> לחם בננות | Morcake

15 בינואר 2010

לחם בננות

כשהייתי בכיתה ב' או ג', הייתי במסיבת יום הולדת של חברה לכיתה. בסופה, כנהוג בימי הולדת של ילדים, קיבלו כל המשתתפים מתנות קטנות. אני קיבלתי את alpha bakery, ספרון בישול לילדים המכיל מתכון לכל אות באלפבית, החל מ-apple crisp ועד zebra stripe cookies.


למרות העובדה שהספר מלווה אותי כבר חמש עשרה שנים לפחות, ניסיתי עד כה רק שניים ממנו, אך שניהם מוצלחים ביותר. הראשון הוא fudge brownies, עליו אספר בהזדמנות. השני הוא ה-banana bread, הו banana bread.


הלחם הזה, שהוא בעצם עוגה לכל דבר, הוא אחד המתכונים הראשונים שהצלחתי להכין לבד מבלי שהתוצר המוגמר ייזרק לפח. מדובר במתכון קל ומהיר להכנה בצורה קיצונית (בכל זאת, ספר בישול לילדים) וטעים ומהיר לאכילה באותה מידה.
באופן כללי, אני מאד אוהבת לנסות מתכונים חדשים. גם אם כבר מצאתי עוגת גזר מצוינת או עוגיות שוקולד צ'יפס מעולות, יש סיכוי טוב שאם אתקל במתכון אחר, אבדוק גם אותו. עם לחם הבננות הזה - אין סיכוי. הוא פשוט עד כדי כך טוב.

***
לחם בננות
כמות: תבנית אינגליש קייק אחת

מצרכים:
3/4 כוס סוכר
1/2 1 כוסות בננות מעוכות (3 גדולות)
3/4 כוס שמן
2 ביצים
2 כוסות קמח
1 כפית סודה לשתיה
2 כפיות תמצית וניל
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית מלח

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-160-165 מעלות.
2. משמנים תבנית אינגליש קייק (הערה: אם משתמשים בתבנית סיליקון, אין צורך לשמן)
3. מערבבים סוכר, בננות, שמן וביצים בקערה גדולה עם כף עץ.
4. מוסיפים את שאר החומרים.
5. יוצקים את הבלילה לתבנית ואופים עד שקיסם עץ המוכנס למרכז הלחם יוצא נקי, 60-70 דקות.
6. מצננים 10 דקות ומוציאים מהתבנית. מקררים לגמרי לפני שחותכים.


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • המתכון המקורי כולל 1/2 כוס אגוזים קצוצים, אם רוצים. אני, אישית, פחות אוהבת את השילוב של אגוזים בעוגות.
  • ניתן, ואף רצוי, לזרוק פנימה שוקולד באיזושהי צורה (שוקולד צ'יפס, שוקולד קצוץ, לי היו הפעם פצפוצי שוקולד הולנדיים בבית).
  • אני אוהבת להוסיף לבלילה שבבי חמאת בוטנים (peanut butter chips). גם כף או שתיים של חמאת בוטנים אמור לעבוד טוב.
  • אם אתם רציניים ויודעים מה טוב בשבילכם, תוסיפו גם שוקולד וגם חמאת בוטנים לבלילה. ותזמינו אותי לחתיכת עוגה. זאת אומרת לחם...
  • לא ניסיתי מעולם, אבל אני מתארת לעצמי שאפשר לאפות את הלחם בתבנית של מאפינס. מה שכן, הכמות המקורית מספיקה לתבנית אינגליש קייק אחת, אז אני לא בטוחה שייצאו כל כך הרבה מאפינס. נסו, מה כבר יכול להיות. מקסימום מכפילים כמויות.




13 תגובות:

הגר אמר/ה...

נראה דלישם ביותר. מחכה לנסות בעצמי.... :)

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את העוגה השבוע והיא ממש מעולה וטעימה. פשוט אי אפשר להפסיק לאכול ממנה... אז תיזהרו :)
בנוסף היא כל כך פשוטה להכנה! ממש 5 דקות הכנה.

MoranSha אמר/ה...

הידעת שיש שתי מידות של אינגליש קייק? כןכן. אינגליש קייק לבדה כבר אינה מידה מספקת.
כלומר, לרוב זה בסדר אם מכוונים לקטנה, זה יוצא יותר נמוך בגדולה, אבל אם הכוונה היא הפוכה זו בעיה.

צר לי אבל הכנסתי לעוגה קצת חמוציות. אני יודעת. זה בריא. אבל כפיצוי הכנסי גם חמאת בוטנים עם שבבים וגם שבבי שוקולד תוצרת חוץ. אז נראה לי שאיזנתי את כל עניין הבריאות שם.

עוד ידע כללי נהדר - לא צריך לשמן תבניות כשאופים עוגה עם שמן. השימון הוא אינהרנטי לעוגה (אח, כמה כיף לדבר בשפה אקדמית ומתנשאת).

Mor אמר/ה...

מורן - שפה מתנשאת או לא, החכמתי בזכותך. תודה :-)
אבל לא אמרת את השורה התחתונה! איך יצאה העוגה ומה דעתך?

MoranSha אמר/ה...

כעבור חצי שנה - אחלה עוגה, אני אופה אותה שוב וראיתי שלא עניתי לך...

תנסי גם את זו - היא מהממת. מיותר לציין ששמתי פי 4 חמאת בוטנים ממה שהיא כותבת D:
http://mablogeria.blogspot.com/2008/03/blog-post_08.html

keskim אמר/ה...

יאללה , נחכה שהבננות יבשילו ויקבלו עוד טעם ונכין ! :)

אנונימי אמר/ה...

נראה כמו הקומפורט פוד המושלם!

אנונימי אמר/ה...

פעם רביעית שלי עם העוגה... אה סליחה! לחם!
תמיד מצליח.

lital terkel אמר/ה...

בפעם הקודמת שהחלטתי להכין לחם בננות התחלתי ממתכון אחר ופתאום אמרתי לעצמי "רגע, למה אני לא מחפשת מתכון אצל מלכת לחם הבננות?!" וברחתי לכאן. הוא יצא מעולה.
שכחתי ממנו קצת והייתי צריכה להכין עוגה להיום. לא הייתי בטוחה שזה היה המתכון הזה בפעם הקודמת, ואז נזכרתי בסיפור הזה. אז כן, זה היה זה, וכולם התלהבו והוא נגמר ממש מהר.
אגב, לדעתי ממש חובה להוסיף משהו כמו 100 גרם שוקולד קצוץ די קטן. ממש משדרג.

Doreen Hakak אמר/ה...

נשמע מעולה! אבל... אני אלרגית לבננות... אז מה אפשר לשים במקום שיהיה דומה במרקם? או, אפילו יותר טוב, איזה מרקם אני צריכה לחפש בתחליפים? תודה :)

Mor אמר/ה...

דורין, נראה לי שהייתי פשוט מכינה משהו אחר :-(
כי.. כי לחם בננות בלי בננות זה סתם לחם.....

שירניליי אמר/ה...

הלחם בננות יצא מעולה!!

האם אפשר להקפיא אותו לאחר האפייה? יש לי 3 בננות ממש בשלות וחברים שמגיעים בסופ״ש :)

Mor אמר/ה...

התגובה הזו ממש מאוחר, סליחה!! אבל לדעתי לא אמורה להיות בעיה להקפיא..

הוסף רשומת תגובה