> עוגיות שוקולד-קינמון חלמוניות | Morcake

20 במאי 2012

עוגיות שוקולד-קינמון חלמוניות

תכננתי לכתוב אתמול, באמת. עבר זמן וזה. אפילו חצי ננזפתי היום על ידי שני אנשים על זה שלא העליתי מתכון כבר יותר משבוע. סתם, זה היה פחות "נזיפה" ויותר "ציון עובדה".


אני יודעת, אני יודעת.

פשוט.

הייתי עסוקה בלראות טלוויזיה במשך כל סוף השבוע. לא, באמת. כל. סוף. השבוע.


כאילו.. נכון, היה לי זמן להכין עוגה (מגניבה למדי, לעניות דעתי הקובעת. מתכון יגיע.. מתישהו. הייתי אומרת "בקרוב", אבל אני לא רוצה לשקר לכם). ולאכול מלא. וממש ממש היה אמור להיות לי זמן לכתוב, כי השבת האחרונה אפילו לא היתה שבת נקיונות (אם כי בינינו, כל שבת צריכה להיות שבת נקיונות. לו רק הייתי קצת פחות עצלנית).

אף מילה על מכנסי ה"הרגע חלבתי פרה" שלי

אבל מה שקרה בסוף זה שאת הזמן שתכננתי לבלות בכתיבה העברתי בשינה-מקלחת-טלוויזיה. ואז הלכתי להופעה. כן, בזמן גמר ליגת האלופות - מביך להיות אני. העניין הוא שרק יומיים לפני ההופעה שמתי לב שהיא נופלת בול על המשחק.

קיצור. ואז חזרתי מההופעה. והיה אחרי חצות. והמשחק עוד לא נגמר (מחצית-שניה-של-ההארכה-פלוס-פנדלים, הא! הכי הספקתי לראות את החלק החשוב באמת). ובהתחלה עוד חשבתי לכתוב, אבל אז הבנתי שזה כנראה רעיון מטופש. אז הלכתי לישון. חמש-כמעט-וחצי-שעות-שינה, היר איי קאם.


אז זהו. לסיכום: אני עצלנית.

אבל!

זה יצא לטובה.


כי אם הייתי כותבת אתמול, לא הייתי יכולה לספר לכם על הפלאפון הכל-יכול שלי. זוכרים שהוא כבר שיחק אותה דיוה פעם אחת, לפני איזה חצי שנה, אבל חזר לחיים? אז היום הטלפון בעל תשע הנשמות שלי (אמרו זאת איתי: טפו טפו טפו) התעלה על עצמו ולאחר שנפל לשירותים (כן) תוך כדי הורדת מים (כן. וסליחה על הפירוט) ונרטב לגמרי (כן), הוא שרד. לא יודעת למה, לא יודעת איך - בשעות הראשונות הוא קצת השתגע ולא ממש השמיע קולות, כיוון שהוא היה בטוח שמחוברות לו אזניות. והאזניות אפילו לא היו קרובות, הן היו בכלל בתיק שלי, בקומה אחרת לגמרי. אבל הוא התעקש. ואני לא התווכחתי.


אבל אז ייבשתי אותו (לא היה מוזר בכלל לדחוף חתיכת נייר מגולגלת לתוך חור האזניות של הטלפון. בכלל לא) והוא התחיל לחזור לעצמו. במשך שעה הוא היה קצת דו קוטבי, רגע עושה קולות, רגע משתתק. אבל היות שלא מאיימים על בחורה דו קוטבית עם דו קוטביות, הצלחתי לשמור על קור רוח והראיתי לו שאני לא מתרגשת מהדרמות שלו.


ועכשיו, כמה שעות שהוא מתפקד כמו שצריך. ואני מאושרת לאין ערוך. רק שיהיה ברור עד כמה החזרה לחיים הזו מרגשת - הטלפון שלי הוא מאלה שאין להם ביטוח. אלה שאם קורה להם משהו, שולחים אותם ל"חו"ל" - המקבילה הטלפונית של "חווה בצפון" - ולא רואים אותם יותר לעולם, במקרה הטוב מקבלים אחד חלופי. וכן, כמו לפני חצי שנה, גם הפעם חלק גדול מהתמונות שלי ממש לא מגובה. אם כי בדיוק אתמול חשבתי שאני צריכה להעתיק אותן למחשב. חשבתי = כמעט עשיתי, לא? מגיע לי איזה פרס או משהו.


אז כן, אם הייתי כותבת אתמול, לא הייתי יכולה לספר לכם על הנס הרפואי של הפלאפון שלי. ולא הייתי יכולה לספר לכם על זה שכנראה הפכתי להיות בלתי נראית, היות ששתי מכוניות - לא אחת, שתיים! - ניסו להיכנס בי בדרך הביתה מהעבודה, כשאני בסך הכל נסעתי בנתיב שלי, לא סטיתי ולא כלום. ולא הייתי יכולה לספר לכם על ההתקף האסתמה שהשתלט עלי, גם כן בדרך הביתה, זה שגרם לי להשתעל כמו חולת שחפת (או חולת אסתמה), מה שהוביל לכאב ראש ותחושת עייפות וחוסר נוחות כללית בכל פלג גופי העליון. כאילו, כדי לגרום לעצמי להרגיש יותר טוב הכנתי ושתיתי תה, למען השם.  ובחוץ היו בערך מאתיים מעלות.

איזה מזל שלא כתבתי אתמול, אה?


קיצור. נשארו לכם פעם חלמונים שלא ידעתם מה לעשות איתם, כי קרם ברולה (הערת ביניים - אנשים שצריך להרוג: אנשים שכותבים, או חלילה אומרים, קרם בורלה) ו/או קרם פטיסייר זה לא תמיד הפתרון?


לחילופין, הבטחתם פעם לאנשים שעובדים אתכם שתכינו להם עוגיות מזל אבל אז הרסתם אותן והרגשתם לא נעים ורציתם להכין עוגיות אחרות אליהן ניתן יהיה לצרף מידע משעמם אך הכרחי על תהליכי עבודה כי כולם נמצאים בטירוף על התהליכים האלה וצריך ללמוד אותם טוב טוב טוב?


ברור. למי זה לא קרה, אה?

אז בשביל זה אני פה. ובשביל סיפורים ארוכים ומפורטים מדי על פלאפונים. אבל זה besides the point.


מדובר בעוגיות פשוטות למדי להכנה, יפות ועגולות, רכות מאד - ראו הוזהרתם, רק לחובבי הז'אנר - המכילות שלושה חלמונים, אז אם נשארו לכם שאריות ממרנג או מקרונים או משהו חלבוני אחר.. אתם יכולים להתקמבן על עוגיות שוקולד תוך חצי שעה, אפילו פחות.


יאללה מתכון?


יאללה מתכון.

***
עוגיות שוקולד-קינמון חלמוניות
מקור המתכון: התבססתי על מתכון מ-All Recipes ושיניתי אותו מעט, בעיקר על ידי זה שהפכתי את העוגיות לשוקולדיות.

כמות: לי יצאו ארבעים עוגיות די קטנות

מצרכים:
200 ג' חמאה, בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות
1 כוס סוכר לבן
3 חלמונים
1 כפית תמצית וניל
1/4 2 כוסות קמח
1/4 כוס אבקת קקאו
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1 כפית קינמון

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים שתי תבניות גדולות בנייר אפיה.
2. מניחים חמאה וסוכר בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים מספר דקות, עד לקבלת תערובת קרמית.
3. מוסיפים חלמונים ותמצית וניל, תוך כדי ערבוב, עד לקבלת תערובת אחידה.
4. מוסיפים קמח, קקאו, סודה וקינמון וממשיכים לערבב, רק עד לקבלת בצק אחיד.
5. מגלגלים כדורים קטנים מהבצק ומניחים על התבנית - מרווחים קצת, לא יותר מדי, העוגיות לא מתפשטות המון. אפשר לשטח אותן קצת, אבל לא חייבים. אני דווקא העדפתי שהן יישארו עבות.
6. אופים 10-11 דקות, עד שהחלק העליון של העוגיות מתחיל להיסדק קצת. מצננים מספר דקות בתבנית ולאחר מכן מעבירים לרשת, לצינון מלא.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • כפי שציינתי ב"מקור המתכון", במקור מדובר בעוגיות חמאה, או עוגיות סוכר, ולא שוקולד. אם אתם פחות בקטע השוקולדי, אפשר פשוט להשתמש בשתי כוסות וחצי של קמח - אני השתמשתי בקצת יותר משתי כוסות קמח והשלמתי עם קקאו לשתיים וחצי. לכן כתבתי שתי כוסות ורבע שמח ורבע כוס קקאו. אלה פחות או יותר הכמויות :-)
  • גם הקינמון הוא תוספת שלי, כי אני חושבת שזה רעיון טוב להוסיף קינמון לכל דבר. לא חייבים, מה שבא לכם.
  • מנגד, השמטתי את קרם הטרטר המופיע במתכון המקורי (מוסיפים יחד עם היבשים - קמח, קקאו, סודה וקינמון), פשוט כי אני תמיד משמיטה אותו ואף פעם אין לי אותו בבית. אם לכם יש ואתם רוצים להשתמש בו, by all means do.
  • אה, אמרתי שהצמדתי לעוגיות האלה פתקים, נכון? אז מה שעשיתי זה זה: היה לי (ועדיין יש לי) מלא גנאש שוקולד בפריזר. אז הוצאתי כמות קטנה, הפשרתי, חיממתי במיקרוגל למשך עשר שניות וציפיתי כל עוגיה במעט גנאש. את הפתקים קיפלתי והצמדתי לגנאש. כן, חלק מהפתקים קצת הוכתמו בשוקולד, אבל השתדלתי להצמיד רק את הקצה, כך שהמלל על הניירות לא התלכלך.
  • השתדלתי. זה הצליח ברוב העוגיות.. לא בכולן.



עוגיות שוקולד חלמוניות זה אחד השמות הדוחים אי פעם, אני יודעת. שלא תחשבו שזה עבר לידי.

7 תגובות:

לינדוש - כי עוגות זה לא רק טעם אמר/ה...

מדהים וטעים...

pimpf אמר/ה...

נראה שעבר עלייך יום מזופת... גם לך מותר לנוח.
יופי של לק ועוגיות :)

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראה טעים!! ממש עוגיות מושלמות לסיפוק צורך מיידי בשוקולד

בישול בזול אמר/ה...

זו לא הייתה נזיפה. זו הייתה התעניינות רק טיפה'לה מודאגת בשלומך.
והלק תואם לקיצ'נאייד!
והעוגיות הללו נראות לא רעות בכלל. בהחלט אנסה בפעם הבאה שיש לי הצטברות חלבונים (זה נשמע כמו מחלה).

Mor אמר/ה...

ביז, אני יודעת שזו לא היתה נזיפה. בסך הכל ניסיתי להעצים את האפקט הדרמטי :-)
וכן, הצטברות חלבונים נשמע כמו משהו שמצריך ביקור אצל הרופא.

אה, ותודה לכולכן.

אנונימי אמר/ה...

מה זה אומר "חלמוניות"?

Mor אמר/ה...

עוגיות עם חלמונים :-)

הוסף רשומת תגובה