> קאפקייקס סוכר חום ושוקולד צ'יפס | Morcake

24 בפברואר 2011

קאפקייקס סוכר חום ושוקולד צ'יפס

זוכרים את הריסז קאפס שהכנתי? אני מקווה מאד שכן. עבר בסך הכל שבוע, אין סיבה לשכוח. מה, מי אמר שהעולם לא סובב סביבי? זה נשמע לי מופרך ביותר.
בקיצור, אמרתי שהכנתי אותם למטרה מסוימת (אבל באמת שהם כל כך טעימים שאין צורך במטרה. היום יום חמישי? נו, צריך לקבל את סוף השבוע עם ריסז. אה רגע, ראשון? איך נתחיל את השבוע אם לא עם ריסז? כן, אפשר למצוא תירוץ לכל יום בשבוע). אז הנה ההסבר.
לחברה שלי היה יום הולדת. בנובמבר. אז חגגנו לה קצת באיחור ולכבוד המאורע הכנתי לה קאפקייקס. הערת ביניים: אני יודעת שזה נשמע כאילו כל פוסט שלי מתחיל ב"לחברה שלי היה יום הולדת". אל תטעו, זה לא שיש לי מיליון חברות, יש בערך שתיים ועוד כמה דמיוניות; לטובת הבלוג אני חוגגת להן חצאי יום הולדת, רבעי יום הולדת וכו'. כולם יוצאים מנצחים - הן מקבלות עוגות, אני מקבלת פוסטים ומתכונים.
טוב, סטיתי מהנושא (וזה הרי אף פעם לא קורה). קאפקייקס. ריסז. מה הקשר ביניהם? שאלה מעולה, תודה ששאלתי. יש איזו בלוגרית שגיליתי לא מזמן, קוראים לה קריסטן, או בשמה הבלוגרי המפוצץ - Confessions of a Cookbook Queen. הכתיבה שלה די משעשעת אותי בדרך כלל (וזה נדיר בקרב בלוגריות האוכל למיניהן. טלי קורה מבין עינייך? אני לא מבינה מה אתם מנסים לרמוז) ויש לה כמה מתכונים שווים. כשחרשתי על הבלוג מתחילתו ועד סופו מצאתי אצלה קאפקייק על קאפקייק.
say what? לוקחים קאפקייק, מצפים אותו בקצפת או קרם חמאה, מעמידים עליו גביע חמאת בוטנים (טינג! נפל האסימון, התחברו העולמות. קריסטן השתמשה בגביעים מוכנים, אני מגניבה מדי, אז הכנתי את שלי from scratch) ומצפים גם אותו, כאילו היה קאפקייק קטן. וכך נוצרת אשליית קאפקייק על קאפקייק.
העניין הוא שאצל מלכת ספרי הבישול (אוקיי, השם מעט יומרני, מודה) זה יצא מאד יפה. ממש ממש. אצלי? הממממ פחות. לא יודעת מה קרה לקרם שלי, הוא סירב לתת לי לזלף אותו, אז נאלצתי למרוח אותו בעזרת כף/כפית/מרית (ניסיתי הכל. כבר ממש הייתי על סף למרוח אותו עם היד, ואז נזכרתי שהיגיינה היא לא מילה גסה). קצת מבאס, כי בפעם הקודמת שהשתמשתי בקרם כמעט זהה, הזילוף היה קרוב למושלם, איף איי מיי סיי סו מייסלף.
לא נורא, התוצאה הסופית היתה טעימה, וזה מה שחשוב בסוף. 
אגב, בגלל כל עניין הציפוי הכפול וגביעי השוקולד-חמאת בוטנים, רציתי שהקאפקייקס עצמם לא יהיו כבדים מדי, אז הלכתי על מתכון של קאפקייקס "פשוטים" עם סוכר חום. אבל לא התאפקתי והוספתי להם שוקולד צ'יפס, ולדעתי זה הוסיף לטעם ולא הכביד מדי.
ילדת יום ההולדת אהבה, וגם אני. ובואו נתעלם כולנו מהקופסא בה בחרתי לאחסן את הקאפקייקס. זה מה שקורה כשהולכים לקנות קופסא בשבוע של ולנטיינז...


***
קאפקייקס סוכר חום ושוקולד צ'יפס
מקור המתכון: את הרעיון לקאפקייק על קאפקייק לקחתי מכאן). הקאפקייקס עצמם מ-sweetest kitchen. הציפוי היה שילוב של הקרם שהכנתי כאן ועוד איזה אלתור שלי תוך כדי הכנה.

כמות: 10 קאפקייקס די גדולים וציפוי שהספיק פחות או יותר לכל הקאפקייקס והריסז קאפס שהנחתי על כל אחד. אבל לא היתה כמות מטורפת של קרם בכל מנה, אז אפשר להגדיל את הכמויות של הציפוי אם רוצים.

מצרכים:
100 ג' חמאה, בטמפרטורת החדר
3/4 כוס סוכר חום בהיר (דמררה)
2 ביצים גדולות
1/3 1 כוסות קמח לבן
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/8 כפית מלח (קורט, אם תרצו)
1/2 כוס חלב
1 כפית תמצית וניל
1 כוס שוקולד צ'יפס (אפשר לשחק קצת עם הכמות לכל כיוון, או להוריד את השוקולד לגמרי)

לציפוי
125 ג' חמאה
160 ג' אבקת סוכר
1 כף שרידנ'ס (סוג של ליקר קפה. אפשר להחליף לליקר קפה או לוותר לגמרי ולקבל קרם חמאה "רגיל")

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מקציפים במיקסר חמאה במהירות גבוהה למשך כחצי דקה.
3. מוסיפים סוכר ומקציפים במהירות בינונית-גבוהה, עד שהתערובת בהירה ותפוחה, למשך כשלוש דקות. 


4. מוסיפים את הביצים אחת-אחת ומקציפים כחצי דקה לאחר כל הוספה.
5. מערבבים יחד בקערה קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה ומלח.
6. בנפרד מערבבים חלב ותמצית וניל.
7. מוסיפים לסירוגין את תערובות הקמח והחלב לקערת המיקסר ומערבבים בכל שלב - מתחילים עם רבע מכמות הקמח, אחר כך שליש מהחלב, וכך הלאה, כאשר מסיימים עם הקמח.


8. מקפלים פנימה את השוקולד צ'יפס.


9. מחלקים את התערובת לתבנית שקעים ואופים 20-22 דקות, עד שהעוגות מזהיבות.



10. להכנת הציפוי: מקציפים במיקסר את החמאה על מהירות בינונית-גבוהה, עד שהיא חלקה.
11. מוסיפים את אבקת הסוכר וממשיכים להקציף עד לקבלת קרם חלק.
12. אם רוצים, לאחר שהחמאה והסוכר מתחילים להפוך לקרם, מוסיפים את הליקר (וממשיכים לערבב, כמובן).
13. מזלפים את הקרם על הקאפקייקס (לאחר שאלו התקררו) בעזרת שקית זילוף או מורחים בעזרת כף/מרית.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אני, כאמור, השתמשתי בגביעי חמאת בוטנים בתור מיני-קאפקייקס, אבל אפשר לוותר ופשוט לצפות כל קאפקייק בקרם.
  • הרעיון של קאפקייק על קאפקייק עובד עם כל טעם של קאפקייקס, קרם (אפשר להשתמש בקצפת ולא בקרם חמאה, למשל) וגם מיני-קאפקייק. כלומר, אפשר למלא מנז'טים קטנים במה שרוצים, ממש לא חובה חמאת בוטנים - שוקולד, חלבה, קטשופ.. טוב הגזמתי, מי ירצה למלא גביע שלם בחלבה?
  • גב' גודרפלד היקרה, אמנם החלפת אותי בחברות צעירות יותר, אבל בהתאם לבקשתך (יש לך יום הולדת, איך אוכל לסרב?) - אני מקדישה את הפוסט הזה לך! מבטיחה להכין לך משהו כשניפגש סוף סוף. זוכרת את אלה? ;-)



1 תגובות:

הוסף רשומת תגובה