> לחם בננות ורסק תפוחים מקמח מלא | Morcake

8 באוקטובר 2011

לחם בננות ורסק תפוחים מקמח מלא

היי! אז כיפור מאחורינו, סוכות עוד לפנינו, ואני על סף התמוטטות עצבים. אתמול יצאתי מהבית לראשונה לאחר שמונה ימים. כן, בזמן הזה למדתי. וכן, היציאה מהבית היתה מאד מרגשת. הרגשתי כאילו אני הולכת בפעם הראשונה בחיי. תגידו, ידעתם שכבר סתיו? לא, כי לי זה היה חדש.
אבל עזבו, למה לדבר על דברים מגעילים כאלה. בואו נדבר על עוגות.
טוב, רק דבר אחד אחרון, למקרה שאתם תוהים מי אכזרי מספיק כדי לקבוע מועד ב' באוקטובר, יומיים אחרי יום כיפור, כשהמועד א' היה בינואר. התשובה היא אוניברסיטת תל אביב. כי סאדיזם היא לא מילה גסה.
אז עוגות.


נכון גלידת הבננות (גלידה, קרטיב, סיים סיים) שסיפרתי לכם עליה לפני כמה ימים? אז אחרי שהכנתי אותה נשארו לי שתי בננות מסכנות ומיותמות. האמת שזה קצת שקר, כי מראש תכננתי להכין איתן את לחם הבננות הזה. היה להן ייעוד. הן לא היו מסכנות.
ורגע, עוד משהו. נכון הכנתי קרקרים מחיטה מלאה ועוגיות שוקולד צ'יפס מקמח מלא ואז איימתי שיש עוד מתכון עם קמח מלא בדרך? בבקשה, הנה הוא! רואים? גם לא שקרנית (לפחות מתחילת הפסקה הזו) וגם אופה דברים בריאים. מעתה והלאה, קראו לי פיליס גלזר. בהנחה שפיליס לא שקרנית, כמובן. אני מאמינה שהיא לא. מי שמכין אוכל בריא לא יכול להיות שקרן, נכון?

אז באותו סוף שבוע בו הכנתי את קרטיבי הבננות, שהיה חלק מרצף של כמה ימי אפיה אינטנסיביים, סבא וסבתא שלי הזמינו אותי לארוחת צהריים אצלם. כבר שנים שכשההורים שלי בחו"ל, סבתא שלי מזמינה אותי לארוחת צהריים ביום שבת. ואני כמעט אף פעם לא מסרבת. אם הייתם טועמים את קציצות הפרסה של סבתא שלי, גם אתם הייתם רוצים לבוא.
וכיוון שאני נכדה למופת - אוקיי, תמיד מחפשת תירוצים לאפות, אבל גם נכדה למופת - מיניתי את עצמי להיות אחראית על הקינוח. אבל בכל זאת, היינו רק שלושה, זו היתה סתם ארוחת צהריים, לא חיפשתי משהו מסובך או כבד מדי.
מה הפתרון? טוב, נראה לי שכבר הבנתם. לחם בננות. מקמח מלא. עם רסק תפוחים. טירוף, איי טל יו.

שמעו, אני לא אשקר לכם. הלחם הזה לא לגמרי משתווה ללחם הבננות האהוב עלי. המרקם שלו קצת יותר דחוס. אבל הוא מאד טעים. טוב, יש פה בננות, מה יכול להיות רע. והוא גם ממש לא כזה נורא מבחינה בריאותית וקלורית, יחסית לעוגה. כן, אמרתי עוגה. אפשר להפסיק להעמיד פנים שלחם בננות הוא לא עוגה.
היו רק כמה בעיות קטנות עם הלחם הזה: ראשית, סבתא שלי טענה שהיא מריחה אבקת אפיה, וזה קצת הפריע לה. קצת מוזר, בהתחשב בזה שבלחם לא היתה אבקת אפיה בכלל. אבל גם אם כן, מי מריח אבקת אפיה בתוך עוגה? סבתא שלי, מסתבר. לא יודעת, לי לא היתה שום בעיה עם הריח של הלחם. על כן, הבה נתעלם ונעמיד פנים שסבתא סתם ניסתה לשגע אותי :-)
אני, לעומת זאת, ממש הרגשתי את אגוז המוסקט בלחם. לרוב אני בעד התבלין הזה, אבל הטעם שלו כאן היה ממש דומיננטי ולא מצא חן בעיני. בפעם הבאה בטוח אשתמש בכמות קטנה יותר, אולי אפילו אוותר עליו לגמרי.
ולבסוף, בעיה שלא באמת קשורה ללחם עצמו אלא יותר לאופן ה"טיפול" בו: אל תשמרו אותו בתנור. זה מה שסבתא שלי עשתה, ומסתבר שלהשאיר עוגה הרבה זמן בתנור לאחר שהיא כבר אפויה עושה לה דברים ממש ממש לא טובים, וכשסבא וסבתא שלי רצו לאכול פרוסה מהלחם למחרת, הוא כבר היה לא אכיל ולכן רובו נזרק לפח.

מזל שכשהייתי שם יום קודם לכן הספקתי לאכול שלוש פרוסות. סתם, הגזמתי. שתיים. עבות.

***
לחם בננות ורסק תפוחים מקמח מלא
מקור המתכון: זוכרים את קאסי מהבלוגילאטיס, הבחורה המעצבנת שממנה לקחתי את הקרקרים הקטנטנים שהכנתי לא מזמן? אז גם את הלחם הזה לקחתי מהבלוג שלה, אך ערכתי בו מספר שינויים קלים.

כמות: תבנית אינגליש קייק אחת. לפי קאסי, זה יכול להספיק גם לכ-16 מאפינס. לא ניסיתי, אז אם אתם מכינים, אנא עדכנו איך יצא.

מצרכים:
1/3 כוס רסק תפוחים ללא סוכר (כמו תמיד עם רסק תפוחים, השתמשתי בגביע אחד של 113 ג' וזה הספיק לי בול)
1/2 כוס סוכר חום כהה (שינוי שלי, במקור דבש. לשיקולכם)
2-3 בננות בינוניות, מעוכות (במקור צריך שלוש, לי היו רק שתיים)
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
3/4 1 כוסות קמח מלא
1/2 כפית מלח
1 כפית אבקת סודה לשתיה
2 כפיות קינמון (אם אתם לא אנשים של קינמון, אפשר להשתמש בכמות יותר קטנה או לוותר)
1 כפית אגוז מוסקט (אני ממש ממש ממליצה להשתמש ברבע-חצי כפית ולא יותר. אלא אם כן אתם פנאטים של אגוז מוסקט)
1/4 כוס מים חמים
1/2-1 כוס אגוזי מלך, שלמים/קצוצים/מרוסקים - איך שתרצו (אני לא תמיד מתלהבת מאגוזים בעוגות, בפרט בלחם בננות, אז ויתרתי)
2 כפות חמאת בוטנים (לא חובה, זו תוספת שלי, כפי שניתן לנחש..)
2-3 כפיות סוכר חום דמררה (גם תוספת שלי שהיא לא הכרחית. אפשר גם להשתמש בסוכר לבן)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. בקערה גדולה מערבבים סוכר ורסק תפוחים. כן, לגמרי אפשר עם מטרפה ידנית.

ארבע תמונות זהות צילמתי. כל אחת יותר מטושטשת מהשניה.

3. מוסיפים בננות ומערבבים.


4. מוסיפים את הביצים, אחת אחת, ומערבבים היטב.


5. מוסיפים תמצית וניל ו.. נחשו. נכון, מערבבים.


6. מוסיפים קמח, מלח, סודה, קינמון ואגוז מוסקט. בעקרון אמורים לנפות את החומרים היבשים בקערה נפרדת ואז להוסיף לרטובים, אבל אני חיה על הקצה, אז הוספתי את היבשים ישירות לרטובים.

לא, זוהי לא בסטה בשוק תבלינים אקזוטי.
זו הקערה שלי, רגע לפני מפגש הפסגה בין החומרים היבשים והרטובים.

7. מערבים פנימה מים חמים.

מים. כמו שמן, מינוס ארבע מאות מיליון קלוריות.

8. מקפלים לתערובת אגוזי מלך/חמאת בוטנים/כל תוספת שבא לכם (אהמ שוקולד. קצוץ. גס).


9. יוצקים לתבנית (או לשקעים, אם אתם מכינים מאפינס). אם רוצים, זורים מעט סוכר חום על הבלילה. כן, אני יודעת שזה אמור להיות בצק, אבל כבר דיברנו על זה שהלחם הזה הוא בעצם עוגה, נכון? ובלילה היא הבצק של העוגות, אז ששש.

אממ. נדמה לי שאפשר לראות את הפיג'מה שלי פה.
לא, אתם מדמיינים, אין בתמונה בוקסרים של סנופי.

10. אופים למשך כ-60 דקות (או 18, שוב - למאפינס), עד שהעוגה משחימה וקיסם הננעץ במרכזה יוצא נקי. כרגיל, שימו לב ובדקו את התנור מדי פעם. לי, למשל, הספיקו 43 דקות. זאת אומרת, לעוגה שלי. לא לי.


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • במתכון המקורי של מדריכת הפילאטיס הבלתי נסבלת (וואו, איך אני מקווה שהיא לא תגיע לבלוג שלי ותעשה גוגל טרנסלייט) סדר ההוספה של הרכיבים קצת שונה, אבל כתבתי כמו שאני הכנתי. למה הכנתי ככה, אתם שואלים? כי התבלבלתי, כמובן. אבל זה מסוג המתכונים שבאמת לא משנה אם מוסיפים קודם את הביצים או הבננות, העיקר שהכל מתערבב ונאפה כמו שצריך...
  • בתכלס, יכולתי כנראה להפוך את עשרת שלבי המתכון לארבעה, גג. פשוט כל פעם מוסיפים משהו ומערבבים. זו עוגה בחושה הכי פשוטה שיש. ובכל זאת צילמתי כל שלב. לכו תבינו איך הראש שלי עובד.
  • הבננות שלי היו ממש רכות, אז אפילו לא טרחתי למעוך אותן מראש. פשוט חתכתי אותן בהתחלה ומעכתי תוך כדי ערבוב. כי עצלנות זה הכי, אחי. ואחותי. זהו, יש לי רק אח ואחות.
  • אני יודעת שקצת ירדתי עליו למעלה, אבל זה באמת אחלה מתכון. העוגה ממש טעימה ויחסית בריאה - קמח מלא, סוכר חום, בלי שמן או חמאה ואפילו - פם פם פם - פרווה.
  • אם אתם רוצים, אגב, לקבל מידע תזונתי מלא על לחם הבננות הזה, אתם יכולים להציץ אצל קאסי. אבל קחו בחשבון שהלחם שלי טיפ-טיפה שונה משלה, אז זה לא מדויק עד רמת הקלוריה או מאית האחוז של הברזל שיש פה. כן, היא פירטה על דברים כמו ברזל וסידן. נראה לי שכל הפילאטיס הזה קצת שיגע אותה.
  • טיפ-טיפה. לדעתי האישית, אנשים לא משתמשים מספיק ביחידת המידה הזו.
  • רק עכשיו הבנתי שרעש הדפיקות והמסמורים שאני שומעת מחוץ לחלון שלי כבר שעה זה כנראה שכנים הבונים סוכה. או כמו שהולך השיר, ליתר דיוק הגירסא שהאחיינית בת העוד-מעט-שלוש שלי שרה: מטיש מסמר, לא למהר. אוף, זה הרבה יותר חמוד כשהיא שרה את זה. מה גם שיש לי תחושה ששיניתי את השינוי שלה וזה בכלל לא מה שהיא שרה. הממ. סיפור טוב.



9 תגובות:

נטלי אמר/ה...

משום מה העדכון ברסס לא נותן לי לינק (גם בפוסט הקודם הייתה לי בעיה דומה). אני פשוט רואה שיש פוסט חדש אבל לא מצליחה להיכנס אליו (וחבל, כי אני ממש אוהבת בננות).
בכל מקרה זה נראה מעולהההה.
נטלי

Mor אמר/ה...

הוא כזה טיזר :-)
סתם, הייתי מתקנת את זה, אם היה לי איזשהו מושג איך..

נטלי אמר/ה...

לא נורא, גם לדעת שיש פוסט זה נחמד :)

MoranSha אמר/ה...

(נטלי, אם זה רסס של האקספלורר אז הבעיה בו, לא בך. גוגל רידר הוא העתיד - וההווה וגם מאגר המידע הגדול בעולם, למה לא לספק להם עוד? בנוסף, אם זה האקספלורר, תתביישי לך ותעברי מייד לדפדפן אחר).

בדיוק היום פתחתי את המקרר וגיליתי שיש לי עוד רסק תפוחים שלא נרקב. הידד! מצאתי מה לעשות איתו!
אגב, אמא שלי נוהגת לשמור עוגות אפויות בתנור (קר) כל הזמן ולא קורה להן כלום. יכול להיות שהבעיה היא שעדיין חם בחוץ ורסק תפוחים מעלה עובש יותר מהר מ..[אין לי דוגמה לדברים שמעלים עובש].

אנסה את המתכון ואם אזכור אדווח פה.

עלמה אמר/ה...

יחי הבננות!
נראה טעים מאוד

Taltul אמר/ה...

אוף בננות. אוף מוסקט.
רסק תפוחים-הורייי!!!

אוהבת רסק תפוחים, אז זה נשמע מגניב, ונראה ממש ממש טוב!

עד מתי בננות 2011??

חחח את צריכה להיזהר עם המדריכת פילאטיס,היא עלולה לתרגם בגוגל טרנסלייט ואז להיקרע מצחוק מכמות השטויות שיתקבלו שם :)

XPlace אמר/ה...

אהבתי את הפוסט

carmoosh אמר/ה...

הבנתי עם רסק גדול(מקופסת שימורים) וללא סוכר, יצא משובח!

carmoosh אמר/ה...

הבנתי=הכנתי חח

הוסף רשומת תגובה