> עוגת ריבת חלב בחושה עם שטרויזל נייצ'ר ואלי פקאן | Morcake

9 באוגוסט 2011

עוגת ריבת חלב בחושה עם שטרויזל נייצ'ר ואלי פקאן

היי! מה נשמע? הכל טוב? יופי, גם אצלי. אני שמחה שבאתם, בדיוק רציתי לספר לכם על העוגה שהכנתי לפני כמה שבועות. עוגת ריבת חלב עם שטרויזל נייצ'ר ואלי פקאן (כן, החטיף הזה). לקחתי אותה לעבודה יחד עם קוביות הבראוניז הטוויקסיות עליהן סיפרתי בפעם הקודמת.
בדיעבד, אולי השקעתי בעמיתים שלי קצת יותר מדי. בכל זאת, שניים מהם קראו לי "צפונית" ו"פקאצה צפונית" ביום ההולדת עצמו. אולי פשוט תקראו לי שמנה וזהו?! סתם, הם טענו שאלה לא עלבונות (ברור, ולהיות רזה מדי זה לא יפה. טוב שיש מה לתפוס, נכון? ברשותכם, אתן ל-Fleetwood Mac לדבר בשמי...), והאמת היא שהדיבור שלי באמת בלתי נסבל. הקול גם. אבל נשמור את זה לפסיכולוג, טוב? טוב.
חוץ מזה, דווקא היה לי יום הולדת לא רע, בסך הכל. זכיתי לשיר יום הולדת מרגש מזיוי, האחיין הקטן והחמוד שלי.

האיכות זוועתית, אבל גם ככה בקושי הצלחתי להעלות את הסרטון..

הלכתי עם שתי חברות לראות סרט ב-VIP, אז מה אם זה היה סרט מזעזע כמו לארי קראון (איך איך איך יכול להיות שטום הנקס הנהדר יצר סרט כזה? ואיך ייתכן שלו ולג'וליה רוברטס יש בדיוק אפס כימיה?). לשכב על כורסא נוחה בטירוף, להתכסות בשמיכה ולטחון פופקורן ובוטנים במשך שעתיים - זה דווקא היה כיף גדול. למי אכפת מהסרט ;-)
שתי חברות אחרות לקחו אותי להופעה של דודו טסה המעולה (דודו-תעשה-לי-ילד). ידעתי רק שאנחנו הולכות להופעת מוזיקה, לא ידעתי של מי. האמת שדודו היה הניחוש שלי, אבל באופן רשמי לא ידעתי את מי אני הולכת לראות עד שהוא עלה לבמה. הרשו לי להתמקד שניה בנושא הזה: אם אתם אוהבים הופעות, לכו לראות את דודו טסה. עכשיו. אפילו שאני מחבבת אותו מאד, לא הכרתי המון שירים שלו, אני חושבת שאפילו פחות מחצי מהשירים איתם הוא הופיע. ובכל זאת נהניתי מאד, היה כיף לשמוע גם את השירים הלא מוכרים והוא מופיע פשוט מדהים. בזכות ההופעה למדתי להכיר גם כמה שירים שלו שלא הכרתי, כמו השיר הזה (שהוא כנראה די מוכר, ובכל זאת איכשהו פספסתי אותו עד כה), שיר יפהפה לדעתי.
אח, הקשבתי לו שוב עכשיו - מה לעשות, הייתי צריכה לבדוק שהלינק טוב. איזה כיף. הגיע לי בדיוק בזמן השיר הזה. סליחה. מגיע לי נידוי חברתי על משחק המילים הזה. אני אבין אם לא תרצו לבוא לכאן יותר.

הממ. כן.

טוב, אז סיכמנו - אתם הולכים לראות הופעה של דודו טסה, ואני ממשיכה לשמוע את השירים שלו בבית ולהיזכר בזו שאני ראיתי.

בכל אופן, מספיק לדבר עלי. let's talk cake. העוגה הזו מופיעה במחברת המתכונים החלקית מאד שיש לי. אני זוכרת שהעתקתי את המתכון מאתר כלשהו (אני נוטה לומר "על השולחן" אבל ממש לא בטוחה) לפני כמה שנים, נראה לי כשהייתי בצבא, ואפילו הכנתי אותו אז. העוגה הזו היתה זכורה לי לטובה מאד מהפעם ההיא, אז החלטתי להכין אותה שוב. במקרה גם היתה לי בבית צנצנת של ריבת חלב שרק חיפשתי מה לעשות איתה, אז מה טוב.
קיצור.. מדובר בעוגה בחושה קלה למדי. הטעם שלה מצוין (בהנחה שאתם אוהבים ריבת חלב, כמובן. אחרת - כמה מפתיע - עברו הלאה).. הבעיה היחידה שלי היתה במרקם. הוא יצא מעט דחוס מדי, לא כל כך ברור לי למה. כאמור, עברו כמה שנים מאז הפעם הקודמת שהכנתי את העוגה, אבל ממש לא זכרתי שהיא היתה כל כך דחוסה. ההסבר היחיד שלי הוא זה: לפי המתכון צריך להשתמש בשתי כוסות ריבת חלב ולא הצלחתי למצוא בשום מקום כמה זה בגרמים. לאחר שניסיתי להעביר את הריבה (איכס ריבה. אין ברירה, צריך לומר תמיד ריבת חלב!) מהצנצנת לכוס המדידה והסתבכתי, כבר התבלבלתי ולא ידעתי מה לעשות, אז פשוט השתמשתי בכל הצנצנת. בקיצור, אני חוששת שזו היתה כמות גדולה מדי. אז אם מישהו יודע כמה גרמים יש בשתי כוסות של ריבת חלב, אשמח מאד לדעת! אם לא, כנראה העוגה הזו תצא לי דחוסה עד סוף ימיי.

רגע רגע רגע, כמעט שכחתי מהשוס. קודם כל, המילה "שוס" היא בעצמה שוס. אבל לא לזה התכוונתי. הפירורים למעלה. השטרויזל. לפי התמכון האלמוני שלי, צריך להשתמש באגוזים קצוצים, אבל לא היו לי אגוזים ולא התחשק לי, אז לקחתי שני חטיפי נייצ'ר ואלי בטעם פקאן, פוררתי אותם מאד גס וצירפתי אותם לתערובת הפירורים. ימבה יומבה, אומפה לומפה, זה להיט!! שטרויזל נייצ'ר ואלי פקאן, בייבי - oh yeah!

אוקיי, אז... מתכון.

***
עוגת ריבת חלב עם שטרויזל נייצ'ר ואלי פקאן
מקור המתכון: במיקרו - מחברת המתכונים שלי. במאקרו? וואלה לא יודעת. מצטערת, יוצר המתכון המקורי על חוסר הקרדיט, זה באמת נעשה בתום לב. רגע רגע, תודה גוגל - מצאתי אותו שוב במתכונים.נט, ושם נאמר שהוא נלקח מ-ynet. אוקיי, זורמת.

כמות: תבנית בגודל 33.5X22.5X5 ס"מ, לפי המתכון. הממ. אני השתמשתי בתבנית חד פעמית מתומנת המקבילה בגודלה בערך לתבנית עגולה בקוטר 24-26 ס"מ, ויצא אחלה.

מצרכים:
3 כוסות קמח
2 כוסות סוכר חום
1/2 כפית מלח
180 ג' חמאה
2 כפיות אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לבישול
1/4 כפית קינמון
1/2 כפית אגוז מוסקט
2 ביצים מוקצפות (בעצם אולי גם זה קשור לעניין המרקם.. הסבר בהמשך)
2 כוסות ריבת חלב
1/2 כוס אגוזים חתוכים היטב (אני, כאמור לעיל, השתמשתי בשני חטיפי nature valley במקום האגוזים)

אופן ההכנה:
1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. משמנים את התחתית והדפנות של התבנית (לא חובה. אני לא עשיתי את זה).
2. מערבבים קמח, סוכר חום ומלח.
3. מוסיפים חמאה ומערבבים עד שהתערובת נראית כמו פירורים (אני השתמשתי במעבד המזון, והפעלתי אותו על פולסים קצרים עד לקבלת תערובת פירורית). שמים בצד חצי כוס של התערובת.


4. מערבבים אבקת אפיה, סודה, קינמון ואגוז מוסקט לתוך תערובת הפירורים שנשארה (לא חצי הכוס, מה שנשאר במעבד המזון).


5. מערבבים את הביצים וריבת החלב.


6. מוסיפים את תערובת הביצים לתערובת החומרים היבשים (בצק ושות') ובוחשים היטב.


7. מעבירים את העיסה לתוך התבנית המוכנה.


8. מערבבים את חצי כוס תערובת הפירורים ששמנו בצד יחד עם האגוזים (או הנייצ'ר ואלי). מפזרים את הפירורים מעל העיסה.


9. אופים למשך 35-40 דקות. לעוגה המפונקת שלי זה לא הספיק, אז אפיתי שעה שלמה! היו קשובים לעוגה שלכם :-)


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אוקיי, אז חשבתי על עוד בעיית מרקם: לפי המתכון המקורי, צריך להשתמש ב"2 יחידות ביצה, מוקצפת". נשמע כמו כתב חידה, לא? שתי יחידות ביצה.. למה לא פשוט שתי ביצים? קיצור, חשבתי להתחכם, התעצלתי, אז רק טרפתי את הביצים עם מזלג. אני חוששת שאולי בכל זאת הייתי צריכה להוציא את מיסטר מיקסר מהארון ולהקציף את הביצים כמו שצריך. אם אתם מכינים את העוגה הזו, אני ממליצה להקציף. אה, וספרו לי בבקשה אם זה עזר. תודה.
  • אני שוב חוזרת ואומרת - צנצנת שלמה, רוצה לומר 450 ג' ריבת חלב... כנראה מעט יותר מדי. אני מטופשת. נסו לברר כמה זה שתי כוסות, או נסו למדוד, אפילו שזה מעצבן כי ריבת החלב נדבקת לכל מקום.
  • נכון בדרך כלל כשכתובה במתכון כמות מסוימת של חמאה, אפשר להוריד אותה עוד ועוד? אז אני, מטעמי עצלות, עשיתי הפוך. לא היה לי כח למדוד 180 ג' חמאה. אז במקום, נגיד, להשתמש ב-150 גרם, הלכתי פשוט על 200 עגול. כן, גם כאן זה מתאים: אני מטופשת. פשוט חשבתי - נו, 180, 200, כולה הבדל של עשרים גרם, מה זה כבר משנה. אוקיי, תיקון: אני מטופשת ועצלנית.
  • שטרויזל נייצ'ר ואלי (רצוי פקאן, אבל כל טעם אחר גם יתקבל בברכה) - do it. do it now.
  • כהרגלנו (טוב, הרגלי) בקודש, התנצלות לגבי התמונות: הבאתי את העוגה לעבודה בבוקר, השעה היתה חמישה לתשע, ועוד הייתי צריכה להספיק לשלוח לכולם מייל בסגנון של "יש עוגות. תאכלו", לעשות פיפי, להכין לעצמי קפה, לרדת משהו כמו מאתיים קומות במעלית בשעת עומס ולהספיק בזמן לקורס העובדים החדשים שלי שהתחיל בתשע. נאלצתי לצלם בחפזון. על כן - סליחה.
  • הבנתם נכון, ביום ההולדת שלי נאלצתי להשתתף בקורס עובדים חדשים, דבר שפשוט לא יכול להיות מעניין. זו אקסיומה של הטבע. תאמינו לי, אני מבינה באקסיומות. למדתי בפקולטה למדעים מדויקים. לא הייתי אומרת סתם.
  • יש קטע שהעוגה הפסידה (בנוקאאוט, האמת) לקוביות הטוויקס. העניין הוא שהקוביות היו במקרר במטבח, אז כולם טעמו בכיף, אבל את העוגה השארתי בחדר שלי (בעיקר כי בפעם הקודמת שהבאתי עוגה צעקו עלי "מה-את-שמה-את-העוגה-במטבח-אנשים-מקבוצות-אחרות-אוכלים-אותה-ולא-אנחנו-שימי-אותה-באחד-החדרים-שלנו") ואני הייתי בקורס, לא בחדר. אנשים טענו שלא נעים להם לאכול כשאני לא שם. הא?! בקיצור, בצהריים העברתי את העוגה למטבח, ואחרי משהו כמו חצי שעה כבר לא נשארו ממנו פירורים. עם יד על הלב, אני חושבת שגם בתנאי שטח הוגנים ואובייקטיביים קוביות הטוויקס היו מנצחות, אבל בסופו של דבר העוגה נעלמה די מהר, ולא שמעתי תלונות מאף אחד כמעט.
  • אגב, הגזמתי - רק אדם אחד קרא לי צפונית. השני פשוט ענה בחיוב לשאלה "תגיד, אתה חושב שאני פקאצה צפונית?"... oh goody.



7 תגובות:

Taltul אמר/ה...

ממ ממ ממ!
נשמע לי טוב!
אם יש משהו שאני אוהבת בעולם הזה זה נייצ'ר וואלי!
אז זה רעיון ממש מגניב להשתמש בזה כשטרויזל. אפילו גאוני, כמו שאני אוהבת לומר לך ולאגו שלך :)
ורק שתדעי, זה אכן הכרחי להקציף ביצים עם סוכר ושמן בעוגות בחושות, זה עושה את ההבדל בצורה משמעותית,זה תהליך כימי חשוב גברת מדעים מדוייקים, אז אל תתעצלי פעם הבאה, למרות שהעוגה נראית מושחתת ודחוסה ואפילו מזכירה קצת בראוניז פאדג'יים של ריבת חלב,שזה נהדר בפני עצמו ☺

ולא יודעת למה,אני ממש אוהבת תמונות שצולמו בתוך מעבד מזון :)

Mor אמר/ה...

לא לא לא!! זה לא כי התעצלתי, זה כי המתכון לא היה ברור ולא למדתי כימיה (חבל. זה לא יכול להיות יותר גרוע ממתמטיקה). טוב, ייתכן שגם התעצלתי קצת, אז מה.

לגבי מעבד המזון - שימי לב שכל התמונות שלי נראות תמיד תמיד אותו הדבר. האמת היא שצילמתי פעם אחת, בהתחלה, וכבר שנה וחצי שאני מעלה את אותן שתיים-שלוש תמונות ;-)

amit אמר/ה...

אחד מהעמיתים שלך הוא ליטרלי עמית ...
צפונית !!! ;)
nice cooking though

amit אמר/ה...

baking*

אנונימי אמר/ה...

מתכון מזעזע על סף החוצפה.
אם יש משהו שמעצבן זה מתכון מטעה ושקרי, שגורם לך להוציא כסף רב לרכישת מוצרים בשביל מתכון שמזייף.
השטוייזל נשרף והעוגה בפנים לא נאפתה.
מפח נפש של ממש!

Mor אמר/ה...

וואלה? ואני חשבתי שאם יש משהו מעצבן זה אנשים שלא לוקחים נשימה וסופרים עד עשר, אלא מוציאים את העצבים האנונימיים שלהם על אנשים אחרים, סתם ככה.
בכל אופן, מצטערת שנפלת קרבן למזימת העל המזעזעת והחצופה שלי להשתלט על העולם בעזרת מתכונים מזייפים.
הייתי מציעה לנסות לעזור לך (ולי..) להבין מה קרה לעוגה שלך, למה היא לא נאפתה ומה קרה לשטרויזל (כן. שטרויזל. עם ר'), אבל קודם כל, הטון המקסים שלך הוציא לי את החשק לעשות את זה וחוץ מזה, לא הייתי רוצה חלילה להטעות אותך או לשקר לך. שוב.
מאחלת לך שלא תדע/י עוד מפחי נפש ושהצרה הכי גדולה שלך בחיים תהיה שאיזו בלוגרית מרשעת גנבה ממך כסף (שכן כל הכסף עמו רכשת את המוצרים הלך לכיסי הפרטי, כמובן) לטובת (סליחה, לרעת!) עוגה לא מוצלחת.

Ilana Gal Waizer אמר/ה...

הכנתי, המשפחה עפה על זה.
לדעתי יצא קצת דומה לעוגת דבש.
הכנתי עם האגוזים, כי לא היה לי נייצ'ר.
גם אפיתי בערך שעה, כי היא היתה לחה במרכז, ואז יצא כזה קרסטי בקצה.

:-)

הוסף רשומת תגובה