ לימון עם אבקת סוכר לפי הטעם.
8. יוצקים מעט זיגוג על כל עוגה קטנה. לחילופין, אפשר לטבול את החלק העליון של העוגות בזיגוג ולהניח על צלחת על מנת שהזיגוג יזלוג למטה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אם אתם לא רוצים - או אין לכם - אבקת שקדים, אפשר פשוט להמיר בחצי כוס קמח.
  • את הקוקוס אפשר להשמיט, אם אתם לא מחובבי הז'אנר.
  • מאמינה שאפשר להשתמש במיץ וגרידת תפוז במקום לימון. אז כן, בעקרון כרגע אפשרתי לכם לשנות לגמרי את המתכון. מגניב.
  • לגבי הזיגוג, במקור כתבתי לי להשתמש בשלושת רבעי כוס אבקת סוכר. אבל היה תאקל מסוים ביני לבין הסוכר.. אני לא רוצה לדבר על זה, אבל פשוט הוספתי אבקת סוכר עד שהייתי די מרוצה. הכמות היתה יחסית קטנה, כי השתמשתי במבזקת סוכר כזו, ויוצא ממש מעט סוכר בכל פעם.
  • אגב, הנגיסים האלה? הכי לא פוטוגניים בעולם. הבעיה היא בהם, לא בי. אני מצלמת מעולה (אם אומר את זה מספיק פעמים, אולי אתחיל להאמין לשקרים של עצמי).


11 תגובות:

אפרת אמר/ה...

אז אני, שתדעי, אוכלת תיק-תק כמה שיוצא - אפילו שיצאו החוצה עשר - כולם יעופו לפה שלי! אבל בעיה יותר גדולה שיש לי - שאפילו אם אני בדרך למיטה, הרוגה מעיפות, אם אני רואה שפרסמת פוסט חדש אני חייבת לקרוא, ואז לקרוא שוב... את משהו את!

נועה אמר/ה...

אני חושבת שאני אוכלת בין אחד לשלושה. לא יותר. אם זה מנטה אז בטוח לא יותר מאחד כי זה עושה איכסי.

אני מתה על הכתיבה שלך~!!!!!!

רוני אמר/ה...

תיק תק אני אוכלת ב3-4. אסור פחות. אסור יותר. אם נשארו 2 בקופסא, אני אתרום אותם לאנשים שבאמת זקוקים. או אפתח חבילה נוספת. אסור לפספס. בל לא מנטה, כי זה באמת גורם להשתלטות עוינת על בלוטות הטעם.

וגם אני מתה על הכתיבה שלך, וסובלת מאותה בעיה כרונית! ממש "מעריב לנוער שלום, לא משנה כמה אני עסוקה/גמורה/באמצע ספונג'ה או באמצע סקס - אני חייבת לקרוא את מה שמור פרסמה באותו הרגע! האם אני בהיריון?"

אממ... טו מרץ' אינפורמיישן.

אנונימי אמר/ה...

לא אוכלת טיק טק אבל אני ממש לא רגועה בכיסא אם הווליום לא מתחלק בחמש וגם ליכלוך סביב מתגי האור(אצל אחרים בטח שאצל אחרים) עושה לי גירודים בידיים(למעשה זה עושה לי חשק לקחת שפריצר ומטלית ולקרצף את זה אבל אני נשארת עם הגירודים) ובוא נראה אותך מתחרה בזה.... כשאני עולה במדרגות או הולכת ברחוב אני סופרת צעדים על פי הגימטריה של השם שלי
וחוץ מזה אני מתה על עוגות הדרים ובמיוחד לימון אם את שואלת אותי יותר טוב מכל שוקולד(וזה יגידו אנשים מוזר עוד יותר)

אנונימי אמר/ה...

One word comes to mind...CDO which is OCD in alphabetical order, the way it should be...

Morzzzzzzzzzzzzz RULEZZZZZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111

נטלי אמר/ה...

גם אני אוכלת טיק טק בזוגות, למרות שמכירה לא מעט אנשים שאוכלים רק טיק טק אחד בכל פעם. מוזרים.
הנגיסים (ולמעשה, העוגות, לא?) נראים נפלא. כמה שאני אוהבת עוגות עם לימון.

נטלי

טלי אמר/ה...

אישית זה נראה לי כמו מזימה של אנשי הטיק טק לגרום לך לקנות חבילה חדשה , הרי אוכלים רק בזוגות לא?

Mor אמר/ה...

אז מצד אחד, ממש כיף לגלות שלעוד אנשים יש הפרעות מוזרות מאד! בעיקר ההפרעה שהיא קריאת הבלוג שלי ;-)
רוני, הייתי נזהרת במקומך.. שמעתי על יותר ממקרה אחד בו בנות קראו את הפוסטים שלי מיד עם פרסומם ונכנסו להריון מזה.* ויהיה מה שיהיה, אני לא מכירה באבהות, אוקיי??

בכל אופן. מצד שני.. הוכחתן את שחששתי מפניו. באמת לא כולם אוכלים טיק טק (למה כתבתי טאק בכל הפוסט בעצם?) בזוגות (אם כי יש כמה שכן. היי, אם עוגיו.נט עושה את זה, אז אני מרגישה טוב עם עצמי!). אגב, מה יש לכן, בנות? טיק טק מנטה זה היחיד שהוא באמת טעים! יש את הפסיפלורה המטופש הזה ולא יודעת מה עוד, אבל מנטה זה ה-דבר.

ועוד שני דברים:
טלי, ייאמר לזכותי שלמרות בעיית הטיק-טק-בזוגות, כשנשארות שלוש סוכריות בסוף החבילה, אני אוכלת את כולן. לא כ ז א ת מופרעת. אז הא להם ולמזימה הזדונית שלהם!

אנונימית (#4), לגמרי ניצחת. ואני חייבת הסבר יותר מפורט על ספירת הצעדים לפי הגימטריה של השם שלך.

*לא באמת

יעל ר. אמר/ה...

נראה טעים להפליא.

אפרופו עיסוקך בטיק טק, כשהייתי בצ'ילה גיליתי שאת כל הפסטות הם מוכרים באריזות של 400 גרם במקום 500, והשתגעתי מזה - כשאף אחד לא מבין מה אני רוצה מחייו. אבל כשעוברים את הגבול מצד לצד כל כמה ימים, לפעמים אותה חבילת הפסטה היתה נגמרת מהר מדי!
עד היום אני בטוחה שזו אחת מהקנוניות של צ'ילה נגדי.

Masha Goldfinger אמר/ה...

התבניות מתוקות לאללה, סופר חמוד הלבבות.
אני כבר לא אוכלת טיקטק, אבל כשאכלתי, הייתי מרוקנת את כל הקופסא לפה (עכשיו מבינה למה אני כבר לא אוכלת את זה?)
תודה על ההצצה לפרק של סיינפלד, הכנסת אותי לגל נוסטלגיה. אחת הסדרות המעולות שנראו בתולדות מסכי הטלוויזיה

אנונימי אמר/ה...

מזדהה באופן קצת מטריד עם עניין הווליום הזוגי/מתחלק בחמש ועם עניין הטוש הפתוח.. אחרי זה קצת איבדת אותי (משתדלת ללכת יחפה כמה שיותר ולהתרחק מכל מה שמריח כמו מתמטיקה). כרגיל פוסט מצחיק ומגרה :)

הוסף רשומת תגובה