> עוגיות שיבולת שועל וצ'אנקס של שוקולד (וקוקוס גם) | Morcake

1 בדצמבר 2010

עוגיות שיבולת שועל וצ'אנקס של שוקולד (וקוקוס גם)

אי שם באוגוסט הכנתי וכתבתי על העוגיות האלה, מתוך כוונה לשחזר את עוגיות הקוקוס-שיבולת שועל-שוקולד הקנויות שאכלתי אצל חברה. העוגיות היו מצוינות, אבל שונות מהמקור. אז החלטתי לא לוותר ולהמשיך לנסות. מתישהו בחודשים האחרונים (הטאב עם המתכון נשאר לי פתוח בערך כל הזמן הזה, אני כבר באמת לא זוכרת מתי נתקלתי בו לראשונה..) מצאתי מתכון נוסף לעוגיות המורכבות מהשילוש הזה (הייתי אומרת "שילוש קדוש", אם הביטוי הזה לא היה שמור מבחינתי לשוקולד, חמאת בוטנים ובננות), בבלוג Dana Treat.
הערה לא קשורה רגע, יותר סוג של וידוי: כשאני מוצאת בלוג/אתר מתכונים חדש, אני בדרך כלל חורשת עליו מההתחלה ועד הסוף. סדר כרונולוגי, סדר אלפביתי, זה לא באמת משנה - בסוף אני אעבור על המתכונים בו (אלא אם כן יש משהו שממש לא נראה לי) ורק אז אוסיף אותו למועדפים שלי, ארשם לרשימת התפוצה ואסגור את הטאב בדפדפן. וכך אני מגיעה למצב של עשרות טאבים פתוחים ועשרות שעות מבוזבזות מול המחשב. מצד שני, כך אני מוצאת מדי פעם גם מתכונים מוצלחים מאד.
בכל אופן, כך קרה גם עם דיינה והטריט שלה (היא אמריקאית, אז אני מניחה שלא קוראים לה דנה) - היו כל מיני מתכונים אצלה שנראו טוב, אבל העוגיות האלה הצדיקו מבחינתה לשמור אותן פתוחות, כך שלא אשכח אותן. ועכשיו, סוף סוף, מצאתי זמן להכין אותן (האמת שזמן אף פעם לא היה הבעיה האמיתית, הבעיה היתה למצוא תירוץ לעוגיות. בסוף החלטתי שתירוץ זה לחלשים ופשוט אפיתי), וכפי שכבר ציינתי בפוסט הקודם, ממש רציתי להשתמש בשיבולת השועל שהיתה לי בבית, אז בכלל ווהו.
בשורה התחתונה, נראה לי שגם העוגיות האלה שונות מהעוגיות שאכלתי אצל חברה שלי פעם (אם אין לכם מושג על מה אני מדברת, חזרו לכאן. או שתוותרו, זה לא כזה מעניין), אם כי אני כבר לא ממש זוכרת את הטעם שלהן (**אנחת געגוע**). אני גם די בטוחה שהן שונות מהנסיון הראשון שלי. אני לא יודעת לומר איזו עוגיה יותר מוצלחת, זה כמו לשאול אותי איזו עוגיה אני אוהבת יותר. אה לא, רגע.. זה באמת לשאול אותי איזו עוגיה אני אוהבת יותר. קיצור - שתיהן טובות, שתיהן טעימות, וחתיכות גדולות של שוקולד ביחד עם שיבולת שועל וקוקוס זה יופי של דבר.


***
עוגיות שיבולת שועל, קוקוס וצ'אנקס של שוקולד
מקור המתכון: הבלוג Dana Treat. היא קוראת להן "עוגיות למייקל", כי היא הכינה אותן לאח שלה, מייקל. אבל לאחי לא קוראים מייקל. והאמת היא שגם לא הכנתי את העוגיות בשבילו.

כמות: דיינה אמרה משהו על 24 עוגיות, לי יצאו 37 (מספר אי-זוגי ומטופש שלא מתחלק בכלום! יודעים איך פותרים את זה? אוכלים עוגיה אחת לפני שמישהו שם לב. מה? מי עושה דברים כאלה בכלל? לה לה לה, שורקת ומסתכלת ימינה ושמאלה בצורה לא חשודה בכלל...)


מצרכים:
1/2 1 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1 כפית מלח
200 ג' חמאה, בטמפרטורת החדר (הפעם השתמשתי רק בחמאה, בלי שמן ובלי רסק תפוחים, ונשארתי עם הכמות המקורית, אפילו שהיא מטורפת.. לא רציתי לשחק עם המרקם)
1/2 1 כוסות סוכר חום (אני השתמשתי בכהה)
1 ביצה
1/2 1 כפיות תמצית וניל
2 כוסות שיבולת שועל
3/4 כוס קוקוס טחון
200 ג' שוקולד, קצוץ גס  - גס מאד, לדעתי, אנחנו בכל זאת רוצים פה צ'אנקס (שוקולד מריר, ברור. סתם, אם בא לכם משהו אחר, אפשר. יש לי רק שאלה אחת - למה?)


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. בקערה בינונית מערבבים קמח, סודה ומלח.
3. בקערת המיקסר מקציפים חמאה וסוכר על מהירות בינונית למשך כשלוש דקות, או עד שהתערובת בהירה ותפוחה.
4. מוסיפים ביצה ותמצית וניל וממשיכים לערבב עד שהתערובת אחידה.
5. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים בהדרגה את תערובת הקמח, רק עד שהתערובת אחידה.


6. בעזרת כף עץ או מרית מקפלים פנימה את שיבולת השועל, הקוקוס והשוקולד.


7. בעזרת כף או כפית יוצרים עוגיות ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה, כאשר שומרים על מרחק של כ-5 ס"מ בין עוגיה לעוגיה. אני השתמשתי בכף גלידה קפיצית.


8. אופים 12-15 דקות, או עד שהעוגיות מזהיבות. ממתינים מספר דקות ומעבירים לרשת, לצינון מלא.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • כשקצצתי את השוקולד, העמדתי את שתי הטבלאות אחת על השניה (אם אתם משתמשים במטבעות שוקולד או שוקולד שלא התחיל את חייו כטבלא, שכחו מזה) וקצצתי - זה היה מהיר ויעיל למדי. כנראה טיפ מיותר, אבל הייתי כל כך גאה בעצמי שהייתי חייבת.
  • תמיד אני רואה במתכונים כן להשתמש בשיבולת שועל להכנה מהירה, לא להשתמש באינסטנט, כן פתיתים שלמים, לא שיבולת שועל מגולגלת (יכול להיות שאני ממציאה מונחים. זרמו איתי) - וואלה, לא יודעת במה השתמשתי. שיבולת שועל של קוואקר. כזו שמכינים איתה דייסה. אני חושבת שאולי אינסטנט, אבל לא בטוחה. לא שיבולת השועל שמגיעה כבר חצי מוכנה, יחד עם תיבול קינמון/תפוחים/קינמון ותפוחים/תפוחים בטעם קינמון. מה שאני מנסה לומר בעצם, זה שאולי זה משנה במה משתמשים, אבל אני מעולם - באף מתכון שהכנתי - לא הקפדתי על שיבולת השועל שהשתמשתי, ואני ממש לא יכולה לומר שאי פעם שמתי לב להבדל כלשהו בתוצאה הסופית.
  • את העוגיות המוכנות שמרתי בקופסא אטומה כמה ימים, ואחר כך העברתי למקפיא (עדיף, כנראה, להקפיא ישר לאחר ההכנה ולא להמתין, אבל ככה יצא). מבחינת המרקם שלהן, בהתחלה הן היו די קריספיות, אבל בהמשך התרככו קצת, למרות הקופסא האטומה (makes you wonder - עד כמה הקופסא הזו באמת אטומה?). מה זה משנה, היה טעים.
  • ואיך אפשר בלי - מדהימה שכמותי, הצלחתי להפיל קליפה של ביצה לתוך בלילת העוגיות. זה יכול היה להיות בסדר, אם המיקסר לא היה פועל באותו זמן ומרסק לי את הקליפה לחתיכות די קטנות... אז כן, אחר כך הייתי צריכה לבלות כמה דקות ארוכות וכיפיות בלדלות חלקיקי קליפה מתוך הבלילה. אבל אני ממש משוכנעת שהוצאתי את הכל (שמעו, די הרבה אנשים טעמו מהעוגיות ואף אחד - טפו טפו - לא אושפז עם קלקול קיבה), אז סוף טוב הכל טוב. ובכל זאת, אני ממליצה לוותר על שלב הפלת הקליפה, אלא אם כן זה ממש חשוב לכם.

עוגיות מסכנות, היזהרו! מפלצת הצל (או ה-cookie monster, אם תרצו)
נמצאת מאחוריכן והיא נראית מוכנה לתקוף!!


1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

עוגיות עילוי! אני ממש אוהבת עוגיות שיבולת שועל וכל פעם מנסה מתכונים חדשים כדי להגיע לתוצאה מושלמת. זה נכנס לטופ שלוש שלי!

הוסף רשומת תגובה