> שני מאפינס בננה ושיבולת שועל... ומייקאובר! | Morcake

11 באפריל 2011

שני מאפינס בננה ושיבולת שועל... ומייקאובר!

מזל טוב לי!! יותר נכון, לבלוג. הוא קיים כבר שנה פלוס פלוס ובהתחלה המראה שלו נראה לי חביב. פשוט, נקי, אתם יודעים. אבל לאט לאט הפשטות הפכה לבלאגן והנקיון הפך לדבר בלתי נסבל שכבר לא יכולתי לראות יותר. אז החלטתי שלמורקייק מגיע שינוי. קראו לזה מהפך, קראו לזה מייקאובר, קראו לזה מתיחת פנים - לא הייתי מסוגלת לחכות אפילו עוד יום אחד.

זה היה בסביבות אוקטובר שעבר.

ייאמר לזכותי שדווקא השקעתי ועבדתי בזמן הזה על הלוק החדש. לא באופן רצוף, מן הסתם, אבל זה כל הזמן היה לי בראש. כבר בחרתי לי רקע, ידעתי פחות או יותר מה אני רוצה לשים בסרגל הצד, אבל כנראה שהערכתי יותר מדי את מיקרוסופט והאקספלורר הזה שלהם.
בלי להיכנס יותר מדי לענייני מחשבים משעממים - אני משתמשת בכרום. יש לו אמנם כמה פאקים קטנים, אבל אני מתה עליו. מצד שני, אנשים רבים (נגיד.. רוב המבקרים הבלוג) מתעקשים על אקספלורר. והוא סוג של שטן. כמו איזו דיוה בלתי נסבלת, יש דברים שהוא חייב לעשות הפוך. או לא לעשות בכלל. או לעשות משהו מופרך לחלוטין, שלכי תביני איך לתקן את זה... וזה לא שנקודת המוצא שלי כזו טובה, כן? אני לא איזו אשפית html או משהו כזה. בסך הכל התבססתי על תבנית קיימת ונעזרתי בידידי הטוב גוגל לטובת כל מיני טוטוריאלז וחתיכות קוד שכתבו אנשים אחרים. אבל, כאמור - משעמם.
בשבועות האחרונים היה לי קצת זמן פנוי, אז נתתי פוש וכמעט חצי שנה אחרי שהתחלתי - תם הטכס. אה... הפרויקט. העיצוב החדש עלה והבלוג שלי נראה טוב לגילו. שמור היטב (אולי המחמאה הנוראית ביותר שאפשר לתת למישהו, לדעתי). חתיך הורס. אבל אל תסתכלו עליו ככה, יש לו גם אישיות.
אז מה קורה כרגע? למעלה אתם יכולים לראות את מתכוני הבלוג מקוטלגים לפי סדר אלפביתי ולפי מילות מפתח. יש לינקים לכל מיני אתרים - בעיקר של מתכונים מתוקים, מן הסתם. ואם אתם ממש מתעקשים, אתם יכולים לקרוא קצת עלי.
מצד ימין לא השתנה יותר מדי - אתם יכולים לחבב אותי בפייסבוק, לשמוע אותי מצייצת בטוויטר (אם כי כנראה לא תשמעו, כי אני לא באמת עושה שם שום דבר. לא מתחברת לכל הקונספט הזה), להירשם למיילים, לקרוא את הפוסטים בסדר כרונולוגי ולנסות לחפש דברים בבלוג. לפעמים תמצאו, לפעמים לא, אבל זה לא בהכרח אומר שום דבר. כמו לבלוג עצמו, גם לגאדג'ט החיפוש יש אישיות. וכרגע הוא על תקן הטינאייג'ר המתמרד - עושה מה שבראש שלו.

קיצור, עבדתי כל כך קשה על העיצוב (באמת! אני מאד גאה בעצמי, כמעט בצורה מוגזמת. מה אתם חושבים, אגב? יותר טוב? פחות טוב? הבלוג כל כך יפה שהחסרתם פעימה כשנכנסתם אליו? הדבר הדוחה ביותר שראיתם מעולם, כולל כל מיני חתולים חסרי מזל שנלקעו לאיילון בשעת עומס ובזבזו את כל תשע הנשמות שלהם? לא שמתם לב בכלל שמשהו השתנה? אם כן, הרשו לי להפנות אתכם לאפליקציה שלי), שחשתי צורך לחגוג לעצמי את המאורע. אבל זו כבר עונת החתונות ועוד מעט בגדי הים... ואחרי שאני כל כך משקיעה לאחרונה והולכת למכון והכל (הייתם צריכים לראות אותי היום, נראיתי כל כך מקצוענית עם הגופיה בצבע כחול כהה שלי והסרט התואם בשיער. אז מה אם עשיתי אימון של רבע שעה...)... ובעיקר, קצת פחדתי שאמא שלי תזרוק אותי מהבית ותחליף מנעול. אז החלטתי לחגוג בקטנה.
ג'סיקה מ-How Sweet It Is העלתה לא מזמן מתכון לקאפקייקס וניל לשני אנשים (או לאדם אחד רעב במיוחד) - קיצור, שני קאפקייקס. גאוני. אז התבססתי על המתכון שלה והכנתי מאפינס (אני יודעת שיש עוד הבדלים, אבל מבחינתי קאפקייקס זה פשוט מאפינס עם ציפוי, ולדבר שהכנתי לא היה ציפוי, לכן => מאפינס) בננה ושיבולת שועל. סוג של הומאז' למתכון הראשון שהעליתי לבלוג, ואחד האהובים עלי - לחם בננות.
אני לא ממש יודעת מה קרה למאפינס שלי, הם לא בדיוק נאפו עד הסוף, אבל לדעתי עדיין יצא טעים. אני סומכת עליכם שלא תעשו את הטעויות שלי (אם כי אני עדיין לא יודעת מהן) ויצאו לכם אחלה מאפינס. ובכלל - כמה מגניב זה מתכון של שני מאפינס?
אז ברצינות, מה דעתכם על המראה החדש (ותזכרו שאני במצב מאד עדין ורגיש כרגע, סוג של אחרי לידה וירטואלית. לכן, אם יש צורך - פשוט תשקרו לי)?

***
מאפינס בננה ושיבולת שועל
מקור המתכון: מבוסס על מאפינס וניל של How Sweet It Is, אבל שיניתי והוספתי קצת על דעת עצמי

כמות: שני מאפינס!!

מצרכים:
1 חלבון
2 כפות סוכר (אני השתמשתי בחום דמררה)
1 כפית תמצית וניל
1/2 בננה קטנה, מעוכה
25 ג' חמאה, מומסת
3 כפות קמח מלא תופח
1 כף שיבולת שועל
קורט מלח
1/2 1 כפות חלב (השתמשתי ב-1%)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית שקעים בשני מנז'טים.
2. בקערה קטנה טורפים חלבון וסוכר.


3. מוסיפים בננה מעוכה, תמצית וניל וחמאה מומסת ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.


4. מוסיפים קמח, שיבולת שועל ומלח ומערבבים עד שהתערובת חלקה.



5. מוסיפים חלב ומערבבים - שוב, עד שאחיד.


6. מחלקים את הבלילה בין שני השקעים הממונז'טים (לא מילה, אה?). לי זה יצא בערך ארבע כפות לכל מאפין.


7. אופים 10-12 דקות, או עד שהמאפינס מתייצבים.


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • האמת ששיניתי לא מעט דברים לעומת המתכון המקורי, אז אפשר וכדאי להציץ בו.
  • זמן האפיה של המאפינס שלי היה ממושך - הוצאתי אותם אחרי עשרים דקות, לאחר מכן כיביתי את התנור והחזרתי את התבנית לתנור הכבוי למשך כעשרים דקות נוספות. ועדיין הם לא נאפו עד הסוף... אבל תשמעו, אכלתי חצי מאפין (שזה, בעצם, רבע מהכמות. איזו בהמה) ולא קרה לי כלום. זאת אומרת, כנראה השמנתי קצת, אבל חוץ מזה כלום.
  • אתם בטח מסתכלים על המאפינס ואומרים לעצמכם - היי, מה זה, למה היא לא אמרה שיש חתיכות תפוחים למעלה? לא אמרתי כי אין. זו אשליה אופטית. היה לי בצק של עוגיות חמאה במקפיא (סיפרתי לכם כבר על הבצק הזה, הוא עשה לי בעיות בזמנו). אז הוצאתי אותו, חתכתי לחתיכות קטנות, ערבבתי עם קצת סוכר חום וקינמון, ופיזרתי מעל המאפינס. קיוויתי שיצא לי שטרויזל. זה לא ממש קרה. אבל לא נורא, עדיין יצא טעים ודי מגניב (מי זו הבחורה האופטימית הזו שהשתלטה לי על הגוף? ויותר חשוב, על הבלוג).





5 תגובות:

הגר אמר/ה...

מורקואק, מזל טוב על המורקייק והקאפקייק החדשים!!!
נראה מצוין ואני בהחלט מעריכה את המתכון-לייט הזה.
קיפ 'אם קאמינג...
שתהיה שנה מוצלחת מכל הבחינות, בהצלחה!

עלמה אמר/ה...

תתחדשי!
נראה לי שיש לנו את אותה תבנית למאפינס ב-ד-י-ו-ק

אנונימי אמר/ה...

יופי של שינוי. תתחדשי!

מכונת קפה אמר/ה...

הרעיון להוסיף את הבצק עוגיות למעלה היה מעניין.. כמה חבל לעבוד רק בשביל שני מאפינס! בכל אופן מבחינתי בננה הולכת תמיד בקינוחים ובכלל במאפינס :) תתחדשי על העיצוב החדש.

Mor אמר/ה...

לא לא, זה כל היופי - לא מדובר בהמון עבודה. וככה אפשר ליהנות ממאפינס טריים מתי שרוצים, בלי לחשוב "מה אני הולכת לעשות עם עוד עשרה (לפחות) שנשארו לי? אה, לאכול את כולם ואז לעבור לגור במכון הכושר?" ;-)

הוסף רשומת תגובה