> עוגיות קפה ושוקולד צ'יפס | Morcake

15 בפברואר 2010

עוגיות קפה ושוקולד צ'יפס

חברה טובה שלי מתחתנת בקרוב. לפני כמה ימים נערכה מסיבת הרווקות שלה וכחלק מהמתנה שהבאתי לה, החלטתי להכין עוגיות שוקולד צ'יפס מושקעות, עם lindt, שוקולד שוויצרי איכותי שהכלה לעתיד אוהבת במיוחד.


הבעיה היחידה היא שמסתבר ששוקולד מריר 85% הוא כבר על הגבול של מר (את זה אני יודעת כיוון שטעמתי חלק ניכר מהשוקולד במהלך ההכנה) ולמרות המתיקות של העוגיה עצמה, הטעם המריר מורגש גם לאחר האפיה (ואת זה אני יודעת כי נאלצתי לטעום עוגיה אחת, מטעמים הומניטריים לחלוטין, כמובן. לא רציתי, חלילה, להרעיל את החברה). בקיצור, גם בתור מישהי שכמעט תמיד תעדיף שוקולד מריר על פני לבן או חלב, 85% זה קצת יותר מדי. בפעם הבאה אסתפק ב-70% (לא שזה היה בשליטתי הפעם - בסופר מצאתי רק את הסוג הזה ואת השילוב הנורא שוקולד-תפוז), אם כי יש קיצוניים ממני שאולי יאהבו את המרירות. החברה טענה שהעוגיות היו טעימות, אבל נו באמת - מה היא כבר יכלה לומר? :-)


***
עוגיות קפה ושוקולד צ'יפס
מקור המתכון: האתר הזה, עם שינויים קלילים שלי

כמות: יצאו לי 26 עוגיות, רובן בגודל בינוני, חלקן קצת יותר קטנות

מצרכים:
100 ג' חמאה
1/3 כוס סוכר לבן
1/3 כוס סוכר חום
1 ביצה גדולה
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קמח לבן
1/4 כוס שיבולת שועל (לא חובה)
1 כפית קפה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית קינמון
100 ג' שוקולד מריר לינדט 85% (או כל שוקולד אחר, כולל "סתם" שוקולד צ'יפס)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מקציפים במיקסר חמאה, שני סוכר, ביצה ותמצית וניל.
3. בקערה נפרדת מערבבים קמח, שיבולת שועל, קפה, סודה לשתיה, מלח וקינמון.
4. מוסיפים את החומרים היבשים לתערובת החמאה וממשיכים להקציף עד לקבלת בצק אחיד.
5. קוצצים את השוקולד לחתיכות קטנות ומקפלים לתוך הבצק.
6. מגלגלים את הבצק לכדורים בגודל הרצוי ואופים 13-15 דקות, עד שהעוגיות מתחילות להשחים בקצוות.
7. מצננים על רשת.


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • כשאני מקציפה חמאה במיקסר, תמיד יש מלחמה גדולה ביני לבינה - היא נדבקת לוו, אני מנסה לגרד אותה משם, כיף חיים. אז פשוט החלפתי וו באמצע (כנראה לא הדבר ההגיוני לעשות, אני יודעת) - בשלב 2 השתמשתי בוו גיטרה ובמהלך שלב 3 עברתי לוו הבלון המסורתי. את השוקולד בכלל קיפלתי ידנית, אני לא סומכת על המיקסר בקטע הזה.
  • המתכון המקורי משלב אספרסו בבצק, אני הלכתי על גרגירי קפה רגילים. יכול להיות שהייתי צריכה להשתמש באבקה או לפחות לפורר מעט את הגרגירים כדי שלא יהיה ריכוז גדול של קפה, אבל נראה לי שהעוגיות יצאו בסדר גם ככה.
  • בנוסף, השתמשתי בסוכר חום כהה (לרוב אני משתמשת בבהיר), ואני די בטוחה שזה מה שנתן לבצק את הצבע החום הכהה היפה שלו.
  • החלטתי להוסיף שיבולת שועל לתערובת, לקבלת עוגיות מעט יותר "בריאות". בסופו של דבר אני לא חושבת שהטעם  הורגש כל כך, אז אפשר לוותר. או להגדיל את הכמות, אבל לא יותר מדי, כדי שהבצק לא יהיה יותר מדי יבש.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה טוב,
גם העוגיה וגם ההגשה :-)

הגר אמר/ה...

מורקייק,
נראה מעולה!! גם הצילומים וגם המתכון. מכינה מחר בטוח! אורי, זיו ונועם מודים לך כבר עכשיו.

תוכי אמר/ה...

נראה מעולה. ואני רובוט.

Mor אמר/ה...

תודה רבה לכם, אשמח לשמוע תגובות של הילדים :-)

ותוכי - אתה לא תוכי ולא רובוט...

הוסף רשומת תגובה