> עוגיות חמאת בוטנים | Morcake

18 בינואר 2010

עוגיות חמאת בוטנים

אני רוצה לנצל במה זו ולהכתיר את עוגיות חמאת הבוטנים של קרין גורן כעוגיות הקלות להכנה בעולם כולו. מערבבים שלושה מצרכים, מגלגלים לעוגיות ואופים. פשוט + טעים + יפה = מתכון מעולה שמתאים בול לתקופת המבחנים הבאה עלינו (או לפחות עלי) לרעה.



***
עוגיות חמאת בוטנים
מקור המתכון: "סודות מתוקים" של קרין גורן

כמות: 30-35 עוגיות, לי יצאו הפעם 33 לא מאד גדולות

מצרכים:
1 כוס חמאת בוטנים, חלקה/בטעם דבש/עם חתיכות בוטנים (280 ג')
1 ביצה
1 כוס סוכר (200 ג')

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מערבבים יחד את כל החומרים בקערה לקבלת תערובת אחידה.
3. מגלגלים את התערובת בידיים רטובות לכדורים בקוטר 3-4 ס"מ ומניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפיה (אם הבצק רך מדי לעיצוב, מכסים ומעבירים למקרר לחצי שעה).
4. טובלים במים חותמת לעוגיות ולוחצים אותה על כל כדור ליצירת הדוגמא. החותמת פוחסת את הכדורים - זה בסדר. לחילופין, אפשר להשתמש במזלג וליצור דוגמאות בעוגיות.
5. אופים 8-10 דקות בלבד, עד שהעוגיות יציבות למגע בשוליים ועדיין בהירות ורכות במרכז. מצננים לחלוטין לפני שמגישים (העוגיות מתפרקות כשהן חמות). שומרים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.


העוגיות מגולגלות לכדורים

העוגיות הפחוסות, לאחר שלב המזלג

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • ניתן להמיס שוקולד מריר ולצפות כל עוגיה (לגמרי או רק חצי עוגיה) בשוקולד. זה נותן להן מראה יותר חגיגי. אני דווקא אוהבת אותן קז'ואל.
  • אין במתכון קמח, אז שווה לקחת אותו בחשבון כשמארחים או מתארחים בפסח.
  • לגבי יצירת הדוגמא בעוגיות - לי אין חותמת מיוחדת לעוגיות, ומזלג רגיל עושה את העבודה מעולה.
  • העוגיות יוצאות מתוקות מאד לטעמי (נראה לי שהאחיינים שלי חלקו עלי), אפילו קצת יותר מדי. אפשר להוריד מכמות הסוכר, למי שלא אוהב מתוק-מתוק.


2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ניסיתי יצא מדהים!!!!!!!!!!

Sharon Bryan אמר/ה...

באמת עוגיות מצוינות. כדי לחסוך עוד בעבודה (שגם ככה קלה מאוד בעוגיות האלה), אני עושה מהן נקניק ארוך בתוך ניילון נצמד ומשאירה במקפיא לחצי שעה. אחר כך נשאר רק לחתוך מהן פרוסות ויוצאות עוגיות יפות מאוד.

הוסף רשומת תגובה