> עוגת מייפל בציפוי קצפת מייפל וסוכר חום | Morcake

8 בפברואר 2011

עוגת מייפל בציפוי קצפת מייפל וסוכר חום

היה לי היום מבחן (הלך לא טוב, אבל היו לי כל כך הרבה כאלה שאני כבר כמעט אדישה. מזל שכשחזרתי הביתה גיליתי ציון סביר במבחן אחר - זה ריכך את המכה). אני צריכה להתחיל ללמוד למבחן הבא, אבל אני עייפה מדי (איך אני שונאת לקום בשש בבוקר, בטח בחורף).

הכנתי עכשיו קפה ונגמר החלב. אני צריכה ללכת לסופר ולקנות עוד, כדי שאוכל לאכול קורנפלקס בערב ולהכין לי קפה מחר בבוקר, אבל אין לי כח. הסופר, אגב, נמצא שלוש דקות הליכה איטית ממני.

אני צריכה למצוא משהו מעניין, או לפחות לא משעמם, לספר על עוגת המייפל שהכנתי לפני כמה ימים לכבוד יום ההולדת של סבתא שלי, אבל המח שלי ריק.

אז אספר רק כמה דברים כן משעממים. זו לא עוגת המייפל המפורסמת, זאת שרצה בכל הפורומים באינטרנט, אלא מתכון שלקחתי מ-Recipe Girl. במקור בכלל מדובר בקאפקייקס, לכן לא ידעתי כמה זמן לאפות את העוגה.. חששתי לאפות אותה יותר מדי, ומצד שני פחדתי שהיא לא תיאפה מספיק. לדעתי באורח פלא כלשהו הצלחתי גם לא לאפות אותה מספיק וגם לאפות יותר מדי (יש לציין שאני גם די בטוחה שערבבתי את הבלילה יותר מדי ולא מספיק).
היא יצאה קצת חיוורת וסדוקה, אבל בדיוק בשביל זה המציאו את הציפוי. מראש תכננתי לזלף קצפת מייפל מלמעלה, אבל כשגיליתי שנשאר לי ממש מעט סירופ להוסיף לקצפת, אלתרתי והוספתי גם כף סוכר חום. הציפוי יצא טעים וייפה קצת את העוגה (אם כי הוא לא הספיק לי לכל העוגה). אחד האחיינים שלי תמצת את זה בצורה הכי טובה: "יאמי! אני רוסה עם הרבה קספת. היא נראית כמו סלג" (כשאתה בן שלוש, זה עדיין לגיטימי ואפילו חמוד לומר ס' במקום צ' ו-ש').
לסיכום - זו לא העוגה הכי מוצלחת שלי, אבל אני לחלוטין מאשימה את עצמי ולא אותה (ראיתם איך לקחתי אחריות ולא הפלתי את הכל על החפץ הדומם שלא יכול להגן על עצמו? זו בגרות). היא כן טעימה מאד וגם קלה להכנה - נראה לי שפשוט צריך לערבב קצת יותר ופחות, וגם לאפות קצת יותר ופחות. זה הכל.

***
עוגת מייפל בציפוי קצפת מייפל וסוכר חום
מקור המתכון: מבוסס על הקאפקייקס מייפל של Recipe Girl, אבל הכפלתי כמויות, פחות או יותר, והציפוי שלי מבוסס על שמנת מתוקה מוקצפת ולא על חמאה, כמו שלה.

כמות: תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ. לדעתי אפשר גם בתבנית קצת יותר גדולה או קטנה. האמת שהעוגה שלי היתה די נמוכה, אז אפשר בכיף ללכת על תבנית 24. כמובן, אפשר גם להכין בתבנית של מאפינס, כמו במתכון המקורי, אבל נראה לי שתצא כמות די גדולה, כי הכפלתי כמויות.

מצרכים:
1/2 2 כוסות קמח לבן
2 כפיות אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
1/2 כוס חלב
1/2 כוס סירופ מייפל
3/4 סוכר לבן (או חצי לבן, רבע חום דמררה, כמוני)
100 ג' חמאה
1 כפית תמצית וניל
3 ביצים

לציפוי
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
1/4 כוס סירופ מייפל
1 כף סוכר חום (אפשר לוותר או להוסיף עוד, תלוי כמה מתוקה אתם אוהבים את הקצפת שלכם. האמת שאפשר פשוט להגדיל את כמות המייפל, לי לא היתה אפשרות כזו, כי נגמר לי הסירופ)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מנפים יחד לקערה קמח, אבקת אפיה ומלח.


3. בנפרד מערבבים חלב וסירופ מייפל.


4. שמים בקערת המיקסר סוכר, חמאה ווניל ומקציפים במהירות בינונית, כחמש דקות.



5. מוסיפים את הביצים, אחת אחת, ומערבבים לאחר כל הוספה.
6. תוך כדי הקצפה איטית, מוסיפים את לקערת המיקסר את  תערובות הקמח והחלב, כאשר מתחילים ומסיימים בקמח.



7. יוצקים לתבנית ואופים כעשרים דקות (אבל זה מספר שאני המצאתי, לא הייתי נצמדת אליו בקנאות, אם הייתי אתם. בדיעבד, גם אם הייתי אני), או עד שקיסם עץ הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי. מצננים היטב.

עוגה חיוורת ומסכנה, תכף נשדרג לך קצת את המראה

8. להכנת הציפוי: מקציפים את השמנת עד שהיא מתחילה להפוך לקצפת, מוסיפים את המייפל (והסוכר) וממשיכים להקציף עד לקבלת קצפת יציבה.
9. מזלפים את הקצפת על העוגה. שומרים במקרר.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אפשר לוותר על הציפוי ופשוט לזלף קצת סירופ מייפל מעל העוגה החמה, עם צאתה מהתנור (בדומה לעוגת המייפל "ההיא", המפורסמת). אפשר גם לאכול את העוגה סתם ככה, נטורל.
  • אני משערת שדי מיותר לציין את זה, אבל בכל זאת - אם אתם רוצים לחלץ את העוגה מהתבנית ולהעבירה לכלי אחר, המתינו עד שהיא מתקררת לגמרי, אחרת היא עלולה להתפרק. או להתפרק חלקית, כמו שקרה למישהי שאני מכירה שחיכתה קצת זמן, אבל לא מספיק זמן.. סתם מישהי, חברה. עזבו נו, אתם לא מכירים.
  • טוב די, אני הולכת לקנות חלב.


1 תגובות:

זיו המגניב החביב אמר/ה...

מסחיק!

הוסף רשומת תגובה