> ביראוניז - או בראוניז עם בירה | Morcake

14 ביולי 2012

ביראוניז - או בראוניז עם בירה

אני אוהבת לגור לבד. באמת. כיף לי בדירה שכולה שלי. זה הדבר הראשון שאני רוצה שתדעו.


כשעזבתי את בית ההורים, שמעתי לא מעט משפטים בסגנון של "יקח זמן עד שהדירה תרגיש לך כמו בית" ו"את בטוחה שאת לא רוצה לגור עם שותפים? זה אולי נשמע לך טוב עכשיו, אבל בסוף תרגישי בודדה". אז לקחו לי בערך שלוש שעות עד שהדירה הרגישה לי כמו בית. ובשום שלב לא הרגשתי בודדה. ועכשיו, לאחר בדיוק ארבעה חודשים בדירה שלי אני יכולה לומר שהמחשבה על לגור עם עוד אנשים נשמעת לי לא הגיונית בעליל.

 ובכל זאת, יש רק דבר אחד שמפריע לי לפעמים בעניין הזה של לגור לבד - הנקיונות. כבר קיטרתי על העניין הזה לא פעם, אך אני בכל זאת חשה צורך להעלות אותו שוב. הדירה שלי תמיד מלוכלכת. וגם כשאני מנקה אותה, זה פשוט לא עובד.

עכשיו תראו, זה פשוט לא הגיוני. קודם כל, אני בחורה. אנחנו אמורות להיות נקיות ומסודרות. אז בסדר, אני לא הכי מסודרת בעולם ואני ממש לא מוניקה גלר, אבל אני בחורה. ואני די נקיה. זה הדבר השני שאני רוצה שתדעו.


חוץ מזה, הדירה שלי די קטנה. ואני לא נמצאת בה כל כך הרבה. אז איך איך איך יכול להיות שכל פעם שאני מנקה אותה יוצאת כל כך הרבה טינופת? ולמה אני מוצאת יותר שערות שלי על רצפת המטבח מאשר על הראש? * 


* TMI, אני יודעת. סליחה. התסכול ערפל את שיקול הדעת שלי, העלים את כל הפילטרים (חוץ מאלה של האינסטגרם, כמובן) ופרץ את כל המחסומים.

לכן הגעתי למסקנה שלפחות אחד משני הדברים הבאים צריך לקרות:


1. קרחת. פשוט מאד, אני צריכה לגלח את כל השיער מהראש. זה יצמצם מיידית את כמות הלכלוך בדירה שלי. ובונוס: הקיץ בטח ירגיש לי הרבה פחות נורא.


2. מישהו שיודע לנקות (אני כל כך גרועה בזה) ואוהב לנקות (אני כל כך לא) ויש לו מוטיבציה לנקות (בראש שלי אני מנקה פעם בשבועיים, כי שכנעתי את עצמי שהדירה לא זקוקה לתדירות יותר גבוהה. חצי שכנעתי, בעצם.. אני די מודעת לזה שאני משקרת לעצמי. בפועל - לפעמים זה יורד לפעם בשלושה שבועות. בגלל שאני כל כך גרועה וכל כך כל אוהבת לנקות, אין לי חשק או רצון לעשות את זה) צריך לעבור לגור איתי. או לפחות לבקר פה בתדירות גבוהה. איך זה מסתדר עם חוסר הרצון שלי לגור עם אנשים? זהו, שזה לא. ולמה אני לא פשוט לוקחת עוזרת? כי עץ הכסף שנטעתי מתחת לבית עדיין לא הגיע לשיא הפריחה שלו. מחזיקה אצבעות שזה יקרה בקרוב.


אז מה אתם אומרים? מישהו מוכן לעבור לגור איתי אבל לא באמת לגור פה אלא רק לנקות? ובעצם.. אם אתם עוברים לגור איתי, רק הגיוני שנתחלק בשכר הדירה, לא?


אני מבינה שהעסקה עלולה להישמע לכם לא הכי הוגנת בעולם, אבל אני מבטיחה להכין לכם דברים טעימים, למשל ביראוניז (בראוניז עם בירה, דא). ולתת לכם לקטוף שטרות מעץ הכסף שלי, ברגע שהוא יתחיל לפרוח.


אז... מישהו? רוצים לשמוע עוד קצת על הביראוניז... אולי זה ישכנע אתכם?


בעקרון מדובר בבראוניז. עם בירה. ומרשמלו, אם הכנתם מרשמלו בבית והשתמשתם בחלקו בשביל מיני קאפקייקס נוטלה אבל נשארו לכם עוד כמה יחידות שאתם לא יודעים מה לעשות איתן, ו"לשאוב את כולן כמו בהמה" זה לא אופציה.


טוב, על מי אני עובדת. "לשאוב את כולן כמו בהמה" זה תמיד אופציה.

ואפרופו "נשאר" ו"לא יודעים מה לעשות", את הבירה שתישאר לכם לאחר השימוש פשוט מזגו לכוס ושתו. לבד. עם עצמכם. מול הטלוויזיה. because you can. לא משנה אם אתם בכלל לא אוהבים מרפיס. ולא משנה אם אתם יושבים לבד עם עצמכם מול הטלוויזיה. עשו את הדבר הנכון.


מה שאלתם, האם מרגישים את הבירה בבראוניז האפויים? בערך. לא באמת מרגישים טעם של בירה, אבל היא נותנת לבראוניז טעם שונה. בקטע טוב. חוץ מזה, אם לא תוסיפו בירה, איך תקראו לבראוניז שלכם ביראוניז?


באמת...


מצחיקים אתם, משהו.

שאריות טבח הביראוניז הגדול

***
ביראוניז - או בראוניז עם בירה
מקור המתכוןהבראוניז הקבועים שלי, עם הגדלת כמויות על מנת להתאים לתבנית המפלצתית שיש לי בבית - אחרת הבראוניז שלי היו יוצאים בעובי של מילימטר בערך. הרעיון לשלב בירה לקוח מכאן (אם כי ראיתי אותו מיליון פעמים במלא מקומות).

כמות: תבנית ריבועית עם צלע של 28 ס"מ, מרופדת בנייר אפיה עם השוליים בולטים החוצה. כמות הבראוניז תלויה בגודל החיתוך. אני בדרך כלל מתחילה בלחלק את הבראוניז לשישה עשר ריבועים ומחלקת כל אחד כזה לריבועים, כלומר שישים וארבע חתיכות בגודל ביס בסך הכל. אבל אפשר לחתוך גם לריבועים גדולים או למלבנים בינוניים או למה שבא לכם.

מצרכים:
400 ג' שוקולד מריר
250 ג' חמאה
1/2 1 כוסות סוכר לבן
2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
3/4 כפית מלח
4 ביצים
1 כוס (250 מ"ל) בירה גינס/מרפי'ס/משהו אירי כהה בסגנון (אני השתמשתי במרפי'ס)
מספר יחידות מרשמלו (לא חובה)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומכינים תבנית (מרפדים בנייר אפיה עם השוליים בולטים החוצה).
2. מניחים שוקולד וחמאה בסיר (מספיק גדול כדי להכיל את כל תערובת הבראוניז). ממיסים על אש בינונית, תוך כדי ערבבוב מדי פעם. מסירים מהאש ומצננים מספר דקות.
3. בינתיים מערבבים סוכר, קמח, אבקת אפיה ומלח בקערה נפרדת.
4. מוסיפים חומרים יבשים לשוקולד ומערבבים היטב בעזרת כף עץ.
5. טורפים ביצים בקערה קטנה (אפשר עם מזלג), מוסיפים לבלילה ומערבבים היטב.
6. לבסוף, מערבבים פנימה את הבירה. הערה: בעת מדידת הבירה לכוס, יש למזוג אותה לאט, על מנת לא לקבל חצי כוס של בירה וחצי כוס של קצף.
7. יוצקים לתבנית ומיישרים. אם רוצים, מפזרים מרשמלו מעל הבלילה.
8. אופים 30 דקות - מומלץ לסובב את התבנית לאחר כרבע שעה.
9. מוציאים מהתנור, מצננים, מחלצים מהתבנית (מרימים בעזרת נייר האפיה הבולט), מניחים על קרש חיתוך, מסירים שוליים, אוכלים שוליים וחותכים לריבועים בעזרת סכין חד. אם הסכין מתלכלך מהפאדג'יות של הבראוניז במהלך החיתוך, מנקים אותו וממשיכים (מנקים = אוכלים את כל מה שנדבק לסכין. אבל בזהירות, אל תחתכו את עצמכם!).
10. מוזגים לכוס את שאר הבירה, מתרווחים מול הטלוויזה עם כוס בירה ביד ומבסוטים.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • כרגיל עם בראוניז - שימו לב לזמן האפיה. לאובן שלי לקח בדיוק חצי שעה, אבל זה משתנה מתנור לתנור. התחילו לבדוק את הבראוניז כבר אחרי עשרים דקות בערך, כי כמובן שעדיף בראוניז פאדג'יים לא אפויים מדי מאשר בראוניז אפויים מאד ועוגתיים. ואם אתם חולקים עלי, אז מה אני אגיד לכם.. הגענו לפרשת דרכים. לא יודעת איך אנחנו יכולים להמשיך ככה.
  • לא, לא מרגישים טעם של בירה בתוצאה הסופית. מרגישים איזשהו טעם שונה, משהו שמשתלב טוב עם בראוניז.
  • וגם עם "סתם" עוגת שוקולד.
  • אם אתם רוצים להשתמש בתבנית קטנה יותר (20X20, נגיד), אתם יכולים להשתמש בכמויות המופיעות כאן ולהוסיף חצי כוס בירה, או בערך 120 מ"ל. לי פשוט יש כרגע רק תבנית של 28 ס"מ. נו בסדר, קצת יותר בראוניז מעולם לא הרגו אף אחד.
  • אני לא ממש בטוחה שהמשפט האחרון שלי נכון, אבל אני בונה על זה שמזגתם לעצמכם לפחות כוס בירה אחת בינתיים ועל כן פשוט זרמתם איתי.



11 תגובות:

vanillabean אמר/ה...

טוב, את פשוט גאון!
ממש אהבתי את התמונות של לפני ואחרי הטבח.
ולגבי הניקיונות- אני לגמרי מזדהה- אצלי החבר מנקה ואני מבשלת...חלוקה הוגנת, לא?
ד"א, נקרעתי מצחוק לאורך כל הפוסט:)

אור אמר/ה...

גם אצלי החבר מנקה, אבל זה אומר שאני אחראית על ~כל הבישולים אי פעם~, אז תחשבי על זה בפעם הבאה שאת מזמינה טייק-אאוט בלי רגשות אשם (כי רגשות אשם בסגנון של "כן, יש אוכל במקרר שאני אמורה לבשל אבל אין לי כוווווווווח" באים בחבילה עם זה שאת/ה עושה את כל הבישולים והבנזוג מכין "חביתה גורמה" וזהו, כי בדרך כלל הוא שורף גם קורנפלקס). בקיצור, גם אם יש שותפ/ה שמנקה, הבית עדיין ככה-ככה נקי כי אנשים הם דבר עצלן מטבעו (גם אני חשבתי על קרחת, אבל החבר מטיל וטו), ובנוסף יש מישהו שאוכל לך חצי מהאוכל. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.

פני אמר/ה...

טוב, עכשיו כבר הייתי חייבת להגיב. הגעתי לבלוג שלך לפני יומיים בעקיפין דרך קישור ועוד קישור ועוד קישור. אחרי שנפלתי מהספה מרוב צחוק והערתי את הילדה שלי, שלא הבינה למה אמא עם דמעות ומתפוצצת מצחוק, תוך כדי, חשבתי להגיב אבל לא היה פוסט ספציפי שרציתי ו/או החלטתי (מחקי את המיותר) להגיב בו, אבל איך שקראתי את הפוסט הזה והרגשתי כאילו איזה גמד התגנב לי למוח והעלה בכתב את כל מה שאני מרגישה לגבי נקיון כולל השכנוע העצמי והשערות הייתי חייבת אבל ממש חייבת. את מצחיקה ומשעשעת בטירוף, המתכונים שלך הרגו אותי ואני בהחלט הולכת לנסות חלק גדול מהם. ודרך אגב אם את מוצאת שותף וירטואלי שמוכן לנקות ולהשתתף בשכר דירה אנא שתפי אותי. הבירה עליי.

אישה הולכת לקולנוע אמר/ה...

סוכר ואלכוהול וחמאה!! Boy oh boy, השמחה!
ומרשמלו? בכלל זה כבר אהבה :)

בעניין השערות בבית : כל בר דעת שמגדל מחלפות ראש לתפארת מכיר את התופעה. הפתרון: לקבל את השערות הסוררות באהבה. כי הן חלק מאיתנו. ואנחנו חלק ממשהו גדול יותר. וכו' וכו'.

mekoopelet אמר/ה...

אוי, אני אוהבת את הבלוג שלך, קראתי כל כך הרבה אחורה שנהיה לי סחרור של עוגות..לגמרי...
הביראוניז האלה נראים כה מתאימים ליום ההולדת של בעלי שאוהב בראוניז ובירה (אבל בסדר הפוך).
ובנוגע לנקיון...מה אני אגיד לך..כשחיים שישה איש ביחד ששניים מהם (היותר קטנים) מסרבים להרים אפילו משהו שנפל להם מהיד (וכל הזמן כל הזמן נופל להם) ואז בגלל שהם סירבו להרים זה נשאר על הרצפה והם דרכו על זה...ושניהם עוד מפחדים מהרעש של השואב אבק (בסדר, אז עשיתי כמה פעמים כאילו אני מנסה לשאוב אותם..זה סיבה לפחד?), אז הבית לא מאוד נקי...תתנחמי, שלך בטוח יותר נקי מה שאומר שיחסית לשלנו, הוא מאוד נקי. את זכאית לפטור של מספר שבועות מנקיון...מילה שלי...

אפרת אשרף אמר/ה...

את מעולה!!!
מצחיק, מבדר ואמיתי...
ומיד הולכת להכין ביראוניז :)

אפרת אמר/ה...

קודם כל - איפה הלק??!!
וקצת ברצינות...
איפה הלק??!
וחוצמזה - אני מתנדבת לבוא לגור איתך אבל- מה יהיה עם פיצי??
ביג לייק לפוסט והכי בא לי לטעום!

בישול בזול אמר/ה...

גם מזדהה עם עניין השערות והנקיון. אם מסתובבים עם נעליים בבית לא מרגישים את גרגרי הג'יפה על הרצפה. וביראוניז זה גאוני. ומזל שאני מסכימה איתך לגבי עליונות הפאדג'יות על העוגתיות.

Mor אמר/ה...

איזה כיף לגלות שאני לא לבד בעניין הזה של הנקיון והשערות ובעיקר התסכול. אז בעקרון, ממה שאני מבינה מכן, בנות - אם אני רוצה דירה נקיה, אני פשוט צריכה להשיג לעצמי חבר. מעניין.

מקופלת, אין שום דבר מוזר או מטריד בזה שהעמדת פנים שאת שואבת את הילדים שלך. אני בכלל לא מחפשת עכשיו את מספר הטלפון של המועצה לשלום הילד ;-)

אפרת, עשיתי cleanse לציפורניים - נתתי להן כמה ימי מנוחה נטולי לק, על מנת שאוכל להפציץ אותן באינספור שכבות זוהרות ובוהקות בהמשך. וכן, בואי לגור איתי! תביאי גם את פיצי. תכלס, אין מקום לאף אחד מכם, אז אני בטוחה שנסתדר.

אנונימי אמר/ה...

חייבת לשאול.. בתור אחת שלא מפסיקה לעשות ניסויים באוכל (בקטע טוב כמובן) ניסית פעם לשים במבה בבראוניז? זה יוצא טוב? מרגישים אותם? נראה לי להיט אבל מצד שני זה יכול להגמר בסתם במבה רטובה... (איכ..)

Mor אמר/ה...

במבה בבראוניז? לא ניסיתי, אבל עכשיו ברור לי שזה חייב לקרות!!!!

הוסף רשומת תגובה