> קאפקייקס בננה בציפוי קצפת שוקולד משוישת | Morcake

5 בנובמבר 2011

קאפקייקס בננה בציפוי קצפת שוקולד משוישת

אני יודעת שהתרגלתם לחשוב עלי כ"מור, מתמטיקאית דגולה", אך הרשו לי להציג את עצמי מחדש:
היי, אני מור. ילדה בת ארבע עשרה.


אני יודעת, מביך. נכנעתי לטרנד הציפורן האסימטרית. את השם, אגב, המצאתי כרגע. לאחר שכבר הסתובבתי בעבר עם לק ירוק מנצנץ למשך מספר ימים, עכשיו עשיתי את הדבר הזה. חכו חכו, לא רחוק היום בו אפתח בפוסט ב"אתם לא מאמינים, עשיתי פס ורוד בשיער". טוב, אולי לא. אני לא מאמינה בשיער צבוע. 

בכל אופן, אם תצליחו להתיק את עיניכם לרגע מהלק שלי ולהתבונן בשאר התמונה, תוכלו לראות שיש שם מנז'טים ברקע. כלומר, הכנתי קאפקייקס. לחברה טובה היה יום הולדת לפני כמה ימים והיא גם עברה דירה לא מזמן. אז כיוון שיעילות הוא שמי האמצעי (סתם, האמת היא שיש לי שם אמצעי אחר, אבל נראה לי שאשמור אותו לעצמי לעת עתה. אני מרגישה שעדיין לא הגענו לשלב הזה ביחסים בינינו. אולי בעתיד. בואו נזרום ונראה איך זה מתקדם, סבבה?), החלטתי לשלב - קניתי לה תבנית שקעים מסיליקון, על מנת שתוכל בעתיד לאפות המוני מאפינס וקאפקייקס בביתה החדש, ולעת עתה עשיתי עבורה את העבודה ומילאתי את התבנית בקאפקייקס חגיגיים לכבוד יום ההולדת. ועל זה נאמר: קולולו.


ידעתי שאני לא רוצה להכין לחברה משהו שוקולדי מדי, כי לטענתה עוגות שוקולד ובראוניז וכל זה תמיד מרגיש לה שחיתותי מדי (אני יודעת מה אתם חושבים עכשיו. גם אני לא יודעת למה אנחנו עדיין חברות). מצד שני, הרגיש לי מוזר (ומגעיל) להכין לה סלט בצורת קאפקייקס. אז בתור פשרה, החלטתי ללכת על בננות. החברה הזו אמנם הכינה את לחם הבננות שלי (ווהו, שיווק עצמי! וגם - וואו, פוסט ראשון. כמה ישן..) מספר פעמים ואהבה, כך שיכולתי להכין לה אותו בצורת קאפקייקס. אבל כיוון שאני אני, הייתי חייבת למצוא מתכון חדש ולהכין. היתרונות? מצאתי מתכון שמיועד מראש לתבנית שקעים ולכן לא נזקקתי להמרה, וגם הידד! מתכון חדש = פוסט חדש.
החסרונות? המתכון הזה הוא לא שיא הבריאות (רגע, מאה גרם חמאה מומסת זה לא כמו מאה גרם חמאה רגילה, נכון? זה נוזלי, אז זה לא נחשב). וגם אין לי מושג איזה טעם יש לקאפקייקס.


אה? מה? מה זאת אומרת?
כן..  יצאו לי שנים עשר קאפקייקס, כמות שהספיקה בדיוק כדי למלא את התבנית. ברור שלא אביא לחברה שלי תבנית חצי ריקה, על כן לא זכיתי לטעום ולו קאפקייק אחד. גם היא טרם הספיקה (הגעתי אליה הביתה, זרקתי עליה את התבנית תוך כדי צרחות של "יאללה זריז, תכניסי למקרר ובואי" ואז נסענו מהר מהר כדי לאסוף עוד חברה בדרך להופעה מדהימה של עידן רייכל. הייתי יכולה ללכת לראות את הפרויקט מופיע כל ערב, במשך שבוע שלם, באמת. איזו הופעה. וואו), כך ש.. אני לא יודעת אם הקאפקייקס טעימים. אני כן יודעת לומר לכם שהבלילה היתה מוצלחת מאד (כך שמעתי. אני בטח לא טעמתי חצי ממנה תוך כדי ההכנה) ושהקאפקייקס היו יפים. ויופי יותר חשוב מטעם, לא? אה, לא? טוב לא משנה, אני בוחרת להעלות את המתכון לכאן בכל מקרה, מתוך אמונה אופטימית (הא? מי אני?) שיצא טעים. אם במקרה אגלה שחברה שלי חטפה הרעלת קיבה מהקאפקייקס, אני מבטיחה לעדכן אתכם ;-)


למרות עניין השחיתות vs בריאות, לא הצלחתי להתאפק והכנתי ציפוי שוקולדי. דאבל שוקולד, אפילו - מריר ולבן. ניסיתי ללכת על אפקט משויש, וזה הצליח לי באופן חלקי מאד. נראה לי שאין ברירה אלא למצוא טוטוריאלז מוצלחים ולנסות שוב בעתיד. בעקרון הכנתי קצפת שוקולד לבן וקצפת שוקולד מריר, הכנסתי את שתיהן לתוך שק זילוף וזילפתי away. כמובן שטינפתי את העולם תוך כדי וחצי מהציפוי יצא מהחלק העליון של השק (זה לא הכיוון הנכון, קצפת מטופשת!) תוך כדי הזילוף, אבל.. איכשהו יצא מגניב בכל זאת.
אני לא כותבת את המתכון לציפוי (טוב, אולי אכתוב שתי מילים על זה בסוף), כי הכנתי גירסא עצלה של הציפוי שאני לא ממליצה עליה (זאת אומרת, היא טעימה והכל - שמנת ושוקולד, איך אפשר שלא - אבל.. קיצור, סמכו עלי, טוב?). אז פשוט הכינו קצפת נורמלית או קרם חמאה או משהו וצפו כאוות נפשכם. ואל תתנו לי את המבט הזה של "למה הכנת קצפת של עצלנים"! נראה אתכם קמים בשש וחצי בבוקר, לומדים חמש שעות על תברואה, עומדים בדרך חזרה הביתה בפקק של עשרים דקות כשאתם נמצאים כבר עשרים מטר מהבית!!!, מכינים קאפקייקס, מתארגנים ליציאה, לא כל כך מספיקים לאכול כמו שצריך, לוקחים את ארוחת הערב שלכם אתכם בכוס תרמית (טוב, זה היה מרק, אבל עדיין..), עוצרים לתדלק (תדלוק עצמי, ברור!), מתחפשים לאוטובוס ואוספים שתי חברות מבתיהן (ואני אפילו לא רוצה להתחיל לדבר על זה שהג'יפיאס שוב בגד בי וניסה הפעם להוביל אותי לאיזה שדה נטוש וחשוך, כשלגופי שמלה לא מאד חורפית ובמושב לצדי אין דבר אשר יכול לשמש להגנה עצמית מלבד קאפקייקס) ואז מנסים להגיע לתאטרון נגה ביפו, רק כדי לגלות שנגה הוא שם האולם ואתם בכלל צריכים להגיע לתאטרון גשר.

רואים? קאפקייקס, כוס תרמית עם מרק וסוכריית מנטה.
הכל הכל בתבנית תנור אחת. יש גם גם תשבץ, אבל הוא לא קשור.

אז כן, אחרי שתעשו את כל זה.. אז תוכלו לעשות לי פרצוף על זה שהכנתי קצפת של עצלנים.

אני מצטערת. אל תכעסו. לא התכוונתי לצעוק עליכם. אנחנו בסדר?

***
קאפקייקס בננה (בציפוי קצפת שוקולד משוישת)
מקור המתכון: הקאפקייקס עצמם של ג'סיקה הנהדרת מ-How Sweet It Is. היא הכינה אותם בציפוי קרם אבוקדו. בחיי. קרם המכיל חמאה, אבקת סוכר ואבוקדו. פתאום הקצפת העצלה שלי לא נשמעת כל כך רע, אה?

כמות: ג'סיקה טוענת שאמורים לצאת בין שנים עשר לעשרים קאפקייקס, תלוי בגודל השקעים שלכם. השקעים בתבנית שלי (זאת אומרת, של חברה שלי) אמנם רחבים יחסית אך נמוכים, ובכל זאת יצאו לי בדיוק שנים עשר. אז אני נוטה להאמין שרק אם תכינו מיני-קאפקייקס תקבלו עשרים.

מצרכים:
1/3 1 כוסות קמח לבן
1/4 1 כפית אבקת סודה לאפיה
1/4 כפית מלח (אני שמתי חצי כפית בטעות)
1/2 כפית קינמון
1 ביצה
3/4 סוכר חום (השתמשתי בחום כהה)
1 כפית תמצית וניל (או לפי העין)
1/4 כוס שמנת חמוצה (בערך 60 מ"ל, כשבגביע יש 200 מ"ל. אז אתם יודעים.. קצת יותר מרבע, קצת פחות משליש גביע)
100 ג' חמאה מומסת (אני המסתי אותה כמה דקות לפני שהתחלתי להכין את כל השאר, על מנת שתתקרר קצת)
3 בננות גדולות, בשלות, מעוכות


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים את תבנית השקעים שלכם במנז'טים.
2. מנפים קמח, סודה, מלח וקינמון לקערה ומערבבים. מניחים בצד.


3. בקערה גדולה נפרדת טורפים ביצה.
4. מוסיפים סוכר חום וטורפים עד לקבלת תערובת חלקה.


5. מוסיפים תמצית וניל, שמנת חמוצה וחמאה מומסת. מערבבים.


6. מוסיפים חומרים יבשים לתערובת החומרים הרטובים. מערבבים מעט, לא עד שהבלילה אחידה לגמרי (צריך להוסיף את הבננות ואז נערבב עוד, אנחנו לא רוצים לערבב יותר מדי בטעות).


7. מוסיפים בננות מעוכות (רואים? אמרתי לכם) ומערבבים, רק עד לקבלת תערובת אחידה.

אני מראה לכם את התמונה הזו רק על מנת לספר לכם על תעצומות
הנפש האדירות שנדרשו ממני כדי לא לאכול את כל המחית הטעימה הזו
בכפית. או מזלג. אוי, איך אני אוהבת בננות.

רואים? כשהוספנו את הבננות, הבלילה עדיין לא אחידה

8. מחלקים את הבלילה בין שקעי התערובת.


9. אופים 15-18 דקות (או 20, אם אתם אני. הקיסם שלי יצא רטוב לפני כן), כאשר מומלץ לסובב את התבנית לאחר כשבע-שמונה דקות. בסיום האפיה מוציאים מהתנור ומצננים.


10. מכינים ציפוי כלשהו (נניח זהזה או זה. או מה שבא לכם) ומזלפים מעל הקאפקייקס. או מורחים עם מרית. רק קחו בחשבון שאם אתם מכינים ציפוי עם שמנת (כלומר, לא עם חמאה), כנראה תצטרכו לשמור את הקאפקייקס במקרר, אפילו שכבר אין עכשיו ארבע מאות מעלות בחוץ.



הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אני מקווה שאחרי כל כך הרבה זמן יחד, זה כבר ברור לכם ואני לא צריכה לומר לכם, אבל אם תוסיפו לבלילה שוקולד צ'יפס או שוקולד קצוץ, זה יעשה לכולם - לכם, לקאפקייקס, בעיקר לי - רק טוב. כי בננה ושוקולד אוהבים זה את זה. בניגוד לתפוז ושוקולד, שכן כידוע לכולנו כי הם ממש לא מתלהבים האחד מהשני והשידוך ביניהם כפוי ומטופש ולא טבעי.
  • תראו, במקור צריך להוסיף יחד עם הקינמון גם קורט אגוז מוסקט. ובאופן עקרוני, אני בעדו. באמת. העניין הוא שלא כל כך בעדי. לא מזמן הוספתי אותו ללחם בננות ולתוצאה הסופית היה טעם לוואי. השבוע, כפי שאתם אולי כבר יודעים אם אתם מחבבים אותי בפייסבוק, הכנתי דייסה עם יותר מדי אגוז מוסקט ומה שקרה זה שפשוט אכלתי דייסת שיבולת שועל וסבון. בקיצור, יותר מדי חוויות לא טובות. אז החלטתי להשמיט אותו מהמתכון הזה. לא יודעת, אני משערת שבעתיד אחזור להשתמש באגוז מוסקט במתכונים שלי, אך כרגע הטראומה עדיין טריה מדי. חוץ מזה, טל מטולטולים אמרה לי שאם אוכלים יותר מדי אגוז מוסקט, אפשר למות. בתור מישהי שפעולות בסיסיות כמו חפיפת שיער או פתיחת קופסאות מזון מסתיימות אצלה בפצעים מדממים, נראה לי שעדיף להניח את אגוז המוסקט בצד לעת עתה ולהימנע מכל סכנה מיותרת.
  • אבל אתם יודעים, אם בא לכם ואתם אוהבים ריגושים וסכנה בחייכם.. קורט אגוז מוסקט. יחד עם הקינמון. לכו על זה ותקבלו קאפקייקס בננה אקסטרה מתובלים. או שזה יהיה הדבר האחרון שתעשו בחייכם.
  • אני יודעת שאתם ממש סקרנים לגבי הציפוי המטופש שלי. אז ככה: המסתי 200 גרם שוקולד לבן. ציננתי קצת. הקצפתי מיכל שמנת מתוקה. קיפלתי פנימה את השוקולד הלבן. עשיתי את אותו הדבר עם שוקולד מריר. משהו שם יצא מוזר, ובשתי הקצפות נשארו מעין פצפוצי שוקולד (כן, אני יודעת, גם אני חושבת שזו דווקא תופעת לוואי טובה. הכי מילקי פצפוצים). קיצור, הכנסתי את שתיהן לתוך שק זילוף אחד - ניסיתי שכל צבע יהיה בחלק אחר של השק, אבל זה לא לגמרי עבד. במהלך הזילוף הקצפת שלי גם נהייתה קצת נוזלית. שמעו, סוף טוב הכל טוב - הזילוף יצא סבבה, הכמות הספיקה לי למגדל קצפת מכובד על כל קאפקייק, אבל עשו לי טובה: אם אתם רוצים להכין קצפת, עשו את זה כמו שצריך. הרתיחו שמנת, צקו אותה מעל השוקולד עד שהוא נמס. קררו כמה שעות טובות. הקציפו שמנת נוספת וערבבו את הכל. אלא אם כן אתם אוהבים קצפת לעצלנים עם פצפוצים.
  • אה, מן הסתם אפשר לקשט בסוכריות. סוג אחד, שלושים ושמונה סוגים שונים, מה שמתחשק לכם...



זה הקאפקייק האהוב עלי. יש לו פרצוף מפחיד. והוא ג'ינגי. הכי הלואין.

8 תגובות:

נטלי אמר/ה...

טוב, כל פעם מחדש את הורגת אותי מצחוק.

בישול בזול אמר/ה...

טרנד הציפורן האסימטרית נשמע כאילו את גוזרת ציפורן אחת באלכסון. ייתכן כולל חלק מהאצבע. לאור התיאורים שלך לגבי פציעה עצמית תוך כדי חפיפה (??) הייתי ממליצה לך להיזהר יותר בלשונך, לבל תבהילי את קוראיך הנאמנים.
לגבי הקצפת לעצלנים, אני עושה מה שעשית רק שאני ממיסה עם השוקולד קצת שמנת או מים. אני מוצאת שזה מונע מהשוקולד להתפרק וליצור פצפוצים במגע עם הקצפת. בהנחה שאת לא רוצה פצפוצים. אבל למען האמת, ברגע שאמרת את המילים "מגדל קצפת" קנית אותי, לא משנה מה יש בפנים.
ובחיים שלי לא ראיתי קאפקייק עם פרצוף מרושע כל כך. סחטיין!

Winnie אמר/ה...

אני חושבת שאלה אחלה קאפקייקס
מאד מאד חמודים וצבעוניים :)
המשפחה המורחבת שלי מוזרה בעניין בננות - לא אוהבים (אמרתי שהם משונים), ודווקא אני אוהבת מאד.

Taltul אמר/ה...

לפני הכל אני חייבת להתייחס לציפורניים.
אני בעצמי ניסיתי את הלוק, אפילו היו פעם נקודות. בעיקר צחקו עליי, אבל תמיד צוחקים על הבחירות שלי בלק. ולי לא אכפת! זה מגניב! את מגניבה מור, את מגניבה! ויש לך תואר ווהוווווו

טוב ועכשיו לקאפקייקס. למרות הבננות, יש מצב שהייתי אוכלת.הציפוי נראה כזה טעים ומושחת ומשמין ויאמי! איזה חברה טובה את, רק חברת אמת תדאג להשמין את חברתה שחוגגת יומולדת. כל הכבוד.

מצד שני, אני הייתי אוכלת את הקאפקייקס בציפוי אבוקדו אז אין מה לסמוך על המילה שלי בכלל!

יצרת מלא קאפקייקפלצת'ס !

pimpf אמר/ה...

את הורגת אותי מצחוק. הכתיבה שלך פשוט.. תענוג!
:)

Mor אמר/ה...

קודם כל, תודה גורפת :-)

ביזול, רציתי לומר שזה נשמע מעניין, לגזור את הציפורן באלכסון ואז נזכרתי שזה בעקרון מה שאני עושה כל חיי, פשוט כי אני לא יודעת לגזור שום דבר ישר. ולגבי הקצפת, גם אני בדרך כלל ממיסה את השוקולד עם שמנת, אבל אז זו כבר לא קצפת של עצלנים ;-)

טל, ניסיתי את עניין הנקודות. ישבתי עם קיסם וטבלתי אותו בלק. זה לא עבד, אז עברתי לקצה של סיכת שיער. באופן רשמי זה "עבד", בפועל זה נראה כאילו הלק שלי הצמיח עובש. זה היה מחריד. וגם עם זה הסתובבתי כמה ימים ליד אנשים אמיתיים. בכל אופן, אל תיכנעי לירידות של אנשים על הלק שלך. הם לא מבינים כלום. ואת סטודנטית עכשיו, אז את מגניבה וטרנדית ושיקפצו לך כולם.
היית אוכלת את האבוקדו? באמת? זה לחלוטין גורם לי לשקול שנית את כל מה שאי פעם חשבתי עלייך, ובפרט את מה שהרגע כתבתי לך :-)

ועדכון כללי: טעמתי קאפקייק אחד (האחרון שנשאר), שישה ימים לאחר ההכנה. היה טעים. כולל הקצפת (דווקא פצפוצי השוקולד היו מגניבים ביותר). אז אני יכולה רק להניח שביום-יומיים הראשונים לאחר ההכנה, בכלל היה להיט.
בקיצור, שורה תחתונה: הקאפקייקס טעימים, לא מובילים להרעלת קיבה, ולכו להכין.

אנונימי אמר/ה...

המתכון יתפוס באינגליש קייק?

Mor אמר/ה...

סליחה שלקח לי כל כך הרבה זמן להגיב - בטח! אם כי זמן האפיה ככל הנראה יתארך.

הוסף רשומת תגובה