> מיני קאפקייקס שוקולד-בננות-חמאת בוטנים | Morcake

31 בדצמבר 2011

מיני קאפקייקס שוקולד-בננות-חמאת בוטנים








ה-new year's resolutions שלי:

ללמוד לכתוב בשוקולד

ללמוד להכין קונוס מנייר אפיה

וללמוד למרוח לק.

***
מיני קאפקייקס שוקולד ובננות צלויות בציפוי קרם חמאת בוטנים
מקור המתכון: בעקרון, התבססתי על מתכון מ"קאפקייקס" של מרת'ה סטיוארט. אבל אצלה מדובר בקאפקייקס חמאת בוטנים במילוי שוקולד. אני הכנתי מיני קאפקייקס שוקולד, הוספתי להן בננות צלויות (הרעיון לצלות אותן היה ממתכון אחר מאותו ספר) וציפיתי בקרם חמאת בוטנים שאלתרתי לבד. למען האמת, גם שיניתי כמה דברים בכמויות של המתכון המקורי - חמאה, שוקולד, סוכר.. טוב, עזבו. הקרדיט למרת'ה, אבל המתכון שלפניכם הוא מה שאני הכנתי.

כמות: מרת'ה מצפה לקבל 12 קאפקייקס. לי יצאו 43 מיני קאפקייקס, אבל לדעתי יכלו לצאת לי בשקט 45, אולי אפילו יותר, אם רק. הייתי מצליחה. להתאפק. ולא טועמת כל כך הרבה בלילה תוך כדי ההכנה. לגבי הקרם, הוא הספיק לי לציפוי של כשלושים מיני קאפקייקס, אבל זה תלוי גם בכמות הקרם שאתם בוחרים לשים על כל קאפקייק.

מצרכים:
3 בננות בשלות
100 ג' חמאה, חתוכה לקוביות (יש לי תחושה חזקה שהשתמשתי בטעות ב-50 ג'. ברצינות)
200 ג' שוקולד מריר, קצוץ גס
2/3 כוס קמח לבן
1/2 כפית אבקת אפיה
1/4 כפית מלח
2/3 כוס סוכר לבן
3 ביצים
2 כפיות תמצית וניל

לקרם
150 ג' חמאה, בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות
4 כפות חמאת בוטנים (אם אתם מתכננים לזלף את הקרם, אני ממליצה על חלקה. אחרת, אפשר גם עם חתיכות בוטנים)
1/3 כוס אבקת סוכר (או יותר, לפי הטעם)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-200 מעלות.
2. מניחים בננות - לא קלופות - בתבנית גדולה וצולים למשך כרבע שעה, עד שהקליפה משחימה. מוציאים מהתנור ומצננים מעט לפני השימוש.

אני חייבת להיות כנה: זה היה הצבע של הקליפות עוד לפני התנור..
פשוט הבננות שלי היו במקפיא הרבה זמן ומסתבר שאמנם התוכן נשאר סבבה,
אבל הקליפות משחירות בצורה דוחה למדי.

בסדר, אני מודה. זה לא נראה טוב. אבל אתם צריכים להיות מוכנים נפשית.

3. במקביל (או אחרי, גם הולך) ממיסים חמאה ושוקולד על בן מארי או במיקרוגל. מצננים מעט.



4. מנמיכים את טמפרטורת התנור ל-160 מעלות.
5. בקערה קטנה מערבבים קמח, אבקת אפיה ומלח.


6. מוסיפים סוכר לתערובת השוקולד ומערבבים היטב.


7. מוסיפים ביצים ותמצית וניל. טורפים (עם מטרפה, מן הסתם) עד לקבלת תערובת חלקה.


8. מערבבים בננות צלויות לתוך התערובת. אפשר למעוך אותן קודם, אבל אני הכנסתי אותן שלמות וכיוון שהצליה ריככה אותן, הן פשוט נמעכו לי תוך כדי ערבוב.


9. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים, רק עד להיטמעות הקמח.



10. מחלקים את התערובת בין שקעי התבנית (המרופדים במיני מנז'טים, כמובן). אופים 20-22 דקות, עד שקיסם הננעץ בקאפקייקס יוצא עם מעט פירורים לחים עליו. מעבירים לרשת לצינון מלא.



11. להכנת הציפוי: מניחים חמאה וחמאת בוטנים בקערת המיקסר. מחברים את וו הגיטרה ופעילים את המיקסר למספר דקות, על מהירות גבוהה ככל הניתן (אפשר להעלות אותה בהדרגה), עד לקבלת קרם. בעזרת לקקן, נקו את דפנות הקערה מפעם לפעם.



12. מוסיפים אבקת סוכר וממשיכים לערבב, עד לקבלת קרם חלק. טועמים ובמידת הצורך מוסיפים עוד סוכר.


13. מעבירים את הקרם לשק זילוף ומצפים את הקאפקייקס. אפשר, כמובן, לצפות בעזרת כף או מרית. אם רוצים, מקשטים - אני הלכתי על סוכריות צבעוניות, אפשר גם פרוסות בננות, בוטנים שלמים או קצוצים, שוקולד צ'יפס, מה שבא לכם.


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • מבחינת הבננות הצלויות, אני לא יודעת עד כמה הטעם הצלוי מורגש בתוצאה הסופית. אם בא לכם, אפשר לוותר על הצליה ופשוט למעוך פנימה שתיים-שלוש בננות. אפשר גם לוותר עליהן, אם אתם לא בקטע של בננות. אני פשוט חושבת שבננות, חמאת בוטנים ושוקולד הם שלישיה שהופרדה בלידה.
  • לגבי הקרם, הוא לא מאד מתוק. אני אוהבת את זה ככה, ואני חושבת שהייתי מסתדרת בכיף גם בלי שליש כוס אבקת הסוכר שהוספתי, אלא רק עם המליחות הנהדרת של חמאת הבוטנים. אם אתם חולקים עלי, פשוט הוסיפו עוד סוכר.
  • אגב, אם אתם לא נמצאים במחנה של קרם חמאה, דעו לכם שגם אני לא מתה עליו בדרך כלל, אבל הקרם הזה היה לי ממש טעים. שווה לנסות.
  • אם בכל זאת לא בא לכם, פשוט הכינו ציפוי המבוסס על שמנת. אבל קחו בחשבון שקרם כזה דורש קירור וזה. הוא דיוה הרבה יותר גדולה.
  • כפי שציינתי, הקרם לא הספיק לי לכל הקאפקייקס. אולי אם הייתי מזלפת כמות יותר קטנה.. אבל מה כיף בזה? אם אתם רוצים קרם שיספיק לכם לכל הקאפקייקס, הייתי הולכת על מאתיים גרם חמאה. את חמאת הבוטנים והסוכר אתם יכולים להשאיר אותו הדבר או לתגבר, בהתאם להעדפתכם. שוב, פשוט תטעמו תוך כדי וכך תדעו מה טוב לכם.
  • אגב, עוד אופציה לציפוי: היה לי קצת שוקולד מומס שלא היה מה לעשות איתו (אני בוחרת לא להיכנס ל"מה היתה מטרתו המקורית", אבל אני חושבת שרזולושן #1 די מבהיר את זה). אז מרחתי אותו על כמה מיני קאפקייקס והנחתי מלמעלה דיסקית שוקולד בציפוי אגוזים ופירות יבשים. אפשר להניח מלמעלה מה שרוצים, השוקולד המומס פשוט מתפקד כמעין דבק..
רואים? דיברתי על השלושה מקדימה
  • רגע, נזכרתי בעוד רזולושן לשנה החדשה: לקחת את הצנתר החדש שלי (מספר 2011 (1M) של Wilton. כזה) איתי לכל מקום ולצפות בעזרתו כל מה שרק אפשר.
  • אוקיי, עוד אחד: לקנות מחשב חדש. המחשב שלי כיבה את עצמו פעמיים (!) במהלך כתיבת הפוסט הזה.




קבלו תיקון. שלוש פעמים.

6 תגובות:

עמית אמר/ה...

נראה יפה, מושקע וטעים!
וגם האפקטים בתמונות הראשונות מאוד מוסיפים.

טל אמר/ה...

אני חייבת לציין שזה נראה מעולה למרות החלחלה העמוקה שעברה בי מהתמונות של הבננות (רצח מזעזע ומרוטש לאור יום)
והתמונה הראשונה של המאפינס לפני האפיה פשוט מקסימה!

pimpf אמר/ה...

שלמות!

Mor אמר/ה...

עמית - די. עמית של 2012 מפחיד אותי.

טל - אני יודעת, התמונות של הבננות קשות לצפיה. הייתי צריכה להוסיף אזהרה, "נא להרחיק ילדים מהמסך" או משהו כזה.

פימפף - תודה!!

אפרת אמר/ה...

מור- הפוסט פשוט מקסים והורס את הבריאות! התמונות יפהפיות ואני מאחלת לך להמשיך להגשים את חלומותייך ולשתף אותנו.
שנה טובה!

pastaeveryday אמר/ה...

מקסים מקסים מקסים! נראה מעולה וגם יתאים לי לתנור המיני שלי :)

הוסף רשומת תגובה